Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Uykucu annenin yumurta sınavı

İtiraf ediyorum ki ben bir uykucuyum.

Yaşım 9 iken de, 19 iken de, 29 iken de sabahları uykucuydum ve 39 oldum hala uykucuyum. Her sabah zorla kalkıyorum yataktan.

5 dakika daha fazla uyumak uğruna yapılan ayaküstu atıştırmalıklar oğlumun ilkokula başlaması ve kahvaltısını evde yapması ile mazide kaldı. Kendim daha ayılmamışken bir tabak hazırlamak ve çocuğu uyandırıp giydirip sofraya oturtmak meğer ciddi bir sabah mesaisi gerektiriyormuş. Hem işe gitmek üzere hazırlanmak hem de oğlana sağlıklı bir kahvaltı hazırlayıp  onu uyandırıp sofraya oturtmayı başarmak ! Üstelik yıl sonunda bu konuda bir performans değerlendirmesi de yapılmıyor !!!

Şanslıyım ki neşe içinde uyanıp bıcır bıcır konuşan şakacı ve komik bir oğlum var.

Sabahları bana yumurta sınavı yapan 6 yaşında küçük adamla yaşıyorum.

Yumurtasını orta pişmiş ve içine ekmek doğranmış olarak bir kasede yemeği sever ki  “sayarak yumurta” deriz biz ona çünkü bir yandan okul kıyafetlerini giymesine yardım eder bir yanda da 120 ye kadar sayarım. Ben saymasına sayıyorum da  bir türlü küçük beyin istediği kıvamı yakalayamıyorum ki, sarısı ya sert ya çok sulu kalıyor !! Kıvam tutsa da bu kez doğradığım ekmekler ya çok ufak ya çok büyük...

Kıkırdayarak bir yandan yumurtasını kaşıklar bir yandan gurme yorumlar yapar minik afacan sabah sabah. Acaba bir tutam da kekik mi ekleseydik, gibi.  

Ve en sonunda bir sabah yorumlarında zirve yaptı: “annecim sen sayamıyosun, en iyisi omlet yap bana”

Birlikte çok güldük  koskoca anne bir türlü sayamıyor diye. Velete bak, yıldız vermiyor yumurtasını isteği gibi yapamadım diye !

Akabinde sabahları daha kendim ayılamamışken muhtelif omlet denemelerim başladı.  Peynirli, domatesli, sade, maydanozlu, mantarlı.... Hepsini bitiriyor itirazsız da, omlet bu değil ki diyor hep...

Allah sizi inandırsın, kendim için bu kadar çok  yumurta ile uğraşmıştım...

Kaçıncı olduğunu sayamadığım başarısız bir omlet sabahı nihayet aklıma geldi çocuğa tarif ettirmek “omlet” dediği şeyin neye benzediğini.

Hani yuvarlak oluyo ya, sarısı tam ortada içinde oluyo beyaza karışmıyo. Ekmeğimi banmak istiyorum.

Bildiğimiz klasik sahanda yumurtaymış meğer çocuğun derdi... Çırpılmamış yumurta, bu kadar basit...

Artık sabahlarımız çok daha keyifli. Neşeyle ekmeğini banıyor sahanda tereyağıyla pişmiş yumurtasına, yıldız biriktiriyorum ben de... Acaba 10 tane yıldızım olunca ödül var mıdır  :))    

 
Toplam blog
: 43
: 340
Kayıt tarihi
: 24.04.12
 
 

Notre Dame de Sion Lisesi ve İstanbul İktisat Fakültesi İktisat Bölümü mezunu, hayatla mücadelesi..