Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Futbol
 

Ünlü futbol laforizmaları

Ünlü futbol laforizmaları
 

“Futbolun sadece bir oyun olmadığını anladığınızda, ya onu sever ya da ondan nefret edersiniz” Alper Yalçınkaya – Blog yazarı.

Futbol hakkında edilmiş ünlü sözlerden bir kaçını sizlerle paylaşmak istedim. Dayanamayıp, bir söz de ben ettim. Sizin de katkılarınızı bekliyorum.

“Birisi bana, ‘futbol senin için hayat memat meselesi’ dedi. Ben de ona, ‘dostum, inan bana daha fazlası’ dedim.” Bill Shankly – 1959-74 yılları arasında Liverpool menejerliği yaptı.

“Latin Amerika’da futbol ve politika arasındaki sınır belirgin değildir. Milli takımların mağlubiyetleri sonrası, devrilen hükümetlerin sayısı o kadar çoktur ki.” Luis Suarez – Ekvator Milli Takımı eski teknik direktörü.

“Futbol 22 oyuncunun, doksan dakika boyunca bir topun peşinden koştuğu ve sonunda Almanya’nın kazandığı, basit bir oyundur.” Gary Lineker, July 4, 1990 – İngiltere’nin Dünya Kupası yarı finalinde Almanya’ya penaltılarla elenmesin ardından.

“Ahlak ve yükümlülük hakkında şu ana kadar bildiğim her şeyi pek tabi ki futbola borçluyum.” Albert Camus - Fransız filozof, romancı ve kaleci.

“Yirmi iki paralı adamın bir topu tekmelediğini söylemek; tahta ve telin keman, onlarca sayfa ve mürekkebin de Hamlet olduğunu söylemekle aynı şeydir.” — J. B. Priestley, The Good Companions, 1928 – İngiliz romancı ve yayıncı.

“Tanrı gökyüzünde futbol oynamamızı isteseydi, yukarısını çimle kaplardı.” Brian Clough, 1991 – Nottingham Forest’in menejerliğini yaptığı sırada, futbolun bir uzun top oyunu olduğu görüşünden yakınırken.

“Top yuvarlak, oyun da doksan dakikadır, bunun dışındaki her şey sadece bir teoridir.” Sepp Herberger, Alman teknik adam.

"En önemlisi ilk doksan dakikadır." Bobby Robson.

"Kötü, çirkin gol yoktur. Çirkin olan, gol atamamaktır." Dadá Maravilha – Pele ve Romario’dan sonra en çok gol atan Brezilyalı futbolcu.

“Futbol oynamam, gol atarım” Dadá Maravilha

"Futbol sert kızlar için uygun bir oyun ama narin erkekler için pek değil..." Oscar Wilde

"Football. Bloody hell." Alex Ferguson – Manchester United’ın 1999 yılındaki Şampiyonlar Ligi Finalinde, 91 ve 93. dakikalarda attığı iki golle Bayern Munichi 2-1 yenmesinin ardından, futbol litaratürüne geçmiş ünlü lafı. Tam Türkçe karşılığı olmadığı için orjinal haliyle bırakıyorum. Ne anlama geldiğini şöyle anlayabiliriz, düşünün ki, takımınız Şampiyonlar Ligi final maçında, son saniyelere 1-0 mağlup giriyor; uzatma dakikalarında atılan iki golle şampiyon oluyor. İşte o anda hissettikleriniz “bloody hell” in ne anlama geldiğini ortaya koyuyor.

 
Toplam blog
: 47
: 991
Kayıt tarihi
: 10.10.08
 
 

1980 İstanbul doğumluyum. Boğaziçi Üniversitesi'nde felsefe ardından Yıldız Teknik Üniversitesi'nde ..