Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ünlü gençlik romanları yazarı Ömer Sevinçgül ile gençlik üzerine...

Ünlü gençlik romanları yazarı Ömer Sevinçgül ile  gençlik üzerine...
 

Ömer Sevinçgül


” “Kendinizi tanıyın. Bir hedef belirleyin. Devamlı ve düşünerek okuyun. Mutlaka bir günlük tutun, kendinizi yazın. Farklı olmak istiyorsanız kendiniz olun” diyorum.
 
SORU- Bize kısaca kendınızı tanıtır  mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve  nerelerde çalıştınız?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Mühendislik okudum. Yaptığım işler: Mühendislik, genel müdürlük, editörlük, danışmanlık.  
 
SORU- Yazar olmanıza rağmen mühendislik eğitimi almanızın sebebi nedir?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Bana yol gösterecek bir rehberin olmaması sebebiyle şuurlu bir tercih yapamadım. Fakat pişman değilim. Teknik konular bende sanata daha ziyade arzu uyandırdı.
 
SORU- Yazar olmaya eğitiminiz sırasında mı yoksa sonrasında mı karar verdiniz?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Yazar olmaya on beş yaşında bir gençken karar verdim. Bana hayatım hakkında önemli kararlar verdiren bir kitaptan etkilenerek. Kitaplarım Türkçe, İngilizce, Almanca ve Boşnakça dillerinde yayımlanıyor. Satış miktarını tam olarak bilmiyorum. Tahminim toplam bir milyon civarında.
 
·  Türkçe kitaplarım:
 
• Sensiz Ama Seninle
• Hayat Sevince Güzel
• Kalbinin Sahibine Emanet Ol
• ‘Mervin’ Beni Ararsan Bulursun
• Yazar Olmak İstiyorum
• Beni Yalnız Sen Anlarsın
• Kalbinin Sesini Dinle
• Ben Okuma Bilmem
• Kolay, Kısa, Keyifli Felsefe
• Rabbim Beni Bana Bırakma
• Her Şey Anını Bekler
• Seni Sana Bırakamazdım
• Sana Yeni Bir Dünya Gerek
• Sonsuz Hayat Seni Bekliyor
• Gençler İçin Kurán Meali
• Gençler İçin Hadis El Kitabı
• Seni Seven Biri Var
• Bir Gizli Hazine idim
 
İngilizce kitaplarım:
• The Eternal Life Awaits You
• Short, Easy, Fun Philosophy
• There is One Who Loves You
• Life is Beautiful When One Loves
• 'Mervin' Search, and You Will Find Me
 
Almanca kitaplarım:
• Es Gibt „Jemanden“, Der Dich Liebt
• Das Ewige Leben Wartet Auf Dich!
• Du Brauchst Eine Neue Welt!
• Ich konnte dich nicht dir selbst überlassen
 
Boşnakça kitaplarım:
• İma Neko Ko Te Voli
 
SORU- Gençlerle nasıl çalışmalar yapıyorsunuz? Çoğunlukla gençler ile birlikte çalışmanızın nedeni nedir? 
 
Gençlerin yaşadığı sorunlarla ilgilenmenizde kendi gençlik sorunlarınızın etkisi var mı?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Hiç kuşkusuz, evet. Kendi gençliğimi hatırlıyor, kendim gibiler için yazmanın önemini anlıyorum.
 
· Gençlik yıllarımda, zor zamanlarımda bana kitaplar yol göstermişti. Gençlere yazarak borcumu ödüyorum. Gençleri anlamak, dillerini kavramak için dinliyorum. Fikirlerini alıyorum. Yazarlık ve yayıncılık yolunda yürümek isteyenlere yol gösteriyorum. Muhatabım gençler olunca onları tanımam gerekiyor. Birlikte çalışmak bana bu imkanı veriyor.     
 
SORU- Daha çok gençlerle çalışıyorsunuz. Onlara bu yolda ilerlemeleri için ne gibi önerilerde bulunuyorsunuz?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Konuşmalarımda ve yazılarımda özetle “Kendinizi tanıyın. Bir hedef belirleyin. Devamlı ve düşünerek okuyun. Mutlaka bir günlük tutun, kendinizi yazın. Farklı olmak istiyorsanız kendiniz olun” diyorum.     
 
SORU- Özgüvenli genç sayısı az. Gençlerin özgüvenii nasıl artırabiliriz ?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Başarabilecekleri işler vermek, başardıkları zaman ödüllendirmek lazım, hata yaptıkları zaman yıkıcı eleştiriler yapmamak lazım. İnsan hata yapa yapa öğrenir.
 
SORU- Gençler sizce  genelde aşkı abartarak hayatı ihmal mi ediyorlar?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Evet, aşkı abartarak hayatı ihmal eden gençler vardır. Fakat genelleme yanıltıcı olur. Ekser romanların, filmlerin, dizilerin aşkı abartarak anlatması gençleri etkiliyor. Başka konuları cazip bir dil ve üslupla anlatarak bunu telafi etmek mümkün. Ben de takatim nispetinde bunu yapmaya çalışıyorum.
 
SORU- Gençler hayatta nelere önem vermeliler?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Öncelikle iyi bir eğitim almalılar. Kitap okumalılar. Sorumluluk almalılar. Var oluş nedenlerini düşünmeli, hayatın bir sınav olduğunu unutmamalılar. İman tamam olursa gerisi gelir.
 
SORU- Edebiyatımızda ve insanlarımızda eksik olan nedir?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Derinliktir. Üstünkörü yazılan, sadra şifa olmayan kitaplar, dergiler, yayınlar piyasayı istila etti. Popüler kültürün saldırısı altında kalındı. 
 
SORU- Edebiyatımızın gelecekte yok olmaması ve geliştirilmesi sizce mümkün mü? Nasıl geliştirilebilir?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Edebiyat yok olmaz. İncelen ama kopmayan bir ip gibi uzar gider. Öğrencilerin yazarlarla buluşmasını, kitapla tanıştırılmalarını önemsiyorum. Yeni yazarlara imkanlar sağlanmalı. Edebiyatın gelişimi nitelikli yazarlarla mümkün olabilir. Destek vermek lazım.
 
SORU- Gençlerle çalışma ve onları edebiyata kazandırma sürecinde zorluklar yaşadınız mı? Yaşadığınız zorluklar neleredir?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Evet, zor oldu. Popüler kültürle yetişen yeni nesiller her şeyi hemen ve şimdi istiyorlar. Halbuki edebiyat sanatında hemen ve şimdi olmaz. İstikrar, sabır, gayret, zaman gerek. 
 
SORU- İlham aldığınız yazarlar var mı?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Kalıcı eserler üreten her yazardan az ya da çok ilham almışımdır. Fakat belli biri olmadı.
 
SORU-Çalışmalarınızdaki başarının neye bağlı olduğunu düşünüyorsunuz?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Kararlılık, çaba, alın teri, gözyaşına. 
 
SORU- Türkiye’de insanlar, özellikle gençler, kitap yayınlatmak istediklerinde maddi manevi birçok sıkıntı ve zorlukla karşılaşıyorlar. Bu durumda onlar için önerileriniz neler?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Evvela sabırlı olmalarını. Yeniden denemelerini. Daha iyisini yapmaya çalışmalarını. Dergilerde yazarak, önce okur edinerek işe başlamalarını...
 
SORU- Sizce yazmak yetenek işi midir? İlk yazısı beğenilmemiş bir kişi “ben yeteneksizim” diyerek vazgeçmeli midir?
 
ÖMER SEVİNÇGÜL- Yetenek yetmiyor. Ekilmezse, sulanmazsa, bakılmazsa inkişaf etmeyecek bir tohumdur yetenek. Hemen vazgeçiyorsa sadece bir heveskardır kişi. Hakiki sanat insanı, tüm zorluklara karşın yazmayı sürdürür. Eserleri yayımlanmasa bile.
 
Ömer Sevinçgül    www.omersevincgul.com/    facebook.com/omersevincgul   
 
Çok Teşekkür ederim Ömer bey, güzel ve aydınlatıcı bir röportaj oldu.
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..