Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '06

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
654
 

Ürün geliştirmenin yeri ve yolu

Ürün geliştirmenin yeri ve yolu
 

Birçok sektör pazarlayabilecekleri ürünlerin çeşitlendirmesini kendi iç departmanlarının yaptığı çalışmalarla ortaya koymaktadır. Kurumsal firmalarda ürün çeşitlendirilmesi genelde pazarlama departmanları tarafından yapılmakta olup, KOBİ'lerde ise bu çeşitlendirme sektörüne göre genelde iş yeri sahipleri ve yöneticileri tarafından yapılmaktadır. Peki ürün geliştirmede sadece bu aktörlerin çalışması yeterli midir? Dilerseniz örneklerle beraber inceleyelim.

İlk örneğimiz hizmet sektöründe faliyet gösteren kurumsal bir firmadan olsun. A şirketinin müşterilerine sunacağı ürünler tamamen pazarlama departmanı tarafından analiz edilmekte ve geliştirilmekte. A şirketinin pazarlama departmanında çalışan personel günlük rutin kırtasiye işleri ile uğraşmaktan ziyade yeni ürünler düşünmeye ve geliştirmeye fazla vakti kalmamaktadır. Buda bir kısır döngüye yol açabilmekte ve kurum sadece var olan ürünleri üzerinde müşteri isteklerine göre ufak değişiklikler gerçekleştirerek yollarına devam etmektedirler. İkinci örenğimizi ise birinci örneğe göre henüz kurumsal bir yapıya sahip olmayan daha küçük bir işletmeden verelim. B şirketinde tek ve son söz şirketin sahibi olan patrondadır. Patron kendisi için karlı olarak gördüğü projeleri güven duyduğu çevresinin de görüşünü alarak değerlendirir. Bu tür şirket örneğinde de ürün geliştirme sorumluluğu şirket sahibine ait olmaktadır. Bu tarz bir ürün geliştirme stratejisi de geniş bir bakış açısı yakalamada yetersizliğe yol açmaktadır.

Ürün geliştirecek kişilerin aslında rutinlikten ve sıradanlıktan uzak, geniş bir hayal gücüne ve genel kültüre sahip kişilerden oluşması gereklidir. Bu kişileri "Dreamer" olarak nitelendirebiliriz. Ürün geliştirilecek sektörle ilgili çeşitli temel bilgilerin verilebileceği bu kişiler istenilen alanla ilgili ürünler ve pazarlama stratejileri oluşturabilecektir.

Ürün Geliştirme aslında kendi başına bir sektör olabilecek bir uzmanlık alanı olmalıdır tıpkı reklam sektörü gibi. Birleşik Devletlerdeki güçlü "Marketing Group" yapısı bahsettiğim Ürün Geliştirme yapısına en yakın yaklaşımı oluşturmaktadır. Bana göre kendi başına bir sektör olması geren Ürün Geliştirme bağımsız şirketler tarafından profesyonel olarak verilen bir hizmet türü olmalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 2928
Kayıt tarihi
: 20.06.06
 
 

Yeditepe Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunuyum. Yüksek Lisansımı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster