Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '12

 
Kategori
Özel Günler
 

Uyan be Kardeşim uyan

Uyan be Kardeşim uyan
 

Bugün 3 ARALIK "DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ".

Ben engelli dostlarımın 3 aralık "DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ"nü kutlamıyorum. Çünkü ben onları "ÖTEKİLEŞTİRMİYORUM" Ben engelli (ki bu kelimeye bile karşıyım) "ÖZÜRLÜ" diye hitap eden özürlü'nün ÖZÜRLÜLER
GÜNÜ'nü kutluyorum.

Metrolarda, kaldırımlarda, otoparklarda tekerlekli sandalye'de olan dostlarımızın haklarını bencilce, egoistçe gaspeden düşüncesiz beyinlerin Engelliler Günü'nü kutluyorum.

Ben bu toplumun parçası olan dostlarımızı "engelli" diye ötekileştiren düşünce özürlü, beyinsizlerin Engelliler Günü'nü kutluyorum.

Ben engelli dostlarımızın hayatlarını kolaylaştırmak yerine zorlaştıranların Engelliler Günü'nü kutluyorum.

Engelli diye ofislerinde, şirketlerinde istihdam sağlamayan işverenin Engelliler Günü'nü kutluyorum.

Engelli diye ötekileştirerek, sizlerden binlerce kat daha yürekli ve cesur olan dostlarımı aşka layık görmeyen küçük yüreklerin Engelliler Günü'nü kutluyorum.

Engelli dostlarımızın ne bu sıfatlara ne de acınası gözlerle bakılmaya ihtiyaçları var. Onların sıkıntı duydukları şey engelleri değil, onlar engelleriyle yürekleri sayesinde başetmeyi öğreniyor bir şekilde, onların başedemedikleri senin, benim, onun önlerine çıkardığı engeller, dışlamalar, ötekileştirmeler.

UYAN BE KARDEŞİM UYAN...

Türkiye'de 8.5 milyon engelli var. Bugün , "engelli" diye ötekileştirdiğin dostlarımızdan çok daha desteğe muhtaç duruma düşebilirsin. Unutma "engelli" sıfatına sahip olman sadece birkaç saniye alır ve her sağlıklı insan, yarının değil, bugünün engelli adayıdır..

Bu bilinçle, farkındalıkla, erdemle ve sevgiyle yaşayabilmeniz dileğiyle...

Sevgilerimle
Ayça AKIN
Danışman & Yazar
http://www.aycaakin.com/
http://www.facebook.com/aycaakinofficialfanpage
http://twitter.com/aycakn
 
Toplam blog
: 43
: 5568
Kayıt tarihi
: 08.04.12
 
 

"HADİ CESARET" ve "YAŞAMAK ŞART" adlı kitapların yazarı olan Ayça Akın,16 Mayıs 1981 İstanbul doğ..