Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Utl Seymen Ambalaj

Utl Seymen Ambalaj
 

UTL Ambalaj Y.K.B vİLDAN SEYMEN


Sayın Vildan Seymen öncelikle bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

1968 yılında Almanya’da doğdum. Ailem ve dört çocuğumla Bremen’de ikamet etmekteyiz. Eşim vefat etmeden önce Almanya’da kurduğumuz, Ahşap Ambalaj sektöründe halen daha hizmet veren firmamda birlikte çalışıyorduk. Fakat vefatından sonra bu iş erkek işi değil dedim ve kadın olmama rağmen tek başıma zoru başardım ve bugünlere geldim. Türkiye’nin şu anda Utl Seymen gibi hizmet veren bir firma açığı olmasından dolayı bu eksikliği doldurmak için Almanya’daki firmanın yan kolunu burada da faaliyete geçirmiş oldum.

UTL Seymen Ambalaj ne zaman kuruldu? Firmanızın yapılanması ve faaliyetleri hakkında bizi biraz bilgilendirir misiniz?

UTL Seymen, ambalaj sektörüne Kocaeli’nde 2003 yılında hizmet vermeye başlamıştır. 1994 senesinde Almanya’da eşimle kurmuş olduğumuz aynı sektöre hitap eden şirketimizin bir koludur. Oradaki çalışma prensibimi bu firmamda da sürdürmeyi ve emin adımlarla büyümeyi, aynı kalitede çalışmayı kendime misyon edindim.

Tesislerinizden de biraz bahsedebilir miyiz?

Önceden hazır işlenmiş keresteyi dışardan alıyordum. Fakat sonrasında büyümenin ilk hedefinde tomruğu dışardan alıp kendi bünyemde sundurma alanımda standartlara uygun işleyerek müşterime daha kaliteli ve güvenilir hizmet vermenin ayrıcalığını yaşadım. 1000m²’lik alanımızla kerestemizi biçip sandıklamayı ve paketleme hizmetimizi kalifiyeli elemanlarımızla gerçekleştiriyoruz.

Firmanızın kapasitesi ve Pazar payı hakkında neler söyleyebilirsiniz?

1000 m2’lik üretim alanına sahip olmaktayız. Pazar araştırmalarında Pazar payının en önemli parametrelerden birisi olduğuna inanıyorum. Her şirket pazardaki kendi payları ve aynı zamanda rekabet ettiği diğer şirketlerin pazarda elde ettiği dilimle yakından ilgilenmelidir diye düşünüyorum. Pazar payı ölçme yöntemleri vardır ki bunlar rakip firmalar ve müşterilerimizi iyi analize etmekte oldukça önemlidir. Ben Pazar payını kısaca ya satış hacmi ya da satış hangi bazda yapıldı ise değeri ile ifade etmenin mümkün olduğu düşüncesindeyim.

Ambalajlamada kalitenin önemi nedir?

Firma ve ürünümüzün marka olabilmesi için ambalajın öneminin farkında olmalıyız ki yaptığımız hizmetin kalitesi müşterilerimiz ve bu sektör tarafından tescil edilsin. Bu çok önemli bir süreçtir. Üretim aşamasında müşteri odaklı çalışmak ve işin standartlara uygun yapılması Utl Seymen için en önemli kriterdir.

Genellikle hangi sektörlere ambalaj hizmeti veriyorsunuz?

Sektör olarak ayırmak yanlış olur ama ambalaj ve sandıklama hizmetine ihtiyaç duyan her firmaya kapımız açıktır. Yalnızca en çok özel ambalaj ve sandığa ihtiyaç duyan ve bu hizmeti en kaliteli biçimde bizden talep eden sektörler Otomotiv, Makine üreten firmalar, Trafo firmaları olarak örnek verebilirim.

AB sürecinde sektörünüzün durumu nedir? Sizce AB çevre kriterleri ambalaj sektörünü zorlayacak mı?

AB sürecinde sektör inanılmaz patlamalar yapacak düşüncesindeyim. Gittikçe tüm üretici ve aracı firmalar yurt dışı gönderimlerinde standartlara uygunluk derecesinde hizmet bekliyor. Ama işleyen bir Pazar ekonomisinin varlığının yanı sıra birlik içinde piyasa güçlerinin rekabet baskısına karşı koyma kapasitesine sahip olması bence bu sektöre hız katacaktır.

Türkiye’nin ambalaj sektörü açısından geldiği noktayı nasıl görüyorsunuz?

Şu anda Avrupa kadar ileri adımlar atıldığı kanısındayım. Çünkü bu hizmetin pozisyon boşluğu yavaş yavaş dolduruluyor.

2009 yılı hedefleriniz nelerdir?

2008 yılında bu sektörde kendimizi kanıtladık ve başarılı hizmetler verdik. 2009 senesi içinde profesyonel kadromla bu sektörde tek olmak birinci hedefim. Çünkü Utl Seymen kendi alanında birçok firmadan çok farklı; gerek verdiği kaliteli hizmetle, gerekse kalifiyeli personeli ile. Yani 2009’a da bomba gibi gireceğimizi söyleyebilirim.

 
Toplam blog
: 41
: 2866
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Hayatım boyunca insan ve insan psikolojisi üzerine her türlü yazı ve bilgi içerikli yayınları tak..