Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '21

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Unutmayalım, SU HAYATTIR…

Daha dün gibi!

Yazdıklarımı okudukça; belki bir çoğunuz benzer yılları yaşadığınız için, “evet!” der gibi başınızı sallayacaksınız, biliyorum!

 

Hep birlikte; “evet, daha dün gibi” diyeceğiz!

 

Biliyorum; hem bizim köyde ve hem de aslında birçok yerde; hatta dünya genelinde; artık sular akmıyor!

İnsanlığın en büyük dertlerinden birisi olan küresel ısınma, her geçen gün daha derinden hissedilmeye başlandı.

 

Kısacık yazayım;

 

Benim çocukluğumda; yani bundan yaklaşık 30 yıl kadar önce;

 

Köyümüzde kışlar kış gibi olurdu. Sabahtan akşama kadar kızak kayacak ve aylarca kar üstünde eğlenecek kadar karlı günler yaşardık!

 

Hele bahar yağmurları yağarken; toprak suya, biz de toprağın kokusuna resmen doyardık!

 

O yıllarda; köyümüzün hangi mevkisine gidersek gidelim; içecek su bulurduk. Çeşme yoksa mutlaka gölet dediğimiz kaynak suları olurdu. Hatta öyle çeşmeler vardı ki hem gürül gürül hem de buz gibi akardı. Bizler de öğlene kadar hayvan otlatır, öğlene doğru hem hayvanları sulamak hem de serinletmek için çeşme başlarında toplanırdık. Sonra da kendimiz de serinlemek için çeşmelerin holluk dediğimiz akarlarında küçük yüzme denemeleri yapardık. Çok ama çok güzel günlerdi…

 

Şimdi geriye dönüp bir bakıyorum da; şaşıp kalıyorum. Her mevkisinde gürül gürül suların aktığı, derelerin nehirlerin dolup taştığı yöremizde artık sular akmıyor! Bitti, inanılır gibi değil ama bitti…

 

Şimdilik ve hâlâ içme suyu bulabiliyoruz! Ancak yarından tezi yok eğer tedbir alınmazsa içme suyu konusunda da ciddi problemler yaşamaya başlayacağız. Çocuklarımız benim yaşıma geldiğinde, tıpkı benim yaptığım gibi bugünkü su kaynaklarını bolluk varmış gibi anlatacaklar!

 

Demem o ki su kaynaklarının kullanımı konusunda topyekûn bir değişim ve dönüşüme ihtiyacımız var. Tarımda sulamadan başlayıp, evde su tüketimimize kadar her türlü kullanım alışkanlığımızı yeniden şekillendirmek zorundayız.

 

Eğer çocuklarımıza sağlıklı bir gelecek bırakmak istiyorsak; su kaynaklarımızı israf etmeden kullanmayı bir an evvel öğrenmek zorundayız!

Lütfen ama lütfen duyarlı olalım…

 

Her birimiz; önce kendimizden başlamak suretiyle, tanıdığımız herkesi, farkındalık oluşturmak için bu konuda duyarlı olmaya davet edelim…

 

Unutmayalım; SU HAYATTIR…

 

GELİN; GELECEK NESİLLERE, YAŞANILIR BİR HAYAT BIRAKALIM…

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..