Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

 
Kategori
Deneme
 

Üstün zekalı çocuklar

Üstün zekalı çocuklar
 

üstün zekalı öğrenci(görsel netten alıntı)


Üstün zekâlı çocuklar, Allah vergisi bir zekâya doğuştan sahiptirler, yaratıcı becerikli ve yeteneklidirler. Normal gelişim gösteren çocuklardan çok farklılar. O nedenle onlara özel eğitim verilmesi gerekir ve okullarda müfredatları farklılık gösterir.  Bu çocuklar zekâ yaratıcılık sanat spor liderlik kapasitesi ve akademik alanlarda akranlarına göre üst seviyede performans gösterirler. Bu gün üstün zekâlı ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi ile tanıştım:   Alış veriş yapmak için Kızılay’a gidecektim evden çıkıp metroya doğru yürürken, önümde 10 yaşlarında bir erkek çocuğu sırtında içi kitap dolu koca bir çanta ile hoplaya zıplaya annesinin yanında yürüyor. Annesi genç ve güzel incecik oğluna bir şeyler anlatıyor ama çocuğun dinlediği yok o zıplıyor oynuyor. ”Hanım efendi” diye seslendim ve “Affedersiniz bu çocuğun sırtına koca bir yük yüklenmiş kemiklerine yazık değil mi?” deyince Bayan : “Ben de onu anlatıyordum ama dinlemiyor” dedi. Çocuğun yanına yaklaştım onu ikna edip çantayı annesine verdirdim. Onlar da Kızılay’a gidiyorlarmış birlikte metroya bindik.  Sivas’tan gelmişler Sivas’ta üstün zekâlı çocuklara özel eğitim veren kuruluşlar yokmuş. çocuk üstün zekâlıymış özel eğitim alıyormuş. Sık sık Ankara’ya bu konu ile ilgili geliyorlarmış. Bana Metro hattındaki istasyonların isimlerini tek tek saydı, Ankara hakkında çok güzel bilgiler verdi, hayret ettim Ankara’da oturanlar dahi o istasyonları sıralayamazlar. Kızılay’da indik müthiş bir kalabalık var bizim sevimli öğrencimiz (ilkokul üçüncü sınıfta okuyormuş) hoplaya zıplaya aralarına karıştı ben dizim ağrıdığı için yavaş yürüyordum bana yardımcı olmasını rica ettim maksadım kalabalıkta kaybolmasın istiyordum. Sağ olsun elimden tuttu yürüyen merdivenlerden çıktık benden Güven Parktaki kuşlara birlikte yem atmamızı rica etti aslında çok acil işlerim vardı alışveriş yapıp dönecektim kıramadım. Annesinden para aldı yem satan adamdan 2 bardak yem aldı kuşlara serpiştirdi kuşlar yemleri yedikçe kahkahalar atıyor mutlu oluyordu. Annesinden rica etti birlikte resim çektirmemizi istedi annesi resmimizi çekti bana göndereceğini söyledi, yavrunun ve benim mutluluğumuza diyecek yoktu. Ağrılar içinde yola çıkmıştım ama ağrılarım yok olmuştu o öğrencinin mutluluğu beni de sarmıştı. Yolun açık olsun güzel gözlü kıvırcık saçlı beyaz tenli aslan, yaşamın hep gülücükler ve neşe içinde sağlıklı mutlu geçsin inşallah.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..