Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Ünlü Yazar Ali Erkan Kavaklı " Balzac ile yarışıyorum"

Ünlü Yazar Ali Erkan Kavaklı " Balzac ile yarışıyorum"
 

ali erkan kavaklı


“BİZE GAYRET YARAŞIR MERHAMET ALLAH’INDIR 90 ROMAN YAZAN HONORE DE BALZAC’LA YARIŞIYORUM”

SORU-  Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

Ali Erkan Kavaklı: "Yüreğini Ateşle" isimli bir hikâyeler kitabı çıkardım. Orada 33 hikâye anlattım. Başarılı insanların hikâyeleri. Kendi hikâyem de var. Uzun uzun anlatmayayım. Ben köy çocuğuyum. Okudum, öğretmen ve yazar oldum. 37 yıl öğretmenlik yaptım. Akit’te köşe yazısı yazarım her Perşembe. Alierkankavakli.org isimli bir sitem var. 46 kitap yayınladım. Bugüne kadar 1332 konferans verdim. 90 kitap yazan Honore de Balzac’la yarışıyorum. Onu geçmem lazım, inşallah geçerim. Okumak zihni besler, insanı yükseltir. Balzac bir misal. Necip Fazıl 112, Üstat Bediüzzaman 133 kitapçık yazmışlar. Allah çalışana verir, insan için sadece çalıştığının karşılığı vardır, buyurur.

SORU- Bugüne kadar hangi kitaplarınız hangi yayınevinde yayınlandı ve kaç baskı yaptı?

Ali Erkan Kavaklı: Bazı kitaplar piyasadan elini, ayağını çekti. Mevcutları yazayım:

Tekâmül ve Eğitim:

1. Başarıya Götüren Yol, Nesil, 26. Baskı

2. Öğretmeni Başarıya Götüren Yol, Nesil, 16. Baskı

3. Evde ve Okulda Başarılı Eğitimin Sırları, Nesil, 13. Baskı

4. Başarı İnanç İşidir, Nesil, 12. Baskı

5. Beyin Gücünü Etkili Kullanma Sanatı, Nesil, 19. Baskı

6. Yüzyılın En Büyük Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim, Nesil, 4. Baskı

7. En Sevilen Öğretmen Hz. Muhammed(sav), Nesil, 10. Baskı

8. Derdimi Seviyorum, Timaş, 12. Baskı

9. Başarının Manevi Dinamikleri ve Bediüzzaman, Nesil, 3. Baskı

10. Yüreğini Ateşle, Hayat, 3. Baskı

12. Sınav Stresini Yenme Verimli Ders Çalışma Metotları, Hayat, 5. Baskı

13. Dehanı Keşfet, Zekânı ve Hafızanı Geliştir, Hayat, 7. Baskı

Romanlar:

1. Gülü Koklayamadım, Nesil, 8. Baskı

2. Kader Kapımı Çaldı, Nesil, 5. Baskı

3. Alman Doktor , Nesil, 3. Baskı

4. Gecenin Siyah Kalbi, Turdav, 2. Baskı

5. Umudun Rengi Soldu, Türdava, 2. Baskı

6. İnsanlık Ayağa Kalk, Nesil, 8. Baskı

7. Başkaldırıyorum, Nesil, 6. Baskı

8. Hicran, Nesil, 6. Baskı

9. Mafya Kıskacında Vurgun, Nesil, 4. Baskı

10. İtiraf Ediyorum, Nesil, 8. Baskı

11. İntikam, Nesil, 8. Baskı

12. Hançer Saplı Yüreğimde, Nesil, 4. Baskı

13. Çığlık, Nesil, 6. Baskı

14. Cehennem Vadisi, Hayat, 11. Baskı

15. Hayata Gülen Öğretmen, Hayat, 3. Baskı

16. Bilge Öğretmen, Nesil, 5. Baskı

17. Ergenekon’un Şifreleri, Nesil, 4. Baskı

18. Sevdanın Kanatları, Hayat, 1. Baskı

19. Mataram Kan Doldu, Nesil, 3. Baskı

Hikâyeler:

1. Avrupalı Mevlevî, Nesil, 3. Baskı

2. İslam’a Gönül Verenler, Nesil, 4. Baskı

3.Yemin, Cihan, 3. Baskı

4.Gönülleri Fethedenler, Pamuk, 10. Baskı

Şiir Seçkisi:  1. Güldeste, Nesil, 10. Baskı

2. Sevdalı Şiirler, Timaş, 12. Baskı

Ders Kitabı: 1.Türk Dili ve Edebiyatı, MEB, bir milyon basıldı.

2. Dil Bilgisi, MEB, bir milyon.

3. Kompozisyon, MEB, bir milyon.

SORU-. Bugüne kadar kaç konferans verdiniz?

 Ali Erkan Kavaklı:Çoğu eğitim, başarı, zekâ gelişimi olmak üzere 1332 konferans verdim.

SORU-  Tokat’a kaç kere geldiniz duygularınız nedir?

Ali Erkan Kavaklı: Tokat’a, ilçeleri ile beraber (Reşadiye, Niksar, Erbaa) beş defa geldim. Eğitime düşkün, kitapsever, Anadolu’nun yiğit insanlarının memleketi.

SORU- Şu an üzerinde çalıştığınız eserler neler? Hangi konuları kapsar?

Ali Erkan Kavaklı: Yeni bir roman çalışması yapıyorum. Derin Çete İntikam Peşinde veya Derin Çete İhaneti adını vereceğim bir polisiye roman yazıyorum. Derin Çete Serisi adlı dizinin 6. kitabı. Dağlıca, Aktütün, Gediktepe, Hantepe, Çukurca gibi şaibeli karakol baskınlarının perde arkası, terör cinayetleri, teröristlerle dirsek teması içinde olan derin çete cinayetleri ve çetenin çökertilişini hikâye etmek istiyorum. Nefes kesen ve çok konuşulan bir roman olacak inşallah.

SORU- Bundan sonra hangi eserler yazmayı  düşünüyorsunuz?

Ali Erkan Kavaklı: Psikoloğa Kendin Git, Armut Dibine Düşer isimli ailede çocuk eğitimi konulu bir kitap kaleme almaya düşünüyorum. Hakkını Helal Et Anne isimli bir hatıra ve deneme kitabı yazmak için kolları sıvamış durumdayım. İlham Veren Öğretmen’i anlatacağım.

HERKES ZEKÂSINI GELİŞTİREBİLİR İŞTE ZEKÂ SPORLARI
 

SORU-  Kitaplarınız çoğu beyni geliştirme üzerine. Beynini doğru kullanan insan nasıl geliştirir?

Ali Erkan Kavaklı: Beyin gelişimini sıfır yaştan itibaren bilmek gerekir. Ayrıca beyin sporlarını uygulamalı. Emekli olduktan sonra hızlı okuma ve hafıza teknikleri kursuna gittim. Kimse yeteneklerinden şüphe etmemeli ve yeteneklerini geliştirmeli. Hafıza sporlarını şöyle sıralayabilirim:

1. Düzenli okumak. (Roman, hikâye, makale, fıkra, inceleme, deneme vb yazıları okuma.)

2. Yeni bilgiler öğrenmek.

3. Kişisel yeteneklerimizin farkına varmak ve baskın zekânızı bulup geliştirmek.

4. Yaparak öğrenmek.

5. Başarılı insanların biyografilerini okumak ve onları modellemek.

6. Günlük tutmak, düşünce yazıları kaleme almak.

7. Hikâye, fabl, masal, roman, şiir vb. yazmak.

8. İlahi ve klasik müzik dinlemek.

9. Kur’an okumak, ibaadet ve dua etmek.

10. Matematik problemleri çözmek.

11. Fizik, kimya, fen bilgisi çalışmak.

12. Bitki, ağaç, çiçek yetiştirmek ve laboratuarda deney yapmak.

13. Spor yapmak.

14. Sosyal etkinliklere katılmak.

15. Sanatsal etkinliklere katılmak. (Resim, örgü, el işi, yemek, salata, marangozluk, hat, ebru, tezhip, vb.)

16. Bilgileri şekil, şema ve grafik haline getirmek.

17. Bulmaca çözmek, karikatür çizmek.

18. Şiir, sure, güzel cümleler ezberlemek. Hafıza egzersizleri yapmak.

19. Okuduklarını arkadaşlarına, dostlarına anlatmak.

20. Çocuklarla oyun oynamak.

21. Aile içinde sohbet etmek. 

22. Gezi, gözlem, deney yapmak.

23. Dil öğrenmek.

24. Proje üretmek.

25. Problem çözmek.

26. Hayal kurmak.

Zihni geliştirmek için önce bu sporları bileceksiniz sonra azim ve cehtle uygulayacaksınız.

SORU- Gençlerimiz gelişimi önemsemiyor. Önemsese bireysel olarak hayatları ve ülkemiz nasıl gelişir?

Ali Erkan Kavaklı: Bilen var, bilmeyen de var. Hiç kimse önemsemese 1332 konferans veremezdim. Herkes önemsese Türkiye Almanya, Japonya, Amerika gibi gelişmiş ve müreffeh insanların ülkesi olur. Hans’ın yaptığını Hasan, Abraham’ın yaptığını İbrahim, Yakup’un yaptığını Yakup da yapabilir.

SORU-  Başka ne anlatacaksınız?

Ali Erkan Kavaklı: Bize gayret yaraşır, merhamet Allah’ındır;

Hükm-ü âti ne fakirin ne de şehinşahındır.

Yüksel ki yerin bu yer değildir,

Dünyaya gelmek hüner değildir.

Sorularımıza zaman ayırarak cevap verdiği için Ali Erkan Kavaklı’ya teşekkürler.

  TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..