Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '12

 
Kategori
Kitap
 

Ursula Hanım ile tanışın

Ursula Hanım ile tanışın
 

Uzun sürecek bir maceraya çıkıyoruz


Aynı tarzlardan, olağanlardan sıkıldığım, bambaşka şeyler okumak istediğim bir zamanda ‘Mülksüzler’ kitabını tavsiye etmişti arkadaşım. Fantastik edebiyatla uzaktan yakından alakam yoktu, biraz burun kıvırır gibi oldum, meğer hata yapmak üzereymişim.

Beş kitaplık ‘Yerdeniz’ serisinin sonuna geldim.  Eğer tavsiye etmezsem içimde kalır dediğim kitaplar. Hala nasıl filmi çekilmediğine şaşırıyorum ve sonra da nasıl olursa olsun beğenmeyeceğimi düşünüyorum, çünkü ben hayali filmimi çektim bile.

Bilimkurgu- fantastik edebiyata  –benim gibi- alışkın değilseniz bile bu kitaplar su gibi akıp gidecek, inceliğine, direk ama masal gibi anlatımına bayılacaksınız.

İlk kitabın başkahramanı Ged ‘in büyük değişimine diğer kitaplar boyunca pek çok farklı kişi ekleniyor ve hepsi büyüyor, gelişiyor, değişiyorlar. Zaten kitaplardaki asıl konular da bunlar: Büyümek, değişmek, hayat ,ölüm, erkek ve/veya kadın ‘olmak’

Kitaplar boyunca Yerdeniz ülkesi gözünüzün önünde gelişecek, bir hayali ülkenin yaşamında kaybolacaksınız . Buyrunuz kitaplar ve bilimkurgu cadısı Ursula Guın’in hakkında çokça bilgi:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ursula_K._Le_Guin

§  Öteki Rüzgar

§  Tehanu

§  En Uzak Sahil

§  Atuan Mezarları

§  Yerdeniz Büyücüsü

 
Toplam blog
: 26
: 593
Kayıt tarihi
: 12.08.10
 
 

Dünyada en çok sevgilimi, kardeşimi, kitapları, filmleri ve gezmeyi severim... Hiç birine henüz d..