Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Uygarlık, kredi kartı mı? tuvalet kağıdı mı?

Uygarlık, kredi kartı mı?  tuvalet kağıdı mı?
 

*Visa International Başkanı ve CEO'su Malcolm WILLIAMSON;   "2010 yılında kredi kartı kullanımında Türkiye'nin 18 milyon Euro ile İngiltere ve İspanya'dan sonra 3. sırada yer almıştır." açıklamasını yapmıştır.

2010 yılında Yunanistan Ekonomisi'nin hacminin 305 Milyar Dolar olduğu göz önüne alınırsa, BKM 2011 Yılı verilerine göre; Türk tüketicileri tarafından kredi ve banka kartlarıyla 314 Milyar Dolarlık harcama yapılmıştır.

Diğer yandan; Viking Kağıt A.Ş. Genel Müdürü Ekrem Erdemli;  "Temizlik kağıdı kullanımının eğitim  düzeyinin yükselmesiyle doğru orantıllı olduğunu ifade etmiştir.

"Temizlik imandan gelir."  özdeyişini ilke edinmiş nüfusunun %99'u mertebesinde  "Müslüman"  olan Türkiye'de  2010  yılında kişi başına yıllık  8 adet rulo tüketilirken;  Avrupa Birliği (AB)  Ülkeleri'nde  kişi başına yılda 50 adet rulo tüketilmektedir.

Ülkemizde evlerde tuvalet kağıdı tüketimi,  kişi  sayısının  %25'i  tarafından yani 1/4'ü kullanmaktadır.  Türkiye'de  tuvalet kağıdı tüketiminin  yıllık kişi başına  8 rulo ile sınırlı olmasının başlıca sosyo-ekonomik nedenleri şunlardır:

  • İslam Dini inanışlarına uygun olarak yapılan temizliğin  "süreklilik"  göstermesi,
  • Tuvalet  yaptıktan sonra su ile temizlenmesi  ve/veya

             Tuvalet yaptıktan sonra kullanılan "taharet bezi" alışkanlığından vazgeçilememesi,

             Tuvalet kağıdı  "arzında"  göreceli olarak "pazarda" uygulanmakta olan "yüksek fiyat politası"dır.  

             Tuvalet kağıdının  "sağlık"  ve  "hijyen"  açısından üstünlükleri  '70'li yılların ikinci yarısından günümüze kadar Sektörün önemli  "üretici"  ve  "distribütör"  firmaları;   İpek Kağıt,  Viking Kağıt,  Toprak Kağıt,  İpekyolu  Kağıt, Hayat Kimya ile hijyen sektörünün en başta gelen ürünü tuvalet  kağıtlarının  sert   "rekabet ortamına" rağmen, sağladığı  "sağlık ve hijyenik"  katkılar  tanıtılarak  tüketiciler  "tuvalet kağıdı" ile  bilgilendirilmelidir..

Ülkemizin tüm kültürlerinde  ve  gelir guruplarında, kırsal kesim veya kentsel kesimde ortalama bir tüketicinin  vaz  gecemeyeceği  tek  değer  "SU"dur.  Asırlar boyu Ülkemizin tüm kültür guruplarında evlerdeki  "Temizlik Sistemi"  "SU"  üzerine kurulmuş  bir gelenektir

Orta Doğu Ülkeleri'nde  de  "SU"dan daha değerli  "şey" yoktur. Petrol'den bile...

İslam Ülkelerinin başta Suudi Arabistan'da kişi başına yıllık tuvalet kağıdı tüketimi 42 rulo;  bir  İslam  Ülkesi olan  Malezya'da yıllık 50 rulo,  Lübnan'da  98 rulo  ve  hatta  Suriye'da 12 rulo  ve  Tunus'da 11 rulo ile tuvalet kağıdı tüketiminde Türkiye'nin  üzerinde yer almaları Türkiye'nin  gelişmişlik düzeyini etkiler mi?

Dolayısıyla,  tuvalet kağıtları  taharet bezlerine nasıl ikame  ürün olabilir ?..      

 

.    

   

 

 

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..