Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '18

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Unutulmayan Sözler ve Yarattığı Anlam Karmaşası

Yıllar önce Şıpsevdi sakızı kağıdından okuyup, notlarım arasına aldığım bir sözün orijinalini Bettie B. Youngs ın Yürekten Armağanlar adlı kitabında buldum ve tam da şöyle: ”Sevgi sadece bakıştan ibaret değildir, aynı zamanda birlikte aynı yöne bakmayı da içerir. – Antonie Saint de Exupery –“

Tam tarihini hatırlamasam da, 2005 ya da 2006 yılında bir gün olmalı, annem takvim yaprağından bir yazı okudu bana; AFFETMEK, İYİ İNSANLARIN İNTİKAMIDIR diye. Bu söz o gün bu gündür aklımda; bazı kişileri affederken, ben iyi insanım da intikamımı aldım senden diyerekten kendime, içimi soğutuyorum.

AB Komisyonu soracak başbakanımıza, katıldığı AB Müzakeresinde: “Siz, Avrupalılaştıramadıklarımızdan mısınız?” Vereceği yanıt, biz Avrupalılaştırılamayanlar-danız olmalı. Asyalı değil miyiz esasında. Her ne kadar giyimimiz, yasalarımız, hatta dilimiz Avrupalı olmaya başlasa da kökenimiz Orta Asya. O yüzden, istesek de Avrupalılaşamayız.  

Bir dost gibi davranın bize. Herkes sizi öyle bilsin. Bugün burada bütün konuşulanlar sürüp gidecek yine. Tarihe bakın, sizdeki bu Haçlı ruhu devam ettiği sürece olmaz bu iş.

Bir fıkra okumuştum seneler önce. Okur okumaz da gerçekçi bir felsefe olarak benimsemiştim. Şöyleydi:
X bir mekanda Karadenizliye (Temel de olabilir) sormuşlar (Nedenini hatırlayamadım):

Bir sorunun kaç doğru cevabı vardır?

Karadenizli, “buni bilemeycuk ne var; uçtür daa” diye yanıtlayınca nasıl olur diye şaşırmışlar. Çevresindekilerin şaşkınlığını gören adam, “Birusi benim doğrim, birusi senin doğrin, ha birusi de gerçek doğridir daa” diye açıklamış.

Kuşkusuz, mutlak doğru tektir, ama bu yanıt bana çok mantıklı gelmektedir. Gerçekten de günlük hayatta bana doğru gelen bir şey, bir başkasına yanlış gelebilir. Sanırım bu, değer yargılarından kaynaklanıyor.

Yıllar önce, bana acı gelen, bir o kadar da gerçeği yansıtan bir söz işittim. “Ben onun mükafatı değil, o benim cezam.” Kendini alçakgönüllü görmekten öte bu. Bir suçlayış var; ama sandığımdan karşındakini mi kendini mi olduğunu anlayamadım. Ya ben yeterince anlayışlı değilim, ya da durum da karışık.

 

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..