Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '18

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Unsuz, Glutensiz, Kazeinsiz Nohut Keki Tarifi

Unsuz, Glutensiz, Kazeinsiz Nohut Keki Tarifi
 

O kadar çok kişi tarafından, yurdumuzda ve dünyada farklı şehirlerde ve öyle sürpriz eklemelerle denendi ki bu tarif; "Üzerinde Güneşin Batmadığı Kek" koydum adını. Nohuttan da kek mi olur diyenlerin yorumlarını saklıyorum IG hesabımda, fotoğraflarıyla...Meraklısına.
 
Bu deneme; glutensiz un karışımlarının bende hazımsızlık yapıp şişkinliğe neden olması ve bakliyat unu yapmaya üşenmemin eseri aslında. Daha evvel kuru fasulye ile kek de pasta da yapmıştım ve kestane kreması gibi olmuştu; nohutlu neden olmasın(dı)?
 
Artık evde her hafta pişer oldu. Evde gram kakao kalmayınca Türk kahvesi ve vişne kurulu son denemeyi yaptım ki o da ayrı güzel oldu.
 
Dokusu, unla yapılan keklerden çok farklı; hafif nemli ve buzdolabında tutulup yenildiğinde yine kestane ezilip konulmuş gibi (fudge misali). Ben Chickpea Fudge Brownies dedim. Fransa'da tarifi deneyen bir arkadaşım ise Moelleux Au Chocolate. Her ne isim verirsek verelim alıştığımız keklerden çok farklı. Tadanların malzemeleri tahmin etmesi olanaksız ve unsuz, sadece nohutla yapıldığını duyanların tepkileri paha biçilmez. :)
 
Geceden ılık ve bol tuzlu suda nohutları ıslattım. 12 saatte 1 kez suyunu değiştirip en az 24 saat bekletmek daha doğru; ancak ben 18 saat kadar bekletebildim. O suyu döküp yeni suda yumuşacık olana dek haşladım. Buraya kadar olan kısım nohut yemeği pişirme öncesi hazırlık.
 
MALZEMELER
3 yumurta
3 su bardağı haşlanmış nohut
2/3 su bardağı şeker
3 yemek kş tepeleme sadeyağ (veya 100 gr tereyağı)
3 yemek kş kakao
1 tatlı kş vanilya
1 yemek kş elma sirkesi
1 silme kş karbonat
Ceviz
 
YAPILIŞI
Sirke ve karbonatı ayrı yerde köpürtüp aktive edin. Yumurta, şeker, yağ, kakao, vanilyayı çırparak ve sirkeyi ekleyerek kek karışımınızı hazırlayın. Haşlanmış nohutları, parça parça ekleyerek çorba yapar gibi karıştırıcıyı (blender) karışıma sokarak parçalayın. En son iri bölünmüş cevizleri de ekleyin ve kaşıkla karıştırın. Cevizlerin parçalanıp öğütülmesine gerek yok.
 
Bu noktada, kayısı, dut kurusu, vişne vb eklemelerle keki şenlendiren arkadaşlar oldu. Ben, sonraki denemelerinden birinde, minicik doğradığım birkaç kuru incir ekledim. Çok yakıştı. Şekeri daha az tutup bu tarz denemeler yapabilirsiniz.
 
Beyazlatılmamış yağlı kağıt serili borcamda 170 derecede kürdan testiyle, 1 saat kadar pişti. Fırınlanmış fındık kreması yer gibi bir his. Fotoğraf ise; tarifi fındık ve yer fıstığı ile deneyen sevgili arkadaşım @ummuhancemutfak elinden. Afiyet olsun. 
 
 
Toplam blog
: 7
: 197
Kayıt tarihi
: 24.09.18
 
 

Glutensiz tarifler ve pandam nelere bayıldıysa...Ankilozan Spondilit. Hassas anne. Yenilmiş "Trib..