Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Unuttum Seni Zalim

Unuttum Seni Zalim
 

Sigara teni erken yaslandiriyor


"Sigara paketlerinin üzerinde yeni ürkütücü resimler" diye haberi okuyunca paylasayım istedim.

Insan sagligini tehdit ettigi klinik calisma sonuclarina göre kesinlik kazandigi herkes tarafindan biliniyor.


Almanya'da 01 Eylül 2007 tarihinden itibaren sehirler arasi trenlerde, otobüslerde ve taksilerde sigara icme yasagi deneme - alistirma yillarinı geride birakarak resmen yasallasti.


Tüm devlet yönetim ve hizmet dairelerinde sigara icenlere ayrilmis odalar halen mevcut. Sigara satislarinda kisitlama yasi, 16 dan 18 yasa cikarildi.


Tren istasyonlari ve peronlarda sigara icilen yerler (330 sigara icme alanı haric) kaldirildi. Önceden peronlarin belirli bir yerinde icilebiliyordu. Alman Demiryollari uygulamadan memnun. Simdiye kadar sikayet haberleri de gelmemis.


Sigara tiryakilarininin, yarisinin uzun tren yolculuklarina cikmayacagi tahmin ediliyor.


Parlamentoda sigara icme yasagi ugulanıyor. Sigara yasagina uymayan milletvekillerine de para cezasi uygulanacak.


Restoranlarda, birahanelerde 2008 yili basina kadar; sigara tiryakileri (bazi eyaletler haric) sigara icilmesine izin verilen kisimlarda icebilecekler.


Icenler elbette zararini bile bile iciyor. Insan sagligina zararli oldugunu bildigi halde aliskanligindan vaz gecemiyorsa bir kez daha icip icmemek konusunu düsünmelidir.


" KARAR VERDIM SU ANDAN ITIBAREN ICMIYORUM; BASTA!..." diyebileni yürekten kutlamak gerekir.

Iyi bir meslek altin bilezik derler. Buna ilaveten ben de: Saglik olmadan o altin bilezigin bir kiymeti olmaz derim.

Bir cok insan refleks uyarisindan aliskanliktan iciyor. Basi daraldiginda, efkarlandiginda v.b. eli bir anda sigara paketine gidiveriyor.

UNUTTUM SENI ZALIM!... SEVMIYORUM SENI ZALIM!..." sarkisini söyleyin sigara icme akliniza geldiginde. Sözlerini olumlu yöne cevirin. Kendiniz kasmadan zorlamadan, üzmeden birakmak icin zekaninizi espri mizahi gücünüzden destek alin derim.

Bakiniz sonbahar geliyor. Findik, ceviz, badem, fistik mevsimi. Masanizda ya da cebinizde bulundurun arada bir agziniza atin ve yavas yavas cigneyin; cabu cigneyip yutmayin.

Sigara aliskanliginizi unutturmak icin oyalama taktigidir ayni zamanda. Cok yerseniz bu kez kilo alma sorunu cikar hatirinizda kalsin.


E-vitamini, omega-3-yag asiti, antioksidan, kandaki kolosterol düzeyini dengeliyor. Beyin besisidir hücreler yenilenir, genclesir dinclesirsiniz.

Cesitli caylar vardir. Begendikleriniz arasinda secim yapin ve agir agir yudumlayin. Verdigi ferahligi icinizde hissedin. Sigaranin verdigi keyfi yakalamak icin.

Bol bol su icin. Arada bir sakiz cigneyin. Oyalanirsiniz.

Aradabir oturdugunuz yerden kalkip pencereyi acip icinize taze temiz havayi cekin. Tanrim sana sükürler olsun! beni görüyor bana destek oluyorsun derken mutluluk duyun.

Ayni pozisyonda oturmaktan yorulan kaslarinizi gevsetme hareketleri yapin. 

Calisma masanizda gerinip gerilin arada bir... Ayaga kalkin öne egilip ellerinizle  ayaklariniza uzanin. Basinizi yavas ve dikkatlice saga sola cevirin. Yapin iste birseyler...Elinizin sigara paketine gitmesini önlemek icin.

Ben sadece nacizane ip ucu vermek istedim. Gerisini artık siz düşünün. Bırakmaya karar verirseniz sakın kararınızdan vaz gecmemelisiniz! Kararli olup baslamak basarinin yarisidir.


Sevgiler-Saygilar

Mine

03.09.2007


> Ahmak Otu
> Buyurun tercih sizin


! Sigara cildi erken yaslandiriyor

! Hamilelik döneminde icilen sigara
cocugun sagliginda kalici zararlar
veriyor.

! Kalp atardamarlarini tikiyor dolayisiyla kalp
enfarktüsüne neden oluyor.


 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..