Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '15

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Üsküdar Çamlıca Özel Çağlar Koleji...

Üsküdar Çamlıca Özel Çağlar Koleji...
 

 

Girişimci, özgüveni yüksek,

kararlarında tutarlı, saygılı, hoşgörülü, mutlu, umutlu 

ve  başarılı bireyler yetiştirmekte kararlıyız.”

Çağlar Eğitim Kurumları

yönetici ve öğretmenleri

 

 

 

İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğünün uygulaması ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin olumlu yaklaşımlarıyla okullarımızda “her okula bir yazar” ve “yazarlar okullarda” adı altında yararlı bir proje yürütülmektedir.

Okumaya-yazmaya olumlu bakan, kitabın yararına inanan ve kitaba sevgiyle yaklaşan kimi okullarımızda bu proje, başarı ile yürütülmektedir.

Çevresinde başarıyı kanıtlamış Üsküdar Çamlıca Özel Çağlar Eğitim Kurumları’nın güler yüzlü kurucusu değerli meslektaşım Yusuf Korkmaz’ın davetine  “olur!”  diyerek söyleşi için kurumda oldum.

Kurucu Müdür Yusuf Korkmaz başta olmak üzere Türkçe Öğretmeni Gülizar Gülol, Müdür Yardımcısı Filiz Demirel ve kurumun değerli öğretmenleri ilgiyle karşıladılar. Söyleşi sırasında leb demeden leblebiyi anlayan pırıl pırıl öğrencilerimizle birlikte olanının özlenen mutluluğunu yaşadım! Görüntüler aygıttan perdeye yansıtıldı, okudum ve okudular! Coşkunun ışığını, öğrencilerimizin gözlerinin parlaklığında buldum! Gelecekten umutvar olduğumu anladım.

H. J. Brown, güzel bir özdeşin sahibi:   Okumak, insanı dolu yapar. / Konuşmak, hazırcevap yapar. / Yazmakta ince düşünceli yapar. Hepsine sahip olan insan, bulunmaz insandır.” yönlendirmesini birlikte işlemeye çalıştık.

Öğrencilerimize;  Eleştirel bakış açısı kazandırmak, kendilerini doğru ve güzel anlatabilmek, çok yönlü düşünebilme yetisini geliştirmek, özgüven ve girişimcilik becerisi kazandırmanın yanı sıra okuma alışkanlığı ve sürekliliği kazandırmak, amacımız oldu.

Yayımlamış oldukları takvimlerinin her yaprağında öğrencilerin yaptığı resimlere, söyledikleri güzel sözlere ve öğretmen-öğrenci birlikteliğinde görüntü olan toplu fotoğraflara sayfalarda yer verilmesi, öğrenciler için güdüleme,  anı ve sevinç kaynağı olmaktadır.

Onlar, “Güzel Türkçemizin gelecekte uluslararası alanlarda bilim dili olmasını sağlamakta kararlıyız.” diyorlar. Ben de şunları dedim:

 

Güzel Türkçem

Güzel Türkçem, tatlı dilim 
Ağız tadı, bal şekerim. 

Düşüncemdir ilmek ilmek 
Ak kâğıtta sergilemek. 

Anadilim, sıcaklığım 
Sesim, özüm, yüzaklığım. 

Kırda çiçek, kitapta söz 
Petek petek damlayan öz. 

Salkım salkım üzüm bağım 
Elmam, ayvam, şirin narım. 

Şiir şiir kitaplığım 
Simge simge al bayrağım. 

Güzel Türkçem sevincimsin 
Hem gündüzüm, hem gecemsin.

 

Muhsin DURUCAN

 

Kitabı seven ve okumanın yararına inanan öğretmen ve öğrencilerimize sevgilerim yanında esenlik dileklerimle başarılar diliyorum.

*

 

                                                              muhsindurucan@hotmail.com

 

 NOT:

Söyleşi görüntülerini aşağıda slayt durumunda  izleyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..