Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '08

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Usta mı?

Evimizden, işyerimizden zaman oluyor ustaya ihtiyacımız oluyor. Tüm meslekleri insanın kendisinin yapması mümkün değildir.

Ustalarımızın gerçekten duyarlı olarak iş yapmaları gerekiyor. Maalesef ustalarımıza duyarlılar dersek yanlış olur.

Usta denince toplumumuzda , ustalar hakkında çok da iyi düşünülmüyor. Haklarındaki, olumsuz düşüncelerin oluşma nedenleri de kendileridir.

Ev yaptıran insanlarımız çok iyi bilirler, ustalarla olan ilişkileri ve ustalarda hatalarını bir türlü kavramıyorlar. İş sahibiyle ustalar arasında mesele yaşanmadan aldığı işi teslim eden usta yok gibi.

İş yaptıran insanların geneli hep yaka silkiyorlar. Ustalardan çektiğim eziyeti başka konuda hiç çekmedim diyorlar, haklılar bence iş sahipleri.

Ustalarımızın davranışlarının çoğunu onaylamam mümkün değil. Mümkün olması için iş sahibinin istekleriyle genel geçer kurallara uyulmalıdır.

Ustalarla , yüz göz olmamak için birçok insan satılık daire arıyor. Niçin böyle işe başvurdunuz dediğimizde? Aman ustalarla uğraşamam. Strese girmek istemiyorum cevabını alıyoruz.

Böyle düşünenlere hak vermemek mümkün değil. Bloklarda binanın birisinin çatıda ki, olukların tamiratı gerekiyordu.Sorumlusu olarak benim el atmam gerekiyordu.

Tamirat için ustayla görüştüm. Konuştuk, işi yapmak istediğini söyledi. Vaat ettiği zamana bir günde benden olsun dedim. Gerek yok dedi. Olsun ustaların işi aniden çıkabilir diye de tembihledim.

Bir gün vermeme rağmen bizim işe el atılmadı.

Bir günde benden olsun, söylediğin günden bir gün sonrada yaparsan, olur dedim. Mesai vardı , o günler. Sabah baktım yok, öğle baktım bizim usta yok. Ertesi gün benim vaat ettiğim gündü, usta akşama kadar gelmedi.

Gün bitti. Sabahleyin bloktaki yapılacak çatıdaki oluğu kontrol ettim. Oluk yapılmamış, tamirattan geçmemişti.

Ustayı uygun zamanda aradım. Mazeret belirteceğini bildiğimden dinledim. Suçlu olduğunu biliyordu. Kendisince makul sebepleri sıraladı. Kızmadım hiç.

Usta kendine kızmalıydı. En kısa zamanda yapacağını tekraren anlattı. Ustaya dedim ki, oluk işi için anlaştığımız vakit geçti. Dolayısıyla işi zamanında yapmadığınızdan dolayı siz oluğun tamiratı için bloklara gelmeseniz olur, diye söyledim.

Çünkü sözünüzde durmadınız dedim. Ustalarımız yoğun olabilir, oldukları zaman işini aldıkları kişiyle görüşmeden işleri aksatma hakkı yok.

Usta bu davranışımdan dolayı bana kırıldı. Aslında kime kırılacağını tam idrak edemiyor. Önce insan ne iş yaparsa yapsın kendisini hesaba çekmeli.

Bu gün işi yapmadığımdan sözleştiğim işi kaybettim. Suç kimde diye, kendisini eleştirmelidir. Gelişim ancak böyle olur. Söz ver , işleri geciktir.

Suçlu olduğun halde , bir de başkalarını suçla ne ala, usta ya her konuda kendini haklı görüyor.

Toplumda insanlarımızın maddi seviyelerinden daha önemli olan vasıf güvenirlikleridir.güvenilir ustanın yanında çalışan çırakta ustası gibi güvenilir olur.aksi olursa, çırakta aynı olur.

Çıraklarımızda ustalarının yolunu takip ettikleri için, eski tas eski hamam devam ediyor, işte hayat.

İnsan büyüğünden ne görürse, hayatta onun etkisinde kalır. Ustalık için adımını atan kim olursa olsun önce ahlak eğitimini almalıdır.

Mesela garajınız var. Garajınıza mermer döşettiniz. Yıkadığınızda suyun kolayca tahliye olacağı doğru akmasını herkes ister.

Öyle mahir ustalarımız var ki, evimi su basmadı diye düşünenlerin çaresi olacak şekilde mermerlerinizi döşüyorlar(!) İşi alırken burayı yıkadığınızda bir damla su kalırsa diyen usta, iş bittiğinde değil suyun akması tahliye olması bile mümkün olmuyor.

Söylediğinizde kırk dereden yalan akıyor.

Çizme giymeden garajınızı temizlemeniz mümkün olmasa suç kimde sizce? Temizlik yaparken pis suyun temizlediğiniz alanda birikmesini istememezssiniz.

Öyle ustalarımız var ki, temizlik için epeyce gayret sarf etmeniz için terazisiz iş yapması sonucu, garajın temizliğinin konusu geçince çok hoş olmuyor.

Velhasıl kelam ustalarımıza hatırlatayım dedim. Gerçekten işlerinizi öğrenirken önce, doğruluğu öğrenmeniz gerekiyor.

İkinci olarak problemin çözümü çok kolay, vatandaşın işini yaparken, sizin yaptığınız yanlışların size yapılmasını istemediğiniz gibi, sizde işinizi kendiniz için, yapıyormuşçasına yaparsanız saygınlığınız artacaktır.

Bir doğruluk, iki işinizi yaptıktan sonra gönül huzuruyla iş sahibiyle helalleşiyorsanız, problem yok demektir.

Böyle ustalar var mıdır bilinmez?

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..