Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Uyan!

Uyan!
 

..


Çağımız bilgi çağı. Hayatı net bir şekilde algılayabilme. Burada hem yaşayabilmeyi hem de kendimizi geliştirmeyi öğrenmiyor muyuz? Bilgi, zaman , hayat bunlar göreceli şeyler. Senin baktığın yerden deniz gözükmeyebilir. Benim baktığım yerden okyanus gözüküyor görmek isteyene. Öğrenmek isteyene çok şey verir yazılanlar, istemeyene ise saçma sözcük ve havalı kelimelerden oluşur. Yazık ki bilgilenmek yerine yerimizde saymayı huy edinmişiz kendimize. Biz oturalım da dünya bir şekilde çevremizde dönüyor nasıl olsa. Uykudan uyanmadan yaşamayı denemektir bu yapılan.Uyuduğun yerde sadece rüya görebilirsin. O da senin hayal gücünle sınırlı. Üzgünüm ama benim yaşamımda uyku sadece dinlenmek için var. Bu nedenle koyun olduğumu kabul etmiyorum ya. Ha! başıma bir çoban koyun, beni yönetsin ama ekmeğimi de tam versin diyorsan çobanını da sen seçersin. Çobanın sana ekmek vermezse seni ben seçtim de diyemezsin.
Bu sebepledir ki insan olduğunu farketmelisin.

Ben koyun olmayı seçiyorum dersen bu da senin tercihin tabi, Allah'ın sana verdiği ve seni koyunlardan ayıran en önemli özelliğin olan zekanı çöpe attın sayarız.

Sana ne derece önemli ve değerli olduğunu anlatabilmek isterdim. Anlatamamaktan çekindiğim için ULU ÖNDER ATATÜRK'ümüzün sözlerinden birkaçını hatırlatmayı uygun buldum.

Denebilir ki, hiçbir şeye muhtaç değiliz, yalnız bir tek şeye ihtiyacımız var: Çalışkan olmak! Servet ve onun doğal sonucu olan rahat yaşamak ve mutluluk, yalnız ve ancak çalışanların hakkıdır. . Yaşamak demek çalışmak demektir.

Kültür, okumak, anlamak, görebilmek, görebildiğinden anlam çıkarmak, ders almak, düşünmek ve zekayı geliştirmektir.

Milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar.

Kurtulmak ve yaşamak için çalışan, çalışmak zorunda olan bir halkız. Bundan dolayı her birimizin hakkı vardır, yetkisi vardır. Fakat çalışmak sayesinde bir hakkı kazanırız. Yoksa arka üstü yatmak ve ömrünü çalışmadan geçirmek isteyen insanların bizim toplumumuzda yeri yoktur, hakkı yoktur.

M. Kemal ATATÜRK.

Korkmayı değil güveni, sadece okumayı değil öğrenmeyi, uyumayı değil uyanmayı seçebiliriz. İşte o zaman insanlığımızı layığıyla yaşayabiliriz.
Giderek gelişen çağımızın süslü cümlelerinde kaybolmak hatta sadece cümleleri değil hayatın içinde yok olmak istemezsen eğer, facebook başından kalk. At gözlüklerini çıkar ve çevrene bak. Hayat değişiyor sen hala uyuyor musun? Değişimi kabul edip çağa merhaba demek için okumanı anlamak içinde düşünmeni öneririm. Hem de çok..

Syg.

Burcu DOĞAN

 
Toplam blog
: 6
: 593
Kayıt tarihi
: 02.09.10
 
 

Sifacanatlari.com  owner... Yoga, meditasyon Eğitmeni. :))   ..