Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Üşüyorum

Üşüyorum
 

Salih Arıkan


Kış geldi havalar soğudu. Bol bol üşüyoruz.

Şöyle sobalı bir ev hayali kuruyorum. Gürül gürül yanacak. O sobanın yanında uzanıp uyumak istiyorum. Sobanın üzerinde ibrikte su olacak kaynayacak ve yanımda kara kedi oda uyuyacak kara kedi olması şart çünkü kara kedi uğursuz görülen dışlanan ve ötekileştirilen. Sevilmeyen. O kara kedi ki az sevildiği için sevilmeye çalıştığınızda zarar verilecek diye kızan ve savunmaya geçen yabani bir kedi olacak. Kaynayan su ve mırıldayan kara kedi fonu eşliğinde uyuyacağım.

Sakın ağabey istersen bize gel demeyin. Çünkü ben misafir ağırlamalardaki abartılı tutumları sevmiyorum. Benim hayalimdeki evde rahmetli annemin pişirdiği tarhana çorbası bol yağda kızartılmış biber ve bulgur pilavı olacak. Ben hep itiraz ederdim başka bir şey yok mu derdim. Oda gün olur ananın tarhanasını bulgurunu özlersin derdi. Gerçekten özledim. Şimdi o tadı hiç bir yemekte bulamıyorum. Demek ki içinde başka şeyler de var.

Yüreğin içinden süzülüp gelenler bu gün biraz duygusalım galiba. İnsan bu inişler çıkışlar oluyor. Çok az kişinin evine misafir olmayı tercih ediyorum. Bayramlarda belki. Yazın memleketi özlemiş ve şöyle bir hava almıştım. Pişmanlıklarımız umutlarımız acılarımız hep yan yana. E artık kırk iki yaşına az kaldı. Doğum günüm yakın. Bir yıl daha yaşlanacağım. Hayattan beklentisi olmayanların işidir yaşlılık. Ben çok şükür umudum var. Nefes aldığım sürece mücadeleye devam. Sobalı evler bizler için ciddi zahmetler getiriyor. Artık hayatımızı elektirikli ısıtıcılar kolaylaştırıyor işlerimizi ama bazen kara kedi ve soba üzerinde kaynayan su geçmişimizin bir parçası olduğu için içimizde bir özlem.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..