- Kategori
- Güncel
Uygarlık, kredi kartı mı? tuvalet kağıdı mı?
*Visa International Başkanı ve CEO'su Malcolm WILLIAMSON; "2010 yılında kredi kartı kullanımında Türkiye'nin 18 milyon Euro ile İngiltere ve İspanya'dan sonra 3. sırada yer almıştır." açıklamasını yapmıştır.
2010 yılında Yunanistan Ekonomisi'nin hacminin 305 Milyar Dolar olduğu göz önüne alınırsa, BKM 2011 Yılı verilerine göre; Türk tüketicileri tarafından kredi ve banka kartlarıyla 314 Milyar Dolarlık harcama yapılmıştır.
Diğer yandan; Viking Kağıt A.Ş. Genel Müdürü Ekrem Erdemli; "Temizlik kağıdı kullanımının eğitim düzeyinin yükselmesiyle doğru orantıllı olduğunu ifade etmiştir.
"Temizlik imandan gelir." özdeyişini ilke edinmiş nüfusunun %99'u mertebesinde "Müslüman" olan Türkiye'de 2010 yılında kişi başına yıllık 8 adet rulo tüketilirken; Avrupa Birliği (AB) Ülkeleri'nde kişi başına yılda 50 adet rulo tüketilmektedir.
Ülkemizde evlerde tuvalet kağıdı tüketimi, kişi sayısının %25'i tarafından yani 1/4'ü kullanmaktadır. Türkiye'de tuvalet kağıdı tüketiminin yıllık kişi başına 8 rulo ile sınırlı olmasının başlıca sosyo-ekonomik nedenleri şunlardır:
- İslam Dini inanışlarına uygun olarak yapılan temizliğin "süreklilik" göstermesi,
- Tuvalet yaptıktan sonra su ile temizlenmesi ve/veya
Tuvalet yaptıktan sonra kullanılan "taharet bezi" alışkanlığından vazgeçilememesi,
Tuvalet kağıdı "arzında" göreceli olarak "pazarda" uygulanmakta olan "yüksek fiyat politası"dır.
Tuvalet kağıdının "sağlık" ve "hijyen" açısından üstünlükleri '70'li yılların ikinci yarısından günümüze kadar Sektörün önemli "üretici" ve "distribütör" firmaları; İpek Kağıt, Viking Kağıt, Toprak Kağıt, İpekyolu Kağıt, Hayat Kimya ile hijyen sektörünün en başta gelen ürünü tuvalet kağıtlarının sert "rekabet ortamına" rağmen, sağladığı "sağlık ve hijyenik" katkılar tanıtılarak tüketiciler "tuvalet kağıdı" ile bilgilendirilmelidir..
Ülkemizin tüm kültürlerinde ve gelir guruplarında, kırsal kesim veya kentsel kesimde ortalama bir tüketicinin vaz gecemeyeceği tek değer "SU"dur. Asırlar boyu Ülkemizin tüm kültür guruplarında evlerdeki "Temizlik Sistemi" "SU" üzerine kurulmuş bir gelenektir
Orta Doğu Ülkeleri'nde de "SU"dan daha değerli "şey" yoktur. Petrol'den bile...
İslam Ülkelerinin başta Suudi Arabistan'da kişi başına yıllık tuvalet kağıdı tüketimi 42 rulo; bir İslam Ülkesi olan Malezya'da yıllık 50 rulo, Lübnan'da 98 rulo ve hatta Suriye'da 12 rulo ve Tunus'da 11 rulo ile tuvalet kağıdı tüketiminde Türkiye'nin üzerinde yer almaları Türkiye'nin gelişmişlik düzeyini etkiler mi?
Dolayısıyla, tuvalet kağıtları taharet bezlerine nasıl ikame ürün olabilir ?..
.