Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ünlü aşçılarımızdan Alican Şahingöz ile aşçılık üzerine..

Ünlü aşçılarımızdan Alican Şahingöz ile aşçılık üzerine..
 

Alican Şah,ngöz


Ünlü aşçılarımızdan  Alican Şahingöz   “Aşçılık bir sanattır. Bu sanatı en iyi sanatını icra eden sanatçılardan öğrenirsin. Okullarda teorik bilgi ağırlıklı eğitimler var, fakat pratik yapmak lazım”

SORU- Bize kısaca  kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

ALİCAN  ŞAHİNGÖZ-  1991 yılının şubat ayında gözlerimi dünyaya açtım. Çeşitli okullarda  öğrenimime yer verdim ve hayatım için en önemli kararlardan biri olan lise seçimi ise tamamen tesadüf oldu. Tercih listesine okulun ismi farklı geldiği ve oradaki turizm kelimesi beni etkilediği için tercih listeme ekledim. Ve sonuç  Çankaya İMKB Anadolu otelcilik ve turizm meslek lisesi..  4 yıllık eğitimim ardından lise dönemimi 2009 yılında "Mutfak" bölümü mezunu olarak noktaladım.  Tabi bu lise dönemi boyunca Türkiye ve yurtdışında en seçkin 5 ve 7 yıldızlı otellerinde staj yapma ve  kendimi geliştirme fırsatı buldum.Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Didim Meslek Yüksek  Okulu Aşçılık bölümünü bitirdim.

SORU- Yemek  yapmaya  başlama merakınız nereden geliyor? 


ALİCAN ŞAHİNGÖZ-  Aşçılık ile evde annelerimiz yemek yaparken ya da misafir geleceği zaman masa hazırlarken tanışmaya başladım. Manavdandan aldığınız ürünler hünerli ellerde can buluyor ve ortaya harika lezzetli bir tat çıkıyor, üstüne birde o lezzeti tadan insanların mutluluğu yüzünün gülmesi eklenince anladım ki bu tam benlik bir iş. Çünkü ben üretken olmayı ve herkesi mutlu etmeyi seviyorum. Bu da hem işim hem de zevk aldığım bir sanat dalı oldu benim için.

SORU- Aşçılık bir sanat mı  meslek mi sizce?
 

ALİCAN ŞAHİNGÖZ-Aşçılık bir sanattır. Bu sanatı en iyi sanatını icra eden sanatçılardan öğrenirsin. Okullarda teorik bilgi ağırlıklı eğitimler var, fakat pratik bilgiler yetersiz işte  bu yüzdendir stajlar. Boşuna dememişler ''Ağaç yaşken eğilir'' diye, bu mesleği yapmak isteyenler çekirdekten başlamalı illaki, tabi okulu da unutmamak lazım ne olursa olsun okul önemli .

SORU- Aşçılıkta ilerlemek için ne gibi yöntem izlediniz?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ-  Eğer iyi bir kariyer yapmak istiyorsanız kesinlikle araştırmacı ruhlu olmalısınız. Sürekli araştırmalı, gezmeli, okumalısınız. Tabi bunlarda yetmez bunları pratiğe dökmek için çok iyi chef'lerin yanında olmalı onlarla çalışmalı aynı havayı teneffüs etmelisiniz. Aşçılık zor meslek fakat çok keyifli bir meslektir. Fedakarlık yapmalısınız bir süre her şeyden, sonrası zaten geliyor ve en önemli püf noktası ise.. çok çalışmalısınız..

SORU- Aşçılık okuldan öğrenilir mi?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ- Okul bizlere sadece yol gösterir bizler ise yolumuzu çizeriz. 

SORU- Aşçılığın gelişmesi için, Turizm  eğitiminin   gelişimi için neler önereceksiniz ?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ - En önemlisi öğrencilerin pratik yapabilecekleri Mutfak'lar kurulmalı. Her şey teorik bilgi değildir bu meslekte torik olduğu kadar pratik bilgiye çok ihtiyaç vardır elimizin, gözümün alışması için. Okullarda sürekli seminerler düzenlenmeli. Eğitimler verilmelidir. Gençlere bu meslek her şeyi ile anlatılmalı yol gösterilmedir

SORU- Aşçılıkta  başarılı olma  sırrı  başarılı  aşçı  olarak sizce  nedir?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ- Aşçılık sabır işidir. Sabır eden aşçı eğer kendini geliştirdiyse kesinlikle gelecekte maddi olarak çok güzel paralar kazanır. Yurt içi yurt dışı bir çok meslektaşı, dostu ve hayranı olabilir. Aşçılık popüler bir meslek ve hayran kitlenizi oluşturmak sizin elinizde.

SORU- Bu mesleğe  yönelmenizde ailenizin rolü nedir? Özellikle kardeşiniz  Cem Şahingöz  sizi  çok destekliyor.

ALİCAN ŞAHİNGÖZ- Ailem ile kesinlikle aynı mesleği hele ki bu aşçılıksa çok  isterdim. En azından önümde gece gündüz sıkılmadan yorulmadan bana yol gösterecek birileri olurdu. İlk eğitmen ailedir ve bu konuda da ailemin benim ilk eğitmenim olmasını isterdim. Ailem aşçılık /mutfak konusunda sonuna kadar arkamdalar, maddi manevi her daim destek oldular. Geniş,özgür düşünen  ebeveynlere sahip olduğum için şanslı olmalıyım..

SORU- Yemek hayatın neresinde  size  göre?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ- Yemeksiz bir hayatın düşünülemez.. Tabiî ki israf ederek değil, olması gerektiği kadarını yemek gerekir.. 

SORU- Aşçı olmak  ve turizm eğitimi almak isteyenlere neler önereceksiniz ?

ALİCAN ŞAHİNGÖZ-  Sevgili aşçı adayı arkadaşlarım öncelikle yapmanız gereken 3 şey var '' eğitim, araştırma, dil'' bunları yaptığınız takdirde önünüz açık.  İyi chefler ile tanışın takip edin. Çalışma fırsatları yakalamaya çalışın. Para en son planınız olsun. Öncelikle mesleki anlamda eğitim şart. Okullardan mezun olunca 5/10 bin lira maaşları unutun kimse sizi kandırmasın. unutmayın'' çıraklığını yapmadığınız bir işin ustalığına soyunmayın'' yarışmalara,seminerlere katılın ve çok çalışın. Ben genç dostlarıma her daim yardımcı olmaya hazırım. Ve nerde kiminle çalıştığınız kariyer açısından çok ama çok önemli.. Herkese selamlar sevgiler..

  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..