Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '09

 
Kategori
Mizah
 

Üstüme Gelme Fobi'lerim var...!

Üstüme Gelme Fobi'lerim var...!
 

''Şaşırtan Fobilerimiz...''

Sevgili dostlar; haberin başlığı bu... ''Şaşırtan Fobilerimiz.''
Bu pazar sabahı'da; haber başlıklarını okumaya başladığım da, Milliyet Ana sayfadan gözüme takılan ve ilginç bir haber olduğunu da okuduktan sonra anladığım bir haber oldu...Nedir bu Şaşırtan Fobilerimiz diye habere dalınca, gerçekten de çok ilginç fobilerimizin olduklarını anladım...Hatta; okurken eğlenmedim dersem, yalan söylemiş bile olmam... İşte Fobi'lerimiz;

AGORAFOBİ:
BÜYÜK ALIŞVERIŞ MERKEZI, KALABALIK DÜKKANLAR VE PAZARYERLERINE GITMEKTEN KORKMA. AGORAFOBIKLER YALNIZ KALABALIK YERLER DEĞIL, TÜNEL VE ASANSÖR GIBI HEMEN ÇIKMASI MÜMKÜN OLMAYAN YERLERDEN DE UZAK DURURLAR...

( Galiba bu Fobi'den; yalnızca biz erkek milletinde, bol miktarda oluyordur..!? Çünkü; Kadınlarımızın en sevdiği şey, biz erkeklerin kazanmak için, hiç bir Fobi'nin etkisinde kalmadan çalışarak, avuçlarına saydığımız paraları Alışveriş merkezlerinde, Fobisiz bir biçimde harcadıkları için olsa gerek..!? AGORAFOBİK Erkek milleti sizde... )

SOSYAL FOBİ:
BIREYIN SOSYAL ORTAMLARDA YA DA PERFORMANS GEREKTIREN DURUMLARDA UTANIP KÜÇÜK DÜŞECEĞINI DÜŞÜNEREK GEREKSIZ YERE KORKMASI DURUMU...

( Evet...Çok sevdiğiniz bir yakınınızın düğününe davetlisiniz ama, Fobi'ye gerek yok...! size düğünde şarkı söyletmeyecekler merak etmeyin... Tamam; Banu Alkan'a benziyor olabilirsiniz ama, onun gibi şarkı söyleyemezsiniz...)

DİŞ HEKİMİ FOBİSİ:
TÜRKIYE’DE ÖZELLIKLE ÇOK YAYGINDIR. BU KORKU, AĞRILI BIR MÜDAHALE YAPILACAĞI ENDIŞESINDEN KAYNAKLANDIĞI GIBI DIŞ HEKIMLERINE YÖNELIK BIR GÜVENSIZLIK HISSINE DAYANDIĞI DA TESPIT EDILMIŞTIR...

( Sadece Türkiye'de yaygın değildir... Sanmıyorum. Sadece; Dişlerimizi fırçalamak konusunda, birazcık tembellik ettiğimiz için olsa gerek. Olayın, Diş hekimine ödenecek olan paralar konusunda, korku verdiği kanaatine sahibim...! Günde, en az iki kere fırçalamak ile bu korkuyu yenebilirsiniz...)

DİSMORFOFOBİ:
KİŞİNİN KENDI BEDENINDEKI BIR ÖZELLIK NEDENIYLE UTANÇ VERICI BIR DURUMA DÜŞECEĞINE INANMASIDIR...

( Akıl sağlığımız yerinde olduğu müddetçe, bedenlerimizdeki bir özelliğin, bizi gayet Özel birisi yaptığını düşünmekten alıkoymamalı...! Çünkü; sizleri özel yapan, bedeninizde sahip olduğunuz özelliğinizdir...)

HASTALIK FOBISI:
AĞIR, BULAŞICI YA DA IYILEŞMEYECEK BIR HASTALIK TAŞIMA KORKUSU...

( Bak işte, buna verilecek örnekler gayet bol... Kenelerden Kırım Kongo Kanamalı, Domuzlardan Grip, Sivrisineklerden Sıtma, Danalardan Delirme, Kuşlardan Grip, Farelerden veba...ve saire, ve saire... daha nasıl Fobik olmayalım ki..!? )

KİR FOBİSİ:
KIRLI BIR ŞEYE DOKUNMAK YA DA HERHANGI BIR YERDEN SIÇRAMASINDAN KORKMAK...

( Bana Annemi hatırlatan bir Fobi...Her zaman Anneme soruyorum ''Bu kadar titizlik niye..?'' diye, O da Bana, ''Temizlik güzeldir evladım, Evde kriminal inceleme yapsan, parmak izime rastlayamazsın...!'' diyor... )

BATOFOBI:
DERINLIKTEN YA DA YÜKSEK BINALARIN YANINDAN GEÇMEKTEN KORKMA...

( Tabii ki Fobi yapar insan...Kulelere uçak falan çarpar da, başımızın üzerine Blok halinde Cam düşer diye..! ( Yeri gelmişken; İstanbul'da birkaç ay önce, üzerine cam blok düşen ve yaralı olarak ölümden kurtulan kardeşimize, acil şifa dilemeden edemeyeceğim...İnşallah eskisi kadar sağlıklı olur...)

ARAKIBUTIROFOBI:
YERFISTIĞI EZMESININ DAMAĞA YAPIŞMASINDAN KORKMA..

( Siz dua edin; Yerfıstığı ezmesinin, damağınıza yapışmasından bir şey olmaz...! Leblebi tozunu yutmaya çalışırken, başınıza bir şey gelmesin..! )

VENÜSTRAFOBI:
GÜZEL KADINLARDAN KORKMA...

( Allah allah...Yahu bu dünya üzerinde; güzel kadınlardan korkan kişinin, kendisi ile büyük bir sorunu olduğu, açıklanamaz bir sebep değildir...Kesinlikle sorunu büyüktür...Asıl korkulması gereken; Estetik Cerrahi ile kendisini korkunç hale sokan bayanlardır...Çirkin Kadın Yoktur...Bakımsız kadın vardır Azizim...)

POLITIKOFOBI:
POLITIKACILARDAN KORKMA...

( Yorum Yok... Yorum Yok... Yorum Yok... Anladınız siz onu..!? )

PELADOFOBI:
KEL INSANLARDAN KORKMA...

( Hiç de bile...Benim en sevdiğim arkadaşlarım, en sevimli arkadaşlarım, en iyi dostlarım Tarama özürlü...Hiç bir zaman korkmadım... Tamamen Hurafe... Bu sadece, küçük çocukların Fobisi olabilir...''Evladım; uslu durmazsan, şimdi seni Kel amcaya veririm haaa..!'' )

FOBOFOBI:
KORKMAKTAN KORKMA...

( Korkmaktan korkmayın...İnsan hayatında, korkunun yeri olmalı... O korkular ki; hayatımızda izleyeceğimiz yolda, bize doğru ve yanlışları gösterecektir...Ama; ''Korkunun Ecele faydası yoktur.'' sözü, sadece felsefeden ibarettir bana göre...)

EISOPTROFOBI:

AYNALARDAN KORKMA...

( Ayna ayna... söyle bana, benden daha yakışıklısı var mı dünyada...? '' Var ulan tabii ki...Biret Pit...Şimdi çekil karşımdan git...Aynanın asabını bozma...! '' Vay be...Fobik oldum, pardon Korktum...)

FILOFOBI:
AŞIK OLMAKTAN KORKMA...

( Latince bir özdeyiş duymuştum; '' Nec mortem effugere quisquam nec amorem potest.'' Yani; '' Ne ölümden, ne de aşktan kimse kaçamaz...'' diye... Fobofobi'de yazmıştım; ''Korkunun ecele faydası yoktur.'' Aşktan korkmayın...Çünkü, Aşk olmadan hayat yaşanmaz olur...)

AGIROFOBI:
CADDELERDEN KORKMA... ( Korkulacak bir şey çünkü...Trafik canavarları olduğu müddetçe, herkes korkar...)

ANTROPOFOBI:
İNSANLARDAN KORKMA... ( Toplum hayatının getirdiği bir Fobi...)

TOKOFOBI:
GEBE KALMAKTAN YA DA DOĞUM YAPMAKTAN KORKMA...

( Hayatın devamı için Doğum olacaktır...Ancak; her doğan yeni insan, korku dolu bir dünyaya gözlerini açacaksa, doğmaması daha elzemdir...Yine de, bana göre Fobi yapılacak bir şey değil...)

TRISKAIDEKEFOBI:
13 SAYISINDAN KORKMA... ( Sanıyorum; '' Onüçüncü Cuma'' Filminden sonra, ortaya çıkmış bir Fobi olabilir...)

OKOFOBI:
TAŞITLARDAN KORKMA... ( Taşıtlardan değil, Taşıtları kullananlardan korkmalı derim ben yinede...)

ERITROFOBI:
YÜZ KIZARMASI FOBISI...

( Dünya üzerinde; Yüzsüz insanların sayısı arttıkça, yüzü kızarması muhtemel olmayan kişilerin, böyle bir Fobileri olamaz zaten...! Dürüst insanların sıklıkla başına geldiği için, gayet normal bir Fobi...Bana göre...)

GAMETOFOBI:
EVLENMEKTEN KORKMA... ( Evlilik Aşkı öldürür diyen insanlar... Bu da size kapak olsun...)

KSENOFOBI:
YABANCIDAN KORKMA... ( Yabancıdan değil, yabancıya yapılanlardan korkma olmalıydı...Ülkemize gelip, başlarına gelmeyen kalmamış yabancıları kasdediyorum...Kendi adıma...)

Evet Sevgili dostlar; okuduğunuz gibi Fobi'ler, Fobi olmaktan çıkmış...Artık tamamen, insanların garip davranışları olarak şekil değiştirmiş... Ama yine de, dikkate almaya değer şeyler de yok değil... Hayatı birazcık akışına bırakmak; daha az korkmak ve daha çok sevmektir...

Herkese sonsuz saygılarımla sevgili dostlar...
 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..