Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '15

 
Kategori
Güncel
 

Usta sanatçı Kayahan'da ayrıldı aramızdan ( 1 )

Usta sanatçı Kayahan'da ayrıldı aramızdan ( 1 )
 

Kayahan ( 29 Mart 1949- 03 Nisan 2015 )


Türk müziğinin değerli ustalarından Kayan 29 Mart 1949 İzmir doğumlu idi. Batı müziği ve pop müziğinin kendine özgü sesiyle kendini tanıtmış ve sevdirmişti. Bir sözünde şöyle diyordu Kayahan: “Sevenlerin yolu geçen her yerde mutlaka bir gün buluşuruz”. Ayrıca “ Ben Anadolu’yum” başlıklı şarkısında şöyle diyordu.

“ Ben Anadolu’yum

Biraz deli doluyum,

Benim gibi, onun gibi bir yüreği var

Ben Anadolu çocuğum,

Kimsenin hakkını yemedim  “diyordu.

Bir başka sözünden de : Yılandan korkmam  yalandan korktuğum kadar.. Benim bu âleme aklım ermiyor “ diyordu Kayahan…1991 Yılında çıkardığı  “Yemin Ettim” albümü satış  rekorlarını kırdı. Sevgili Kayahan 14 Şubat Sevgiler Günü'nde dostlarıyla bir araya geldi. Dostlarıyla, arkadaşlarıyla kucaklaştı, şarkılarından örnek sundu. Yaptığı bir konuşmasında “ ben artık gidiyorum, yol göründü, ölümden de hiç korkmuyorum, bana hakkınızı helal ediniz“ diyordu. Eşi de arkadaşlarına: “ Kayahan için dua ediniz “ diyordu. Son konserinde tüm sevenlerinden helalık istemişti, inançlı bir insandı. Toplumuzun tüm insanlarını içtenlikle seviyordu.   

Sevgili Kayahan 1990 ‘da kansere yakalandı. Acıbadem Maslak Devlet Hastanesinde devamlı olarak tedavi görüyordu. Bir ara iyileşti. Ancak son zamanlarda bir daha kansere yakalandı. 23 Mart’ta bir daha hastaneye kaldırıldı. Acısı günden güne artı. Yaklaşık bir aydır hastane de yatıyordu. 03 Nisan 2015 Cuma günü sabahı 66 yaşında iken hayatını  kaybetti. Onu tedavi eden Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Gökhan Demir, “ Kayahan 1,5 yıldır ileri ve evre küçük hücreli akciğer kanseri nedeniyle  hastanemizde tedavi görüyordu. Ne yazık ki erken kaybettik” diyerek üzüntüsünü ifade ediyordu. Acısı tüm Yurtta sevenleri arasında bir şok ve üzüntü yarattı.

Bugün sabah saatlerinde ilk tören saat 10,30 ‘da Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nda bir tören yapılacaktır. Törenden sonra Cenazesi sevenlerinin omuzları üzerinde dualarla Teşvikiye Camiine kaldırılacak ve öyle namazından sonra tavsiyesi üzerine  “beni denize yakın bir yere” dediği Kanlıca Mezarlığında toprağa verilecektir. Cenaze töreninde  Recep Tayip Erdoğan'da hazır bulundu<>

Ünlü şarkılarından bazıları Üç Kardeşlik, Bir uzun çalar ( Longlay ),  on bir kaset ve CD’si  müzik arşivlerinde yer aldı. İlk önce Nilüfer’e verdiği güzel   şarkılarıyla sesini duyurdu. Geceler, Kar Taneleri, Esmer Günler “ gibi şarkılar kulaktan kulağa beğeni kazandı ve sevildi. Kayahan’ın 38 yıllık müzik yaşamı vardı. Türk pop müziğinin yükselen ve sevilen bir ustası ve sisi oldu.  Müziği konusunda yurt içinde ve yurt dışında birçok ödüller aldı. 1991 yılında çıkarttığı “;Yemin Ettim”; adlı albümüyle satış rekoru kıran Kayahan, “;Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz”; sloganıyla büyük beğeni topladı. Çocuklar için yazdığı şarkılar ve televizyonlarda yayımlanan çocuk programlarıyla, onların da sevgi ve hayranlığını kazandı.

Acılarını ve evlerine ziyaret eden ve mesaj gönderenler arasında Cumhurbaşkanı R. Tayip Erdoğan, TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Başbabakan Ahmet Davutoğlu, CHP Genel Başkanı  Kemal  Kılıçdaroğlu, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ve DSP Genel Başkanı Masum Türker ve birçok sanatçı dostları ziyaret ve mesajlarıyla Kayahan’ın acılarını paylaştılar. başsağlı dileğinde bulundular. Acılarını paylaştılar…

Değerli sanatçımız Kayahan’a Allah’tan rahmet diliyor, ailesi ve tüm sanat dünyasına baş sağlığı diliyorum. Sözümü Kayahan’ın “ Bir Aşk Hikayesi “ dediği şarkısının sözleriyle noktalamak istiyorum. Mekanı cennet  olsun  diyorum.

Bizimkisi bir aşk hikâyesi
Siyah beyaz film gibi biraz
Gözyaşı umut ve ihtiras
Bizimkisi alev gibi biraz

Bizimkisi bir aşk hikâyesi
Siyah beyaz film gibi biraz
Ateşle su dikenle gül gibi
Bizimkisi roman gibi biraz

Bu güller senin için
Bu gönül ikimizin
Hiç üzülme ağlama
Sen gülümse daima

Bizimkisi bir aşk hikâyesi
Siyah beyaz film gibi biraz
Hüzünlü sonbahar kapısından
Çıkmak gibi aydınlığa biraz

KAYAHAN

******************************************************

NOT: Bugün Türk dünyasının  büyük lideri  MHP’nin ilk genel başkanı ve kurucusu  olan Alpaslan Türkeş'in  vefatının 18. Yıldönümü  münasebetiyle Ankarda' da mezarı başında dualarla anılıyor. Rahmetli TÜRKEŞİ'i saygıyla ve rahmetle anıyor mekânı cennet olsun diyorum... 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..