Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '09

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Uydunet'e çarpılmak

Uydunet'e çarpılmak
 





O gece eve gittiğimde internete girmeye çalıştım ama başaramadım. Sonradan öğrendim; 'hizmete kapatılmış!'

Ağustos olarak usumda kalmış eve bağlattığım internetin bağlantı tarihi, meğer temmuz ayıymış. İşyerimle evim yan yana iki blokta. Belki kablosuz modemle orada da yararlanabilirdim, denemedim. Evde kablo tv olduğundan duyuruları da ilgimi çekmişti Uydunet'in. İnternet sitelerinde kampanya adı altında 3 ay, ben talep ettiğimde ise; 2 ay ücretsiz internet ve bedava modem vardı, anımsadığım kadarıyla. Koşul 2 yıllık sözleşme! Onuda kabul edip imzaladım. Bu işlemler için başvuru, telefon görüşmesi ile gerçekleşti.

Cumartesi(26.09.2009) günü Uydunet'in 444'lü numarasından sorunumu anlattığımda, "fatura borcumun ödenmemesi nedeniyle hizmete kapatıldığını" öğrendim. Bu sonucu öğrenebilmek için, yanlış saymadımsa (isimlerini yazmıyorum) sekiz kişiyle görüşüp, yarım saati aşkın zaman harcadım.

Verilen yanıt; 'Fatura borcunuz ödenmediğinden hizmete kapatılmış!'

İlginç!..

Zaten geçtiğimiz haftasonu gelen fatura bildirimini görünce şaşırmıştım; iki ay bedavaydı hani?

Görüştüğüm personele, fatura tahakkuk ettirilmemesi gerektiğini, çünkü geçen sürenin kurumlarının taahhütü olarak, 'bedava' gerçekleştiğini anlatmama karşın; "borcumu herhangi bir ödeme noktasına yatırdığımda, 1 saat içinde internet hizmetimin açılabileceğini" söyledi.

Ödeme yapmayacağımı belirttim. Çünkü bir devlet kurumu tarafından kandırıldığıma karar vermiştim; yasal haklarımı ayrıca arayacağım.

22 Eylül 2009 tarihinde, Uydunet'in 'iletişim' butonunda çıkan e-posta adreslerine mesaj yoluyla itiraz ettiğimi belirttim, işe yaramadı. Çünkü faks çekmem gerektiğini belirtti, ilgili. Ben e-postama 15 gün kadar yanıt bekleyip yasal girişimde bulunmayı beklerken internetim kesilmiş oldu.

Bu blogu yazma gerekçem de bu nedenle ortaya çıktı; tüm başvuruları telefonla yapıp internet bağlanmıştı, şimdi ise bir sorunumu iletmek için, "e-posta olmaz, faks çekmelisiniz" diyordu yetkili. Bu yazı metnini aynı zamanda faks için de kullanacağım, verdikleri numaraya.

...

Belirtilen borçla ilgili ayrıntılar ilgili kuruma yaptığım aşağıdaki başvuruda mevcut, tekrarlamıyorum.


Faturanın son ödeme tariihi: 30 Eylül 2009, borç ödememe nedeniyle internet hizmetimin kapatılma tarihi 25 Eylül 2009

...

22.09.2009 tarihli e-posta yoluyla yaptığım başvuru:

"Ağustos ayında, telefon başvurum sonrası ev adresime internet bağlantısı yapıldı.

İşimden ayrılıp gelip; alel acele gerçekleşen sözleşmenin yazılması sonrası, bende kalan nüshasını bile inceleme fırsatım olmadan imzaladım. Sözleşmeye bakmak, fatura elime ulaştığında ancak aklıma geldi. Üzerinde tarih bile olmayan, bendeki 00245569 numaralı sözleşme nüshasındaki laubaliliği de o zaman farkettim; diğer matbu kısımlarda doldurulmamıştı çünkü!

Çok ender yaptığım bir iş idi, alel acele bir imza atmak; onda da Türksat'a yakalandık(!).

İnternet sitenizde 3 ay bedava denilen, başvurumda da 2 ay denilen bedava hizmetin ilk ayınaydı gelen fatura!..

31.08.2009 gün ve 20090800048796 nolu faturayla; KTV hizmet bedeli, kota aşım ücreti, Uydunet hizmet bedeli diye 30,35 TL. istenmekte.

Bir de 16.03 TL 'önceden kalan borç' diye belirtilen tutar var. Eğer Kablo TV için değilse bu da ayrı bir komedi!

Kota aşım sözcüğü neyi içerdiği belli olmayan bir tanım bana göre. Çünkü bedava olarak vaat edilen aylarda kota limiti belirtilmiyordu. 2 Yıl önce işyerime aldığım TTnet te de böyle olmuş, kota aşım ücreti talep edilmemişti. Kota aşımı tanımı, tercih ettiğim 1024 Kb. seçenekte vardı oysa.

Sorunumu anlatabildiğimi umuyor ve çözümünü diliyorum.

Saygılarımla,
"

...

Anlattıklarımın telefon görüşmeleri, 'kalite standartı gereği(!)' ilgili kurumca zaten kayıtları yapılmakta. Sorun çözümsüz kaldığında sanıyorum Tüketici Sorunları Hakem Heyeti o kayıtları da isteyecektir.

Uydunet, 22.09.2009 günü yaptığım e-posta başvurumu yanıtlamak için dikkate almamıştı ama, ödeme gününün dolmasına 5 gün kala, akıllarınca bir yaptırım olarak düşündüler ki; internet hizmetini sonlandırdılar. Aynı kurum, aylarca kablo tv borcumu unutup yatırmadığım oldu, (iki ayda bir gelen faturalar 2 kez ödenmediğinde 4 ay gecikmiş olmakta) hizmet durdurması yoluna gitmedi. Belki de laubaliliği örtbas etmenin tek yolu gördüler, internet hizmetini kapatmayı!

Beni kandırdığını düşündüğüm Türksat'ın yaklaşık 12 yıldır Kablo TV abonesiydim. Tek tek yok ettikleri Avrupa ve diğer Türk tv kanalları yerine, uyduruk tv'ler ekleyerek tepkimi çekmekte olan Kablo Tv ile ilgili kararımı da çabuklaştırmış oldular. En kısa zamanda hem Uydunet'ten hem de Kablo TV'den kurtulmak için başvurumu yapacağım.

Bu durumu, hem blogdaşlarımın hem de diğer Milliyet Blog okuyanlarının bilmesi gerektiğini düşünüyorum.





 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..