Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '13

 
Kategori
Deneme
 

Utancından çatladı aynam

Utancından çatladı aynam
 

ayna


Siz hiç kendiniz gibi düşünmeyen bir insana, “fikirlerine asla katılmıyorum ama fikirlerini beyan edebilmen için, kendimi feda ederim” dediniz mi?

Amacı ve niyeti ne olursa olsun, herhangi bir şeyden rahatsızsa, gel birlikte başkaldıralım, yakıp yıkmadan, kırıp dökmeden, dediniz mi?

Aynı toprağın üzerinde dostça yaşayalım, derken, kalp kırdığınızda “Bir kalbi kırmak, Kabe’yi yıkmaktan daha beter” dediniz mi?

“Sana yapılmasını istemediğin bir şeyi, bir başkasına yapma” demişsinizdir eminim, peki, “Bana yapılmasını istemediğim şeyi bir başkasına yapmak bana yakışmaz” dediniz mi?

Karşıt görüşlü insanlar tarafından her şart ve koşulda sevildiğinizi bilmenin tadına varıp da, ben de seveyim, ben de karşımdakini adam yerine koyayım, o da insan, onun da fikirleri dikkate değer, dediniz mi?

Toplum içinde alabildiğine demokrat, alabildiğine anlayışlı tavrınızı, tek başınıza kaldığınız zaman, size karşı çıkacak birileri olmadığı zaman sergilediniz mi?

Seni öldürmeye gelen kaç kişi sende dirildi?

İkna edemediğiniz kişileri uğurladıktan sonra arkasından, onu aşağılayıcı cümleler kurmaktan kaçındınız mı?

Ne kadar sağlam fikirlerim var ve sadece benim düşündüklerim doğru derken, diğer insanın fikirleri ne kadar çürük olursa olsun, ya onunkiler benimkinden sağlamsa diyeniniz oldu mu?

Dünya malının dünyada kaldığının, kefenin bir cebi olmadığının bilincinde olmayan tek kişi yokken, dünya hırsı ile fikren adam öldürme hırsı ile, senden olmayan herkesi aşağılama hırsı ile yaşamaktan sıkılanınız oldu mu?

Herhangi bir makama gelebilmek için, koltuk kapabilmek için, cebinizi doldurabilmek için attığınız taklalar yüzünden, ezdiğiniz insanlar yüzünden yüzünüzün kızardığı oldu mu?

Hep başkalarından metanet ve itidal beklerken, kendiniz bir kerecik de olsa itidalli davrandınız mı?

Bulunduğunuz makamınızdan ötürü haklı da olsanız birilerini azarlarken, o azarlanan kişinin siz ya da sizden biri, ana ya da babanız olabileceği şuuruyla hareket ettiniz mi?

“Aman dileyene kılıç kalkmaz” sözünü aman dilerken değil de sizden aman dileyen birileri varken aklınıza getirdiniz mi?

Kim ya da kimler tarafından yapıldığı belli olmayan ve hoşunuza giden bir eyleme katılırken, acaba ben kime hizmet ediyorum? Sorusunu sormayı akıl ettiniz mi?

Hoşgörülü olmasını beklediğiniz kaç tane insana hoşgörülü yaklaştığınızı sayabilir misiniz?

İnsanların arkasından onlar hakkında sarf ettiğiniz olumsuz sözlerin sizin arkanızdan sarf edildiğini düşünerek, anında bu fiilden vazgeçtiğiniz oldu mu?

Sizi bilmem ama ben masum değilim!

mustafasus@hotmail.com

www.mustafasus.com

 
Toplam blog
: 394
: 178
Kayıt tarihi
: 17.09.09
 
 

Bir kurumda yönetici olarak çalışmaktayım, 1974 Kayseri doğumluyum. Son demine varmadan hayatın h..