Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '17

     
    Kategori
    Sağlıklı Yaşam
    Okunma Sayısı
    197
     

    Ünlü Doktor Bora Kalkancı’dan sağlıklı beslenme önerileri

    Ünlü Doktor Bora Kalkancı’dan sağlıklı beslenme önerileri
     

    Ünlü doktor Bora Kalkancı'dan beslenme önerileri


    Sağlıklı beslenme, yeterli ve dengeli beslenme, sağlıklı yaşam, obezite, vücut kitle indeksi (Body Mass Index), sağlıklı atıştırmalıklar gibi konulardaki önerileriyle bilinen ünlü doktor Bora Kalkancı yemeklerden sonra 15 dakikalık yürüyüşü yeniden keşfetmeyi ve hayatımıza sokmayı öneriyor.

     

     

    Beslenme konusundaki uzman önerileriyle bilinen ünlü Doktor Bora Kalkancı obeziteye dikkat çekiyor. Günümüzün vebası olarak nitelenebilecek obezite sorunu ile mücadelenin sağlıklı besinler tüketmekten geçtiğini belirtiyor. Doktor Bora Kalkancı’ya göre sağlıklı besinler tüketmek sağlıklı yaşam için yeterli olamayabilir. Sağlıklı yaşamın destekleyici unsuru olarak ünlü Doktor Bora Kalkancı yemeklerden sonra nerede olursanız olun 15 dakika yürüyüş yapın diyor. Yaşlanma ve kırışıklık kalkanı besinler ile ilgili yazıyı da okumanızı tavsiye ediyoruz.

     

    Yemeklerden sonra 15 dakika yürüyün!

     

    Yürüyüş yapmak günümüz apartman yaşamında ve plaza ofis ortamında çok zor gelebilir. Geçmişte doğal yaşam sürülen ortamlarda yemekten sonra mutlaka sabah, öğle, akşam yürüyüş yapılırdı. Ünlü Doktor Bora Kalkancı bu alışkanlığın tekrar kazanılmasını ısrarla öneriyor.

     

    İşte ünlü Doktor Bora Kalkancı’nın sağlıklı beslenme listesine yer verdiği son yazısı:

     

    Yaş, kilo ve genel sağlık durumuna göre değişmekle beraber genel olarak söylemek gerekirse günlük yeterli ve dengeli beslenme için ekmek, patates, makarna, pirinç gibi karbonhidrat içeren besinleri tüketirken ölçülü olunmalıdır.

     

    Beyaz pirinç gibi kepeği alınarak işlenmiş gıdaların besleyici özelliği azdır. Boş kalori dediğimiz glisemik indeksi hızlı yükselten sağlıksız besinlerdir. Bunlardaki lif içeriği az olduğundan doygunluk hissi kısa sürer. Mide normal olarak 2 saatte boşalır ve acıkma hissedilmeye başlarken bu tip besinler daha çabuk acıkmaya ve fazla kalori alınmasına neden olur. Yemekten sonra 15 dakikalık yürüyüş de yapılmazsa kilo alımı kaçınılmazdır. Bu nedenle karbonhidrat grubu besinleri tüketirken tam buğday unu gibi kepek ve lif içeriğinden zengin, işlenmemiş olanları tercih etmeliyiz.

     

    Ünlü Doktor Bora Kalkancı’dan Sağlıklı beslenme önerileri

     

    Protein grubunda da kırmızı et haftada bir veya iki defa yeterli miktarda yemeliyiz. Bunların miktarlarını başka bir yazıda vereceğim ancak şimdilik demir açısından zengin bu grup besinlerin yağsız olarak alınmasını öneriyorum. Balık da sağlıklı beslenme için en az haftada bir önerdiğim besinlerdendir. Hayvansal omega 3 içerir. Keten tohumunda da bitkisel omega 3 vardır. Çocukların beyin gelişiminde önemlidir. Tohumu alıp çekme makinesi ile toz haline getirdikten sonra salatalara bir tutam ekleyebiliriz.

     

    Sağlıklı beslenme programında yeşil salata mutlaka olmalı. Zeytinyağı ve limon eklenmiş yeşil salatanın bağırsaktan demir elementi ve d vitamini gibi vitaminlerin emilimini artırdığı kanıtlanmıştır.

     

    Zeytinyağında tekli doymamış yağ asitleri mevcuttur. Kalp hastalıkları ve kansere karşı bizi korur. Günde iki yemek kaşığı miktarında kullanılırsa kötü kolesterol azalır, iyi kolesterol artar.

     

    Kırmızı ette hayvansal doymuş yağ vardır. Normal vücut sıcaklığında donar ya da akışkanlığı azalır, bu nedenle damarları zamanla tıkama olasılığı vardır.

     

    Yeterli ve dengeli beslenme kadar hareket de çok önemli.

     

    Dr. Bora Kalkancı-sağlıklı beslenme önerileri-sağlıklı beslenme-sağlıklı besinler-sağlıklı yaşam-obezite-spor

    Ünlü Doktor Bora Kalkancı sağlıklı beslenme kadar yemeklerden sonra 15'er dakikalık yürüyüşü eski köy yaşantısında olduğu gibi yeniden keşfetmeyi öneriyor

    Ağır bir yemekten sonra mutlaka yürüyüş öneriyoruz. Metabolizma hızlandığı için alınan kalorinin çoğu yakılmış olur. Yürüyüş sırasında arttığı kanıtlanan mutluluk hormonu diyebileceğimiz serotonin de yanımıza kalır. Böylece şehir hayatının sırtımıza yüklediği stresi kontrol edebiliriz.

     

    Öfke kontrolü

     

    Kontrol demişken öfke kontrolünden de bahsetmek isterim.

     

    Trafikte veya iş hayatımızda karşılaştığımız birçok faktörün bizi sinirlendirmesi ve buna tepkiler vermemiz normaldir ancak yine burada vurgulamak istediğim konu ölçülü olmaktır. Aşırı tepkiler sonradan üzüleceğimiz sonuçlar doğurabilir.

     

    Derdimizi sakince anlatmamız ve ona kadar sayarak acele etmeden bunun bizi neden sinirlendirdiğini bulmamız gerekir. Derdimizi sakince kime anlatacağız, tabii ki kendimize…

     

    Bu yazıda son olarak doktorun ye dediği; günde iki çiğ badem, iki çiğ fındık ve bir tane de cevizdir.

     

    Ölçülü ve Sağlıkla kalın…

     

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 197
    Kayıt tarihi
    : 22.12.14
     
     

    Türkiye'nin ilk genç kalanlar, anti aging, yaşlanma karşıtı derli toplu bilgi sitesi blog yazarıy..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster