Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Üşüyorum!

Üşüyorum!
 

Erçiş'te kar altındaki çocuklar(internetten alıntı)


Üşüyorum, hem de çok!

Üşüyorum, içim titriyor!

Ne pencerelerin sımsıkı kapalı olması, ne yanan kalorifer, ne beni, ne de içimi ısıtamıyor!

Günlerdir, televizyonlarda; saat başı, gamlı baykuş misali hava durumu ile ilgili haberler veriliyor. Kuzeyden gelecek büyük bir soğuk hava dalgasının kademe kademe tüm yurdu etkisi altına alacağı söyleniyor. Nitekim şu an dışarıda esen fırtına bu öngörülerin doğruluğunu ispatlar nitelikte.

Belki hiç görmedik, belki hiç gitmedik amma Doğu Anadolu’da çetin kış şartlarını hepimiz biliyoruz. Köy yollarının, aylar boyunca karla kaplandığı, karın yağmaya başladığı zaman metrelerce yığıldığı, bahar aylarına değin de açılmadığı inkâr edilemeyecek bir gerçek!

Üşüyorum!

Van’da, Erçiş’de ve de bağlı köylerinde, tüm doğuda; kar ve soğuk yüzünü gösterdi. İncecik çadırlarda, çok zor koşullarda yaşam savaşı veren depremzedelerle birlikte ben de üşüyorum!

Kara kışın kapıda hazır beklediği, yardım malzemelerinin tam ulaşamadığı, halen büyük oranda çadır ve battaniye ihtiyacının had safhada olduğu ve yıkıntılar arasında 20 güne yakın bir süredir yaşama tutunmaya çalışan insanların; soğukla, karla buzla nasıl mücadele edecekleri hiç akla gelmedi mi?

Bu güne kadar orada yaşamak zorunda kalan özellikle yaşlı, çocuk ve kadınların ya da hepsinin daha korunaklı, insanca yaşayabilecekleri alanlara aktarılmaları gerekmez miydi?

Yer hareketlerinin süreklilik arz ettiği bilimsel verilerle ve de bizzat yaşandığı gerçek iken’’çadırlardan çıkıp, evlerinize dönün!’’ çağrısı yapılacağına! Daha akılcı önlemler alınması yerinde olmaz mıydı?

Üşüyorum!

Kendimi oralardaki depremzedelerin yerine koyuyor, minicik yavruların, kadınların titremelerini taa yüreğimin en derinlerinde hissediyor, yaşadıkları koşulları düşünüyor ve üzüntümden kahroluyorum.

 

Ayşen Arslangiray Kura

12.11.2011/İzmir

 
Toplam blog
: 533
: 1375
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..