Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '11

 
Kategori
Deneme
 

Üstüne üstüne gitmek

Üstüne üstüne gitmek
 

Foto:Ş.ODABAŞI


Bütün şarkıları, türküler gurbet “üstüne.” 

“Üstüne üstüne” gideceksin korkuların. 

“Üstüne” beş kişi çullanınca, çareyi kaçmakta buldu. 

Cambaz ip “üstünde” oynar. Siz oynamayın. 

Her şeyin “üstüne” çıkılmaz. 

Bıçağın “üstüne” nasıl düştüğünü anlamadı. 

Yol “üstünde” boylu boyunca yatıyordu. 

Tabutun “üstüne” Türk Bayrağını örttüler. 

Tabutun “üstünden” zor aldılar. 

Hamalın “üstü” başı kir içindeydi. 

“Üstüne” bir şeyler al, bu akşam serin olacak. 

Kedi korkudan ağacın “üstüne” çıkmış, inememiş. 

Bir eşeğin “üstüne” beş eşek binmiş. El insaf. 

Kamyonun “üstüne” binenler, köprünün altından geçemediler. 

O tuğlaların “üstüne” bir sıra daha işleyin. 

Anahtarı kapının “üstünde” unuttuk. 

Masanın “üstünde” bir şey kalmamış. 

Devenin “üstünde” çiftetelli oynanmaz. 

Köprünün “üstünde” inek otlamaz ve de otlatılmaz. 

Köprünün “üstünde” piknik yapılmaz. 

Duvarın “üstüne” çıktı, indiğinde başı sarılıydı. 

Kör gibi gitti, b.kun “üstüne” bastı. 

“Üstüne” başına bakmadı, rezil oldu. 

Gömleğinin “üstünde” sarı saç buldum hayatım. 

Bu baklavanın “üstüne, ” bir kahve gider. 

Bütün rakıları içti, “üstüne” bira ile cila yaptı. Hâlâ evine gidememiş. 

Bütün hediyeleri kaptı, “üstüne” birde oynadı. 

“Üstüne” çıktığı iskele göçtü. 

Her duvarın “üstüne” çıkılmaz. 

“Üstüne” çay döktü, ne şapşalım dedi. 

Dosyanın “üstüne” git dediler. “Üstüne” çıkmaya dosya aradı. 

Gözün “üstünde” kaş var. Antalya’da da kaş var. 

Ağanın poku “üstüne” pok olmaz. 

Yüz verdik “üstümüze” çıktılar. 

Sandalyenin “üstüne” oturmadı, tünedi. 

Kocasını iş “üstünde” yakaladı, boşandı. 

“Üstündeki” bütün elbiseleri çıkardı. 

Ne adamlar gördüm “üstünde” elbise yoktu. 

“Üstünde” elbise olanların hepsi adam mı? 

Elimin “üstüne” elini koy sevdiğim. 

El elden “üstündür.” 

Benim elim seninkinden daha “üstündür.” 

“Üstünlük” sağlamak için savaşlar yapılmıyor mu? 

“Üstün” nitelikli adamlar lazım. 

Rakibine “üstünlük” sağlayan lider olur. 

Suyun “üstüne” çıktı. 

Baktı Dünya kötü. Yeniden suyun altına girdi. 

Zeytinyağı gibi suyun “üstüne” çıkmak nasıl bir meziyet? 

Üstüne “üstüne” geliyorlardı. Oda “üstüne” gitti. Şimdi Karaca Ahmet’te. 

Köprünün üstünde “Üstüme” gelmeyim dedi. Üstüne gittiler. Hala Boğaziçi'nde arıyorlar. 

Minibüsün “üstüne” inek yüklediler. İneğin üstünden yolcu bileti çıkmadı. 

Polis “üstünü” ararken, adam gülmeye başladı. 

“Üstümden” büyük bir yük kalktı. 

“Üstümdekileri” attım, vurdum kendimi yollara. 

“Üstüme” karşı saygılı olmalıyım. 

Benim “üstümde, ” Mırtaza Bey oturuyor. 

Adam benim “üstümde” durmadan bağırıyor. 

“Üstüne” fazladan şu evi de vereceksin. 

Bu gömleğin “üstüne” bu ceket olmadı hayatım. 

Sucuğun “üstüne” bir yumurta kıralım. 

Oha! Gel de “üstüme” çık bari! 

“Üstümüzde” karabulutlar dolaşıyor. 

Altını “üstüne” getirdiler bu şehrin. 

“Üstümüzden” geçen geçti 

Üstümüzden tren geçti. 

“Üstümüze” kuşlar sı… 

Üstümüzden aklımızdan geçenlerden haberimiz ne kadar var? 

Yerin “üstünde” her şey ayan beyan ortada. 

Yerin ”üstünde” zor idare ediyor insanlar birbirlerini. 

Yerin altından bir ses çıkmıyor. 

Yerin altında bir memnuniyet var ki, şikâyet edende yok. Yerin altından, yerin üstündekilere laf atan da yok. 

“Belki üstümüzden bir kuş geçer Kanadından bir tüy düşer” (Yüksek Sadakat) 

Bizim üstümüze kuş tüyü filan düşmüyor. Kuşun … düşüyor. 

Adam emekli olmuş. Emekli parasıyla ev yapayım demiş. Evin temelini kazmış. Karısını öldürüp temelin içine gömmüş. Adam karısını öldürmekten tutuklanmış. 

Hâkim adama sormuş. 

“Karını niye öldürüp, evin temeline gömdün?” 

Adam başlamış anlatmaya; 

“Hâkim Bey, evi yaparken eşim evi benim üstüme yap! Evi benim üstüme yap!” diye o kadar ısrar etti ki dayanamadım. Evi karımın üstüne yaptım.” 

!!?? 

Bütün insanların el “üstünde” tutulduğu, bir Dünya’nın hayalini kuruyorum. 

Hayallerim, “üstüme üstüme” geliyor. 

“Üstelik” Dünya kirleniyor. 

Bende her şeyin “üstüne üstüne” gidiyorum. 

Arkama bakıyorum. 

Bir ben varım, birde gölgem. 

Gölgemin “üstünde de”… 

 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..