Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '18

 
Kategori
Siyaset
 

Uygarlık Çizgisinin Neresindeyiz

Uygarlık Çizgisinin Neresindeyiz
 

Kuşadası sahilinde bir akşam üstü...


Toplumsal duyarlılık
Uygarlık çizgisinin üstünde başlar
Bu böyle
Kim ne derse desin inanmayın
Özellikle
Bugünün siyasi yapısına inanmayın

Bugünün siyasi yapısı
Tamamen kendine çalışıyor
Bu aslında
Utanılacak durum ey halkım
Yanlışı
Kendisi için sana doğru gösteriyor

Oysa
Genel ölçütler var uygarlık ölçütü olarak
O ölçütlere bakınca insan
Bize yutturulan saptamaların
Ne denli yanlış olduğunu hemen görüyor insan

Ben
Siyasi tavır almadan yaşamayı doğru buluyorum
Siyaset o hale gelecek ki
Düşmanım bile gelse doğru olan neyse onu yapacak
Ben bunu istiyorum

Kendisi için siyaset
Uygarlık ölçütlerinin çok altındadır
Çok zararlıdır
Bugünün siyasetini bunun için beğenmiyorum ben
Bugünün siyaseti kendisi için siyasettir canlarım

Siyaset toplum için yapılırsa doğru olur
Uygarlık ölçütlerinde siyaset budur

Siyaset
Toplumu toplu olarak görecek
Toplumun hemen gereksinimleri nedir onu saptayacak
Hiç vakit geçirmeden bunları giderecek

Sonra da
Siyaseti yapı olarak gelişen siyaset olarak yapılandıracak
Bilimi öne alacak
Bilimin önderliğinde siyaset yapılır olacak

Toplumsal devinim hızlanacak
İnsanlar uygarlık gereğine göre nitelikli olacaklar
Yalan olmayacak
Böylece güven ortaya çıkacak
Güven insanların kaynaşıp dayanışmasını sağlayacak

Ekonomi rayına oturacak
Araz yaşamayacak ekonomimiz
Üretim tüketim dengesi üzerinde ilerleyecek
Dış satım dış alım birbirini karşılayacak
Enflasyon hortlayıp durmayacak
Faiz sorunu yaşanmayacak
Emisyon durumu tam bilimsel olacak
Artı değer işçi işveren arasında eşit paylaşılacak
Emek sömürüsü olmayacak

İnsan hakları tam olarak gerçekleştirilecek
Hukukun üstünlüğü tartışma yaşamayacak
Eğitim
İnsanları düşünmeye yaratıcı yönlere yönelmeye yöneltecek

İnsanlar
Tamamen saygıyı yaşayacaklar
Saygı gösterecekler saygı görecekler
Yaşamdan tat alacaklar

İşte ben
Bunları istiyorum siyaset yapıyoruz diyenlerden
Sevdiğim ülkem
Hep ama hep uygarlık çizgisinin önünde yer alsın
İnsanlar
Hep ama hep gülümseyerek baksınlar geleceğe diyorum

Umarım görürüz canlarım

Sağlıcakla kalınız

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..