Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '11

 
Kategori
Söyleşi
 

Ünlü Yazarımız Ali Erkan Kavaklı İle Röportajımız

ÜNLÜ YAZAR ALİ ERKAN KAVAKLI “İLİM İNSANLARI VE MİLLETLERİ YÜKSELTİR” 

Postmodern edebiyatçı ve eğitimci yazar Ali Erkan Kavaklı ile Tokat’ta ve Reşadiye’de konferans verdiği dönemde tanışmıştı ve sözleştik ve kendisi ile kitapları, çalışmaları ve sanat anlayışı üzerine bir sohbet yaptık. İlgiyle okuyacağınız ümit ettiğimiz konuşma aşağıda. 


SORU- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz bugüne kadar nerelerde çalıştınız?
Ali Erkan Kavaklı: Konya’nın Seydişehir ilçesine bağlı Kavak köyünde doğdum. (1952) İlkokulu Kavak’ta, orta ve liseyi Konya’da okudum (1971). İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini bitirdim (1976). Hatay, Sivas, Divriği, Suşehri, Çanakkale ve İstanbul’daki çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Kitaplarında doğum yerim olan Kavak köyüne istinaden “Kavaklı” mahlasını kullandı ve bu mahlasla tanındım. Yazı hayatına hikâye ile başladım. İlk hikâyem “Tertip” 1974 yılında Yeni Asya gazetesi kültür ve sanat sayfasında yayınlandı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı imtihanı kazanarak Almanya’ya gittim(1988). Altı yıl orada kaldım. İyi derecede Almanca öğrendim. “Alman edebiyatı” ve “modern literatür” ile ilgili kurs ve seminerler takip ettim. Liselerde okutulan edebiyat, dil bilgisi ve kompozisyon kitaplarını hazırlayan komisyona başkanlık yaptım (1999). 

Sade bir dille, insanların ve insanlığın problemlerini ele alan roman ve hikâyeler kaleme alıyor, postmodern bir tavırla yazıyorum. Revaluasyonerist bir üslûbu benimsedim. İnsanları kötüden iyiye, çirkinden güzele değiştirmek, barış ve kardeşlik duygularını güçlendirme istiyorum. Romanlarında gerilim, heyecan ve olay ön plana çıkar. Başarı ve eğitim kitaplarım defalarca basıldı. Başarıyı artırma konferanslarıyla tanınmamda yardımcı oldu. Romanlarından bazıları dergi ve gazetelerde tefrika edildi. Yeni Asya Gazetesi, Türkiye Gazetesi, Türk Edebiyatı, Sur, Zafer, Yeni Düşünce, Tefekkür, Moral Kültür dergilerinde ve Akit gazetesinde yazılar kaleme aldım. 45’ten fazla kitabım yayınlandı. 900’e yakın “eğitim, başarı, motivasyon ve aile içi iletişim seminerleri” verdim.
“Sacayağının Ayakları” isimli makalem Yeni Asya Gazetesi’nin açtığı makale yarışmasında birinci oldu (1977). 

“Yemin” ile Yeni Düşünce Dergisinin açtığı hikâye yarışmasında ödül aldım (1982). 

“Tante Ruth” adlı hikâye ile Kültür Dünyası Dergisinin hikâye yarışmasında birincilik ödülü aldı (1988). 

“Batıya Akan Nehir” adlı yazım Avrupa Yazarları Kompozisyon Yarışmasında ödül kazandı.(1993). 

“Avrupalı Mevlevî” adlı hikâye Esra Film’in açtığı yarışmada “jüri özel ödülü” aldı.(1997). 

“İntikam” romanı, Tuzla Belediyesi roman yarışmasında ödül kazandı (1999). 

Eğitim dalında Birikim Dersaneleri tarafından “yılın en iyi köşe yazarı” seçildi (2004) . 

“En çok eğitim konferansı veren ve eğitim kitapları en çok satılan yazar” ödülü aldı (2008). 800’den fazla konferans verdim, hâlen bir okulda öğretmenliğe devam ediyorum. 

SORU- Yazı yazmaya ne zaman başladınız ve bugüne kadar hangi eserleriniz yayınlandı bunlar kaç baskı yaptı hangi yayınevi yayınladı? 

Ali Erkan Kavaklı: Kitaplarım Nesil ve Hayat yayınları tarafından yayımlanıyor: 

Kişisel gelişim ve eğitim: 

1. Başarıya Götüren Yol 

2. Öğretmeni Başarıya Götüren Yol 

3. Evde ve Okulda Başarılı Eğitimin Sırları 

4. Başarı İnanç İşidir 

5. Beyin Gücünü Etkili Kullanma Sanatı 

6. Yüzyılın En Büyük Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim 

7. En Sevilen Öğretmen Hz. Muhammed 

8. Derdimi Seviyorum 

9. Başarının Manevi Dinamikleri ve Bediüzzaman 

10. Yüreğini Ateşle 

Romanlar: 

1. Gülü Koklayamadım 

2. Kader Kapımı Çaldı 

3. Alman Doktor 

4. Gecenin Siyah Kalbi 

5. Umudun Rengi Soldu 

6. İnsanlık Ayağa Kalk 

7. Başkaldırıyorum 

8. Hicran 

9. Mafya Kıskacında Vurgun 

10. İtiraf Ediyorum 

11. İntikam 

12. Hançer Saplı Yüreğimde 

13. Çığlık 

14. Cehennem Vadisi 

15. Hayata Gülen Öğretmen 

16. Bilge Öğretmen. 

17. Ergenekon’un Şifreleri 

18. Sevdanın Kanatları 

Hikâyeler: 

1. Avrupalı Mevlevî 2. İslâm’a Gönül Verenler 3.Yemin 4.Gönülleri Fethedenler 

Şiir Seçkisi: 1. Güldeste 2. Sevdalı Şiirler 

Ders Kitabı: 1.Türk Dili ve Edebiyatı, 2. Dil Bilgisi, 3. Kompozisyon 

İtiraf Ediyorum, İntikam, Cehennem Vadisi, Ergenekon’un Şifreleri ve Vurgun adlı polisiye romanlar; Kader Kapımı Çaldı, Hayata Gülen Öğretmen, Bilge Öğretmen, Gecenin Siyah Kalbi adlı eğitim romanları Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğretim görevlisi Prof. Alim GÜR tarafından tez çalışması konusu yapıldı. 


SORU- Şu anda üzerinde çalıştığınız bir eser var mı ? Konusu nedir ? Ne zaman çıkacak? 

Ali Erkan Kavaklı: Matarama Kan Doldu isimli, Çanakkale Savaşı’nı konu edinen bir roman yazıyorum. İnşallah. yakında çıkar. 


SORU- Anadolu’da konferanslar vermektesiniz bu konferanslarda davet edilme kriterleriniz nedir
Ali Erkan Kavaklı: Gençlerimize ufuk açmak ve insanlarımıza faydalı olmak için beni davet eden herkesin davetine icabet ediyorum. 

SORU- Kitap okumanın hayatınızda yeri nedir okuyan insan ne kazandırır? 

Ali Erkan Kavaklı: Her gün okurum, 45 kitap yazdım. Okumasam yazamam. Okumak, insanî bir eylemdir. Kediler okuyup öğrenmek ve yeteneklerini geliştiremezler. İnsanlar okur, düşünür, yorumlar ve bilgi üretir. 

Okumak, insanı insan eder ve insanı yükseltir. 

İlim, ilmiyle amil insanı ala-ıy İlliyine kadar yüceltir. 

Hz. Adem, ilim sayesinden meleklerden üstün hâle gelmiştir. 

Kitap; dünyanın en bedevi, en ilkel, en vahşi, en cani toplumunu; dünyanın en medeni, en gelişmiş, en insanî ve en âdil toplumuna dönüştürmüştür. Kur’an inmeseydi Araplar medeniyet kuramazlardı.
SORU-. Kişisel gelişimi önemsemek insana ne kazandırır? 

Ali Erkan Kavaklı: Okumak ve öğrenmek kişinin kendini keşfetmesidir. 

Eğitim, insanın yeteneklerini keşfetmesi ve geliştirmesi sanatıdır. Yeteneklerini keşfetmek ve geliştirmek, insanı değerli, mahir, sanatkâr, mümin, ibadet ehli ve kâmil insan hâline getirir. 

SORU- Tokat’ın gelişimi için neler anlatacaksınız? 

Ali Erkan Kavaklı: Bu konuyu Tokatlılara bırakıyorum. 

SORU- Başka neler anlatacaksınız? 

Ali Erkan Kavaklı: İnsan hayatının gayesi öğrenerek tekamül etmektir. İnsan aklı ilimle beslenir. 

İnsan midesini beslediği kadar beynini de beslemelidir. Yemek yediği süre kadar okumalıdır. İnsan beyninin doyurulması önemlidir. Cenab-ı Hak insan beynini okumak, anlamak ve düşünmek için programlamıştır. Danalar okumaz. Kafatasımızın içinde dana beyni olsaydı biz de okumazdık. Okuyan insan, insan sıfatına layıktır. 

İlim insanı yükseltir. Bugün Amerika, Japonya, Çin ve Almanya ilme önem verdikleri için yükselmişlerdir. 2009 yılı PİSA birincisi Honkong ve Şangay’dır. İlim gittiği ülkeyi yükseltiyor. Hz. Adem nasıl ilim sayesinde melekleri geçmişse Çin de ilim ve teknoloji sayesinde ihracat birinci oldu. Amerika’yı süper güç yapan ilimdir. 

Müslümanlar ilme önem vermelidir. Allah ilmi çalışana ve isteyene verir. İlim girdiği aklı ve girdiği gönlü aydınlatır. 

Dünyada yükselmek isteyen ilme sarılmalı. 

Ahrette bahtiyar olmak isteyen ilme sarılmalı ve ihlasla amel etmelidir. 

Müslümanlar ilim ve teknoloji yarışında Avrupa, Amerika ve Çin’le yarışmak zorundadırlar. İslam medeniyetinin temelinde ilim, sanat, ahlak ve insanlık olacaktır. Bu medeniyeti Müslüman kurmak için çalışmalıdır. Yoksa Batı’nın sömürgesi ve oyuncağı oluruz. 

Teşekkür ederim. 

TURAN YALÇIN- TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..