Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Uykusuz her gece

Uykusuz her gece
 

http://yoncademirel.blogspot.com


Tracy Hogg'un uyku yöntemini deneyeli birkaç ay olmuştu. Gece kalkışlar devam etse de bebeğimin uyku düzeni az çok yerli yerindeydi, gece kendi kendine uyur hale gelmişti. Hatta bu olaydan dolayı mutluluğumu Tracy Hogg Sen Rahat Uyu adlı kayıtta da dile getirmiştim.
 Fakat zaman içinde hem gündüz aynı şekilde uyuyamış olmaktan dolayı, hem de göçebe hayatımızın bir sonucu olarak Yonca'nın uyku saatleri her geçen gün değişmeye başladı. Daha önceleri 21.30'da uyku için yatarken, şimdi 22.30'dan önce uyku belirtileri göstermez oldu. Uykuya dalması daha önceleri çok kolayken, artık herhangi bir ufak ses veya ışıktan etkilenip dikkat kesilir oldu. Bu gibi faktörler de birleşince uykusuz gecelerin haddi hesabı kalmamakla birlikte bendenizin pili de zayıf alarmı vermeye başladı.

Akşamları Yonca artık büyük yatakta, yanımda, bana sarılarak, en az 7 kere kalkmaya çalışarak yaklaşık bir buçuk saatte uykuya dalıyor. Hal böyle olunca onu kaldırıp yatağına koymaya mecalim kalmıyor veya onun dalmasıyla beraber ben de REM uykusunun evrelerine geçiş yapmış bulunuyorum. Beşiğinde yattığı geceler, gece yarısı uyandığında bir ufak çıtt sesinde uyanıp onu yanıma alıyorum ve sonrasında onun uykuya dalmasını bekleyip beşiğine koyana kadar çoktan ben de uyumuş oluyorum. Bu döngü böyle sürüp gittiğinde ise artık Yonca gündüzleri bile zor uyur hale geliyor. Onu sadece uyutan arabanın motor sesi oluyor.
Geceleri ise yatağımızı paylaşan melek, çoğu zaman sabah sırt ağrılarıyla uyanmamı ve bazen gün içinde de kulunçlarımla başımın belada olmasını sağlamış oluyor.
İşin hep kötü tarafı yok, güzel tarafı da var. Onun kokusuyla, onun elini tutarak uyumak bana da çoğunlukla çok iyi geliyor. Yatakta dönme kapasitem sınırlanıyor ama çoğu zaman kolumun üstünde uyuduğu için hep yanı başımda olmuş oluyor.

15. ay kontrolümüzde bu durumdan doktorumuza biraz da yakınarak bahsettim sanırım. Ama çok olgun bir şekilde uyku konusunda zorlama yapamayacağımızı söyleyen sevgili doktorumuz Hayriye Aygar, istesek de Yonca'nın büyüyünce bizimle yatmak istemeyeceğini, tadını çıkarmamızı hatırlattı.

Uykusuz Her Gece şarkısını çoğunlukla mırıldanırken, yorgunluktan şikayet ederken bu güzel cümleler aklımdan çıkmasın istiyorum.
 Bol uykulu geceler dilerim herkese...

 

 

 
Toplam blog
: 68
: 411
Kayıt tarihi
: 18.08.12
 
 

10.kuşak İstanbullu bir ailenin en küçük çocuğuyum. Hayatım hep İstanbul'da geçti. Üniversite ve ..