Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

UVIJEK SMO ZAJEDNO

UVIJEK SMO ZAJEDNO
 

Milliyet Blog yazarları arasında çok ilgi gören ve benim yorum yazmaya bile cesaret edemediğim, "Bilin, Bulun" yazılarını hayranlıkla izliyorum. Sevgili Alev Meisel'in başlattığı ve MB Yazarlarımızın ustalıkla sürdürdükleri bu keyifli yazı dizisinin her bölümünü büyük bir heyecenla okuyor, yanıtını bilmek ve yorum yazmak konusunda çok istekli olmama karşın, doğru yanıtı görünce her seferinde "iyi ki yazmamışım" diyorum. Sonun da komik duruma düşmekten korkuyorum sanırım. Ama bu konuda kararliyım. Bir gün doğru yanıtı bulacak ve ben de; " Evraka-evraka" diye bağıracağım. (!)

MB'deki bu oyundan esinlenerek ben de bir bulmaca hazırlamıştım sizlere, anımsayacaksınız. "TC-MBA nedir?" Demiş ve yanıtını da ben vermiştim. "Milliyet Blog çağrı işaretli yangın uçağı" demiştim.

Bu gün de sizler için bir bulmacam daha var.

Yazımın da başlığı olan bu bulmaca için ilk ip ucunu da vereyim isterseniz? Bu bulmaca Boşnakça bir cümle... "Uvijek smo zajedno" Ne anlama geldiğini biliyor musunuz?

İkinci Dünya Savaşı sonrasında, üç değişik inaç ( Ortadoks, Katalik ve Müslüman) ve pek çok etnik gurup ( Sırp, Hırvat, Boşnak, Arnavut, Sloven, Makedon ) Josip Tito'nun güçlü kişiliğinin etkisi ile bir araya gelerek, önceleri Sovyet Bloku'nda yer alan, daha sonra Sovyet etkisinden kurtulup; Tito'nun özgün politikaları ile bağımsız bir ülke olan Yugoslavya Devleti'ni kurmuşlardı.

Tito'nun ölümü ile etnik grup liderlerinin sırayla Devlet Başkanlığı görevini yürütmeleri sürecine girilmişti. Yugoslavya'yı oluşturan etnik gruplardan biri olan ve Tito döneminde onurlu yurtaş olmanın her türlü ayrıcalığından yararlanma olanağına sahip olan Boşnaklar'ın Devlet Başkanlığı sırasının gelmesi; Aliya İzzetbegoviç'in devlet Başkanı olması sürecinde ve Sovyetler Birliğinin dağılmaya başlamasıyla, etnik grupların bağımsızlıklarını ilan etme yarışına girmeleri ile Yugoslavya'yı oluşturan etnik gruplardan olan "Müslüman Boşnaklar"ın yani Bosnalıların içine düştüğü o acıklı durumu anımsayanlarınız olacaktır.

Üzerinden çok uzun yıllar geçmiş gibi görünse de, ben hala dün gibi anımsıyorum. Sırp Lider Radovan Karadziç, İnsan Kasabı General Radka Miladiç ve Kendisini Yugoslavya Devlet Başkanı ilan eden Sırp kökenli Milidoviç'i anımsamamak olası mı?

5 Nisan 1992 tarihinde Bosna-Hersek bağımsızlığını ilan etmişti. 6 Nisan 1992'de ABD ve Avrupa Ülkeleri de Bosna-Hersek'in bağımsızlığını tanımışlardı.

Eski Yugoslavya'nın askeri gücünü elinde bulunduran ve Bosna-Hersek'in bağımsızlığını bir türlü içine sindiremeyen Sırpların başlattığı ve tüm dünyayı karşılarına alarak gerçekleştirdikleri soykırım ve insanlık suçu; üzerinden 15 yıl geçse de hala belleğime saplanmış bir çivi gibidir. Anımsadıkça ürperirim.

19-20-21 Mayıs 2008 günleri, Bosna-Hersek'in, Mostar, Viseko ve Zenica yerleşim birimleri üzerinde bir Para-motor( Motorlu Yamaç Paraşütü) dolaştı. Halkın büyük ilgisini çeken bu hava aracı, Ay Yıldızlı Albayrak ve hemen altında yer alan, " UVİJEK SMO ZAJEDNO" yazılı bir pano taşıyordu.

Bizler için her zaman çok anlamlı olan, Atatürk'ü Anma gençlik ve Spor Bayramı olarak kutlanan bu kutlu günlerde, kardeş Bosna-Hersek Cumhuriyeti göklerinde dolaşan Motorlu Yamaç Paraşütü, THK'na aitti.

Sırplar tarafından bombolanmış, daha sonra yeniden yapılması dünyanın pek çok saygın televizyon kanılında "belgesel" olarak yayınlanmış Mostar Köprüsü'nün, binlerce kurşun izi taşıyan binaların, şehitliklerin, mahallerin üzerinden uçtu.

Ülkemizin, bizlerin mesajını onlara duyurdu: "UVIJEK SMO ZAJEDNO" = "HER ZAMAN SİZİNLEYİZ"

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.



 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..