Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '09

 
Kategori
Haber
 

Unutamadığım bir yer; Bilge Köyü...

Bugün gazetelerimi okurken daha önce hakkında iki tane blog yazdığım Bilge Köyü Katliamı ile ilgili birbiri ardına iki haber ilişti gözüme...

Haberin ilkinde Bilge köyünde buruk geçen Ramazan ayından ve iftarlarından dem vuruluyordu. Ne var ki; haberin içeriğini okuyunca hüznüm sevince dönüşmedi değil, bende sevincimi sizlerle paylaşmak istedim.

1. Haberin içeriği şöyleydi; “Bilgi Köyünü ziyaret eden Mardin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne bağlı izci grubu, köyde çocuklarla birlikte iftar açtı. İzciler önce katliamda ölen 44 kişinin mezarına giderek dua etti. Ardından izciler, 62 yetim çocuk, milli sporcu Nuri Patı tarafından köyde kurulan spor kompleksinde sosyal aktivitelere katıldı. Akşam ise iftarları birlikte yapan izci ve yetim çocuklar, gecenin ilerleyen saatlerine kadar Muhtar Abdurrahman Çelebi’nin damında birbirleri ile sohbet edip, kaynaştılar.” Haberin ana içeriği buydu.

2. Haberde ise başlık; “Bilge davasında güvenliği 120 polis sağlayacak” idi. Malum katliamı gerçekleştiren ve 7’si çocuk, 44 kişiyi öldüren sanıkların davaları yarın başlayacakmış.

Bir an için olayın olduğu gün haberi ilk aldığım da ölenlere ve kalan yetim-öksüzlere duyduğum üzüntü, katliamı gerçekleştirmesi muhtemel sanıklara duyduğum öfkeyi anımsadım yeniden.

Yazık değil miydi? O masum çocuklara diyordum o an kendi kendime.

Yazık değil miydi? Adı Bilge olan fakat bilgisizliğin kurbanı olan köyde, katledilmiş o masum çocuklara.

Haberleri ardı ardına okuyunca o an hissettiğim o üzüntüyü ve öfkeyi yeniden yaşadığımı gözlemledim.
Ve anladım ki, o katliam sanıklarının yargılanıp gerekli cezayı görmesi bile bana bunu unutturamayacaktı.
Ve anladım ki, yaşadığım hiçbir şeyi unutamadığım gibi Bilge Köyü Katliamını da unutamayacaktım.
Ve anladım ki, Bilge Köyü de hafızamda unutamadığım yer olarak kalacaktı...
Daha önce Bilge Köyü Katliamı ile ilgili olarak yazdığım bloglar;

Bilge köyü, Bilgisizliğin kurbanı!!! http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=194931

Bilge Köyü vardı ya! Bir zamanlar... http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=187569

Kalın Sağlıcakla...

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..