Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '06

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Üniversiye' ye girişte değişen sınav sistemi

    Üniversite sınavına 2006 yılında girecek öğrenciler Lise 2'den Lise 3'e geçerken YÖK tarafından açıklanan sınav sistemindeki değişiklikler nedeniyle telaşlandılar. Yeni sınav sisteminin getirdikleri konusunda bir açıklama bekleyenler için yeni sınav sistemi ile ilgili değişiklikleri sınav çağında çocukları bulunan mezunlarımıza açıklamak gerektiğini düşündük.

    ÖSS 2006'dan başlamak üzere Üniversite Giriş Sisteminde önemli değişiklikler oldu. Bu değişiklikler, bu alanda çalışan tüm kurumları; kurum yöneticilerini, öğrencileri ve velileri doğrudan etkiliyor.

    Yeni ÖSS'nin tasarlanması aşamasında iki veri etkili olmuştur. Sınavın yapısı bu verilere göre düşünülmelidir. Bunlardan biri Lise 2 ve Lise 3 müfradatlarının sisteme dahil edilmesi gerekliliğidir. Diğer etken ise Yükseköğretim programlarına yerleşen adayların lise birkimlerinin gittikçe azalması ve dolayısıyla Yükseköğretimden, kendilerine daha nitelikli öğrencilerin gelmesini ortaya koyan taleplerdir.

    2006'dan başlamak üzere ÖSS kapsamı Lise I., II. ve III. sınıfı içine alacak şekilde genişletildi. Böylece, ÖSS 2006'da 1995-2005 ÖSS'lerinde sorulmayan birçok konu yeni sınavda karşımıza çıkacaktır. Sınavdaki değişikliklerden birincisi test isimlerinin ve içeriklerinin değişmesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Aşağıdak tablo bu durumu açıklamaktadır.

    2006 ÖSS TESTLERİ VE SORU SAYILARI

    1. ORTAK DERSLERDEN ALINACAK TEST

    Testler
    Türkçe
    Sosyal Bilimler 1
    Matematik 1
    Fen Bilimleri 1

    Alt Gruplar ve Soru Sayıları 30
    Tarih 13

    Coğrafya 10

    Felsefe 7

    30

    Matematik 20

    Geometri 10

    30

    Fizik 13

    Kimya 9

    Biyoloji 8

    30

    Toplam 120

    2. ALAN DERSLERİNDEN ALINACAK TEST

    Testler
    Edebiyat-Sosyal Bilimler
    Sosyal Bilimler 2
    Matematik 2
    Fen bilimleri 2

    Alt Gruplar ve Soru Sayıları
    Türk Dili ve Edebiyatı 17

    Türkiye Coğ. 8

    Psikoloji 5

    30

    Tarih 13

    Ülkeler Coğ. 7

    Sosyoloji 5

    Mantık 5

    30

    Matematik 21

    Geometri 9

    30

    Fizik 13

    Kimya 9

    Biyoloji 8

    30

    Toplam 120

    ÖSS 2006'da puan türlerinde ve testlerin puanlara etkisindeki katsayılar değişti. Aşağıdaki tablo bu durumu açıklamaktadır.

    ÖSS 2006'DA STANDART PUANLARIN ÇARPILACAĞI KATSAYILAR

    Puan Türleri
    Testler

    Türkçe
    Sos. Bil. 1
    Mat. 1
    Fen 1
    Ed-Sos 1
    Sos. Bil.2
    Mat 2
    Fen 2
    Dil

    SAYISAL 1
    0.3
    0.2
    1.0
    0.7

    SÖZEL 1
    1.0
    0.7
    0.3
    0.2

    EŞİT AĞIRLIK 1
    0.8
    0.3
    0.9
    0.2

    SAYISAL 2
    0.3
    0.2
    0.5
    0.35
    0.5
    0.35

    SÖZEL 2
    0.5
    0.35
    0.3
    0.2
    0.5
    0.35

    EŞİT AĞIRLIK 2
    0.4
    0.3
    0.45
    0.2
    0.4
    0.45

    DİL
    0.5
    0.2
    0.2
    0.1
    1.2

    ÖSS 2006'da derslerin soru sayılarında değişiklik oldu. Sınavda toplam 240 soru sorulacaktır. Soru sayısının artması nedeniyle sınav süresi de uzatıldı. Sınav süresi 180 dakikadan 195 dakikaya çıkarıldı. Sınav, tek kitapçıkla, tek yanıt anahtarıyla ve tek oturumda uygulanacaktır. Öğrencilerin hangi alanda olduklarına bakmadan sınavın ilk bölümünde yer alan 120 soruluk testi( Türkçe, Sosyal Bilimler 1, Matematik 1, Fen Bilimleri 1) çözmeleri gerekmektedir. Sınavın ikinci bölümünde ise öğrenciler seçtikleri alanda 60 soru daha çözeceklerdir. Öğrencilerin alanlarına göre ikinci bölümde çözecekleri 60 soru aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

    2006 ÖSS'DE GRUPLARIN ALAN DERSLERİNDEN YANITLAYACAĞI TESTLER

    Testler
    Gruplar

    SÖZEL
    SAYISAL
    EŞİT AĞIRLIK

    Edebiyat-Sosyal
    +
    -
    +

    Sosyal Bilimler 2
    +
    -
    -

    Matematik 2
    -
    +
    +

    Fen Bilimleri 2
    -
    +
    -

    Yeni sınav sisteminde SAY-1, SÖZ-1 ve EA-1 puanlarının kullanılacağı yükseköğretim programları

    - Meslek Yüksekokulu programları

    -Açıköğretim önlisans ve lisans programları(İngilizce öğretmenliği hariç)

    -Özel Yetenek Sınavı sonuçlarına göre(önkayıtla) öğrenci alan lisans programları

    -Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarından mezun olanların kendi alanlarındaki yükseköğretim programları olacaktır.

    SAY-2, SÖZ-2 ve EA-2 puanlarının kullanılacağı yükseköğretim programları ise 4 ya da 4 yıldan fazla olan lisans programlarıdır.

    Y-ÖSS-DİL puanının kullanılacağı yükseköğretim programları ise yabancı dil ile öğrenci alan tüm lisans ve önlisans programları olacaktır. Yabancı Dil Sınavı(YDS) ile bir programa girmek isteyen öğrenciler de geçen yıldan farklı olarak ilk 120 soruluk bölümü yanıtlayacaklardır. Böylece dil puanına geçmiş yıllardan farklı olarak Matematik 1 ve Fen 1 testleri de etki edecektir.

    Sistemdeki değişikliğin özellikle müfredatın tamamının sınavda sorulması şeklinde olduğu görülmektedir. Bir başka değişiklikte ek puan alanlarında kullanılan katsayı 1.04 iken 2006 yılından itibaren bu katsayı 0.88'e düşürülmüştür. Meslek Liselerinden mezun olan öğrenciler kendi alanlarıyla ilgili bir bölüm seçtiklerinde geçmiş yıllara göre ortaöğretim başarılarından dolayı kazandıkları puanlarda bu nedenle bir azalma olacaktır.

    Sınav sisteminin bu şekilde değişmiş olmasından tüm öğrenciler etkilenecektir. Mezun olan ve 2005'te bir yükseköğretim kurumuna yerleşmemiş öğrenciler bu durumdan daha fazla etkileneceklerdir. 2005 ve öncesinde sınav sorularının Lise 2 ve Lise 3 konularını içermemesi nedeniyle bu sınıflarda okutulan dersleri yeterli olarak çalışmamış ya da rapor alarak ikinci dönem sınava hazırlanmış ve lise son derslerini görmemiş öğrencilerin, bu yıl sınav sistemindeki değişiklik nedeniyle çok çalışmaları ve eksikliklerini sınava hazırlık döneminde kapatmaları gerekmektedir. Böyle bir hazırlık daha çok çalışmayı gerektirmektedir.

    Birkaç yılda bir değişen sınav sistemi nedeniyle öğrencilerin yeni sınav sistemine uyum sağlamaları oldukça zor olmaktadır. Sınavın yeni olması, nasıl bir sınavla karşılaşacaklarını bilemeyen öğrencilerin kaygısının artmasına neden olacaktır. Sınava hazırlık aşamasında kaygılanmadan, okulu iyi takip edebilen, düzenli çalışmayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin başarı şansı daha yüksek olacaktır. Verimli ve etkin çalışabilen öğrenciler, sınav sisteminin değişmesinden çok etkilenmeyeceklerini bilmelidirler. Sınav sisteminin değişmesi düzgün çalışma alışkanlığı olmayan, kısa süreli ve aralıklı çalışmalarla başarı sağlayabileceklerini düşünen öğrencilerin başarılarını olumsuz etkileyecektir. Bu nedenle sınava hazırlanan öğrencilerin ve anne babaların düzenli ve verimli çalışma ile ilgili karşılıklı oturup konuşmaları ve bir program dahilinde sınava hazırlanmaları gerekmektedir.

    Önümüzdeki yıl değişen sınav sistemi nedeniyle tercihler aşamasında da büyük karışıklıklar yaşanacaktır. Öğrenciler sınav sonrasında tercihler için yine telaşlanacak ve uzmanlara danışmak isteyecektir. Bizler hem yeni sınav sistemi, hem de sınav hazırlığı ve sonrasında sizlerin yanında olacağız.

    Yeni ÖSS'de başarılı olmak, bir sınavda başarılı olmak için gerekli tüm koşulları içinde taşımaktadır. Sınav sisteminde değişikliğe gidildiği için psikolojik olarak iki tür tepki oluşabilmektedir. Bu tepkilerden birincisi, bu değişikliğin niçin kendilerine denk geldiğini düşünmek ve endişelenerek yılı kızgın ve moral olarak olumsuz geçirmeye yönelmektir. İkincisi de değişikliği kendi dışındaki bir durum olarak kabul edip, sınava nasıl daha iyi hazırlanabileceğini planlayarak çözüm üretmeye çalışmaktır. İnsanın yaşamda başarılı olabilmesi için akıllı, cesaretli, dayanıklı ve dürüst olması önemlidir. Bu niteliklere sahip olan öğrencilerimiz yılmadan yollarına devam edeceklerdir. lerdir. Sistemin değişmesi, tercihler için önlerinde örnek olmaması onların daha güçlü olmasını sağlamalıdır. Asıl başarı zorluklar karşısında yılmadan mücadele etmekle gelecektir.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 5992
    Kayıt tarihi
    : 23.07.06
     
     

    ODTÜ Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü 1983 mezunuyum. Çeşitli özel okullarda öğretmenli..