Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Üniversiteliler Polis Olmak İstiyor

Üniversiteliler Polis Olmak İstiyor
 

Her sene işsiz genç nüfusa eklenen üniversite mezunlarının sayısının bir hayli fazla olması, üniversiteli gençleri polis olmaya yöneltiyor. Lise ya da üniversite mezunu olarak sınavlara giren gençler, meslek eğitimi veren polis okullarına yerleşebilmek için ter döküyor. Türkiye genelinde bulunan 21 Polis Meslek Yüksek Okulu ile 10 Polis Meslek Eğitim Merkezi’ni başarılı olarak bitiren her birey polis olarak görev yapmaya hak kazanıyor.

Bitirdiği bölüme göre kendi mesleğini yapan nitelikli eleman sayısının oldukça düşük seviyelerde olduğu ülkemizde, birbirinden farklı bölümlerdeki okullardan mezun olan liseliler ve üniversitelilerin son yıllardaki ilk tercihi polis okulları. Lise mezunlarının ve üniversite mezunlarının ayrı ayrı başvurabildiği Polis Meslek Yüksek Okulları ile Polis Meslek Eğitim Merkezleri, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün polis ihtiyacını karşılayan okullar.

MEZUNLAR İKİ TÜRDEKİ OKULA BAŞVURABİLİYOR

Lise mezunlarının polis olabilmek amacıyla başvurabildikleri Polis Meslek Yüksek Okulları Türkiye genelinde 21 farklı şehirde bulunuyor. 2 yıl süren eğitim-öğretim hayatının ardından başarı derecesi ile mezun olanlar polis memuru olarak görev yapmaya hak kazanıyorlar.

Polis MYO’na başvurabilmek için: Sağlık yönünden bir sakıncası olmamak, 18 ile 24 yaş arasında olmak, lise mezunu ya da son sınıf öğrencisi olmak, Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nın (YGS) herhangi bir puan türünden en az 280 puan almış olmak, devlet memurluğu yapmaya bir engel taşımıyor olmak gerekiyor. Gerekli şartları taşıyan adaylar önce yazılı ve fiziki yeterlilik sınavlarına girip, başarılı olurlarsa mülakata alınıyorlar. Mülakat sonunda başarılı olan aday okulda öğrenim görmeye hak kazanıyor.

Dört yıllık yüksekokul (açıköğretim dahil) bitirmiş ve polis olmaya gönül vermiş adaylar ise Polis Meslek Eğitim Merkezlerinde 6 ay eğitim görerek polis memuru olabiliyorlar. Türkiye genelinde 10 farklı yerde bulunan Polis Meslek Eğitim Merkezleri’ne KPSS’den 60 puan şartı ile sağlık, fiziki yeterlilik, devlet memurluğuna uygun olma koşulları ile başvuru yapılabiliyor.

Polis Meslek Yüksek Okulları (PMYO) ile Polis Meslek Eğitim Merkezleri (POMEM) arasında hiçbir fark olmamakla beraber her iki okulun mezunları da polis memuru olarak göreve başlıyor. Mezunlar arasında özlük hakları açısından da bir fark yoktur sadece kadro derecelerinde birtakım farklar bulunur.

POLİS OKULLARI ÇAĞI TAKİP EDİYOR

Aydın Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürlüğü Türkiye genelinde bulunan 10 POMEM’den biri. Bu yıl 9. dönem mezunlarını verecek olan okul polis adaylarını 6 aylık bir eğitimle polis memuruna dönüştürürken; adayları Atatürk ilke ve inkılâpları, temel insan hakları, hukuk kuralları, mesleki beceriler ve iletişim bilgileri ile donatarak örnek bir meslek temsilcisi haline getiriyor.

Öğrenciler diğer polis okullarında da olduğu gibi, sadece dersler ve standart bir eğitim hayatıyla karşılaşmıyor; sık sık gezilere gidiyor, sosyal sorumluluk projeleri ile halkla kaynaşıyor, spor faaliyetlerine katılıyor, moral ve motivasyon sağlamak adına çeşitli etkinliklerde başrol oynuyorlar.

Aydın Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdür Vekili, 1.Sınıf Emniyet Müdürü Cahit Demir, Polis Okullarını Türk Emniyet Teşkilatı’nın temelini oluşturan bir yapı taşına benzetirken, polis adayları için hem mesleki, hem de sosyal becerilerin kazanıldığı bir kurum olarak oldukça önemli bir noktaya koyuyor.

Silah dersaneleri, örnek karakolu, spor salonları, çim ve toprak sahaları, tenis kortları, kütüphaneleri, tiyatro salonları, amfileri, bilgisayar salonları ve çağdaş koşulları ile sadece beton binalardan oluşmayan Polis Okulları tüm adaylara kapılarını sonuna kadar açıyor.

POLİS ADAYLARI NELER DÜŞÜNÜYOR?

Özellikle üniversiteli işsizlik konusunda kötü bir tablo sergileyen ülkemizde Polis Eğitim Merkezleri’ni tercih eden öğrencilerin büyük çoğunluğu eğitim fakültelerinden mezun. Öğretmen olarak görev yapmayan ya da yapamayan adayların birçoğu askerlik görevlerini dahi bitirdikten sonra, önce KPSS’ye sonra temel sınavlara girerek polisliği tercih etmiş.

Altı aylık eğitimin sonunda polis memuru olarak görev yapacakları günü iple çeken adayların polisliği tercih etmelerinin en önemli sebebi kamu sektöründe, uygun koşullarda çalışabilmek. Ancak unutulmaması gerekenler de yok değil. Polislik dışarıdan bakıldığı gibi yapılması kolay olan bir meslek olmadığı gibi, nöbet, izin, güvenlik ve Türkiye’nin dört bir yanında görev yapma zorunluluğu gibi şartlarla oldukça zor sayılabilir.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..