Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '09

 
Kategori
Futbol
 

Usta

Futbol bir oyundur. Her oyun gibi futbol da mantığa dayanır. Çok bilinmeyenli değildir. Daha önce belirtmiştim. Beşiktaşlıyım. Futboldan iyi anlarım. Ben yerli teknik drektörlerin hiç birine inanmıyorum. Yabancılar hakkında daha sonra düşüncelerimi aktaracağım. En son BJK- Antalya maçını TV de izledim. Daha kadrolar sayılırken, Beşiktaş bu maçta zor gol atar dedim. Takım, İnönü de maça çıkıyor. Yani kendi evinde. Tek forvet var. Antalya sıradan bir takım. İnönü ye deplasmana gelmişler. 3 forvetle oynuyorlar. Beşiktaşın golcüsü kim. Nobre. Antalya savunmasında kayboldu gitti. Tello nun, güzel tesadüf golü olmasa ilk yarı 0-0 biterdi. İkinci yarı, Mustafa Denizli biraz uyandı. HOLOSKO yu aldı. Bu değişiklik doğruydu. Ama yeterli değildi. Holosko ile birlikte Bobo yu da almalıydı. Kartal İnönü de pençesini vurmalı. Taraftar takımına güvenerek maç izlemeli. Antalya gibi zayıf bir rakip karşısında maçın son dakikalarını, teknik patron kulübede izlerken titrememeli. Bir satranç tahtasında dizili olan taşlar, som altıdan da olsa, satranç bir oyundur. Oynayanların mantığına ve zekasına dayanır. Futbolda hem oynayanlar, hem de oynatanlar mantıklı ve zeki olmalıdır. Bunlardan biri olmadımı olmaz. Mantıkla zekayı birleştiren biri, ne zaman gelir bilmiyorum.

Gençlerbirliği nin efsane başkanı Cavcav buyurmuşlar ki: "Teknik drektörler bizi hep zarara uğrattılar. En son Bülent Korkmaz 7 milyon TL Zarar ettirdi." Sayın başkan, sahanın içinde ne varsa, sahanın dışında da o var. Aynı tezgahın ürünleri bunlar. Çıraklar usta oluyor. Kadının biri oğlunu bakırcı nın yanına çırak vermiş. Bir hafta sonra oğlan, ana ben gitmiyorum, demiş. Anası; niyeki oğlum , diye sormuş. Ben öğrendim , demiş oğlu. Nasıl yani ?
Bak ana. Bakırı ezerler, ederler yassı. Yanlarını kıvırırlar, ederler tepsi. Anası demişki; tamam oğlum. Madem usta oldun, gitme. Bir kaç gün sonra bakırcı ustası kadını görmüş ve sormuş. Hanım oğlun neden gelmiyor ? Kadın, benim oğlum usta olmuş. Bakırcı sormuş: Nasıl olmuş ? Kadın cevap vermiş : Bakırı ezerler ederler yassı. Yanlarını kıvırırlar ederler tepsi. Bakırcı ustası demişki. Vay anasını. Kendi usta olduğu gibi, anasınıda usta yapmış.
Bakalım daha kimler usta olacak?..

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..