Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversiteyi kazanmak için dört altın öğüt

Üniversiteyi kazanmak için dört altın öğüt
 

ÖSS her geçen gün daha da çok yaklaşıyor. Sınavı kazanmak ve başarılı olmak her öğrencinin hayalini süsler. Ancak bu hayalin gerçekleşmesinin bazı kuralları var. Sınava hazırlanan adaylar sıralamış olduğumuz altın öğütleri yerine getirirseler bu zorlu maratonda yarıştıkları diğer öğrencilere göre daha avantajlı olacaktır. Öğrencilere başarılı olmaları için şu altın öğütleri sunuyoruz:


1-Hedefinizin çekim gücünden yararlanın:


Her insanın kendine özgü yaşam hedefleri vardır ve herkes hedefine ulaşmak ister. Hedeflerini belirleyen kişiler zihinlerindeki bulanıklığı ortadan kaldırarak düşüncelerini netleştirir. Hedefi belli olan adaylar hedeflerine doğru ilerlerken, hedeften yoksun olan adaylar rotası belli olmayan gemi gibi yaşam denizinde gayesiz bir şekilde dolaşır, durur. Bu gayesizlik yer yer ümitsizliğe neden olduğu gibi ÖSS için yeterince çalışmamaya da neden olur. Başarıya ulaşmanın ilk şartı, hedef belirlemektir. Hedef, belirli bir anda ulaşmak istenilen noktayı ifade eder. Onun için her birey ulaşmak istediği noktayı önceden tespit etmelidir. Üniversite adayı da sınav öncesinde kendine günlük, aylık ve sınav sonrası yaşam hedefleri koymalıdır.


2- Hedeflerinize duygusal anlamlar yükleyin:


Beyninizde bulunan bazı merkezleri kullanarak hedefinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Bunun için beynimizde anlam ve yapısal şartlanma oluşturmamız gerekir. Önce kendinize net bir hedef belirlemelisiniz. Bu hedef bir puan olabileceği gibi bir üniversitenin bölümü de olabilir. Anlam şartlandırması aşamasında birey hedefe ulaşmak için ders çalışmanın yararlı ve gerekli olduğuna inanır. Bu çalışmalarında başarılı olursa yeterli puanı alıp istediği üniversitenin arzu ettiği bölümünü kazanacağını bilir. Bunun sonucunda da iyi bir mesleğe sahip olacağını düşünür. Hedefe ulaşmak için burada mantık hakimdir. Birey hedefe ulaşması için yapması gerekenleri mantıken kabul eder.
Bu şartlanmayı yapısal şartlanma takip eder. Öğrenci istediği üniversiteyi kazandığını düşündüğünde beyinde bu başarının görüntüleri oluşur. Arkadaşlarının, öğretmenlerinin ve yakınlarının takdir ifadelerini duyar, anne ve babasının duyduğu mutlulukları hisseder. Öğrenci ikinci aşamada hedefine ulaştıktan sonra elde edeceği sonucu düşünür. Beyin hedefe hem ulaşma yolunu hem de ulaştıktan sonraki anı şimdiden yaşar. Başarının yolunu bulur ve mutluluğu hisseder. Bu durum ise bireyin isteklerine duygusal bir temel kazandırır. Hedeflerinize ulaşmak için ihtiyaç duyduğunuz pozitif enerjiyi böylece üretmiş olursunuz.


3-Tecrübeleri ihmal etmeyin ve kendinize model seçin:


İnsanın en önemli özellikleri arasında bilgi birikiminden faydalanma, başarılı insanları ve yöntemleri model alabilmedir. Sınava hazırlanan her adayın öğretmenlerin önerilerini dinleyerek onların tecrübelerine sahip olurlar. Böylece daha kısa sürede bazı yanlışları yapmadan sonuca ulaşabilirler. Bu sınava hazırlanan adaya hem zaman kazandırır hem de başarı. Ayrıca başarıyı artıran diğer faktör modellemedir. Bir öğrenci sizin yapmayı düşündüğünüz şeyi yaptıysa, yeteneğiniz ölçüsünde, aynı şartları yerine getirmek şartıyla siz de yapabilirsiniz. Sınava daha önceden hazırlanmış ve başarılı olmuş öğrencilerin çalışma sistemlerini kendinize uyarlayabilirsiniz.



4-Olumlu düşünün ve otomatik pilotunuzu devreye sokun:


Beyni etkili bir şekilde kullanmanın tekniği, olumlu odaklanmayı gerçekleştirmektir. Beynimiz çalışmasını odakladığımız duruma göre düzenler. Bireyin farkında olarak tasarladığı her düşünce, bilinçaltını etkiler. Bu etki düşüncedeki güç ve arzunun derecesine göre eyleme dönüşür. Karşılaştığınız bir sorunu neden yaşadığınıza odaklanırsanız üzüntü ve keder hissedersiniz. Soruna değil de çözüme odaklanırsanız direnç ve çözüme götürecek sonuçlar üretebilirsiniz.
Çeşitli sebeplerden ötürü daha önceleri başarısız olduysanız: 'Sürekli başarısız oluyorum, bu yıl da başarısız olacağım.' gibi bir anlayış içerisine girebilirsiniz. Onun yerine: 'Bu sınavda başarılı olacağım.' diye düşünerek kendinize: 'Nasıl başarılı olabilirim?' sorusunu da yöneltmeniz gerekir. Kazanamamaya değil kazanmaya odaklanın. Kazandığınız anda hissedeceğiniz duyguları şimdiden yaşamaya çalışın. Başaramamak üzerine asla kendinizi programlamayın, başarmaya kendinizi programlayın ve hedefe ulaştığınızı zihninizde canlandırın. Elde edeceğiniz sonucu düşünerek mutluluğu hissedin ve coşkuyu şimdiden yaşayın. Bu duygular sizin otomatik pilotunuz olacak ve size zorlu maratonda yardım edecektir. Yeter ki siz yarışa devam etme isteğini taşıyın.

 
Toplam blog
: 18
: 12485
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

Tokat'ta doğdu. İlköğrenimini memleketinde 100. Yıl İlköğretim okulunda, orta öğrenimini Atatürk ..