Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '07

 
Kategori
Kitap
 

Uyuşturucu kullanma(!) kılavuzu; Taklamakan...

Uyuşturucu kullanma(!) kılavuzu; Taklamakan...
 

"Tümümüzün tutkuları var. Kendimizi ve çocuklarımızı tutkularımızın esiri olmadan yetiştirmek aile ve eğitimciler olarak hepimizin hedefi. Gelecek karabüyülere karşı efsunlu olmanın tek yoku eğitimdir. Çevremizdeki yasal ya da yasadışı uyuşturucular yüzümüze gülüp kuyumuzu kazabilirler. Bu güne dek uyuşturucunun tarihi ve farmakolojisi (ilaçların kullanım ve etkisi bilim dalı) hakkında çok şey yazıldı, söylendi ama bağımlılığın sosyolojisi belirlenip felsefesi ve eğitimine değinilmedi. Uyuşturucu kültürü ile savaş, bilgiyle olasıdır.

Taklamakan, ya da diğer adıyla; Uyuşturucu Kullanma(!) Kılavuzu, uyuşturucu eğitimi verenler, uyuşturucunun getirdiği sağlık sorunları ile uğraşanlar ve aileler için bir rehber kitap niteliğindedir."

Kitabın arka kapağında aynen bunlar yazılmış. Uyuşturucuyu arsız bir sevgiliye benzeten ve sorunun sadece toplumsal eğitimden, duyarlılıktan geçeceğini söyleyen yazarın mükemmel ve içten bir anlatımı var.

Toplumun hangi kesiminde yer alırsanız alın bu kitabı mutlaka okumalısınız. Kitap, bölümlerden oluşuyor. Okuduktan sonra, enjektörün nasıl kullanılacağından uyuşturucu için nasıl para bulacağınıza kadar bağımlı ve aile ilişkisiden sorunun nasıl giderileceğine kadar, bu konu hakkında birçok şey öğreniyorsunuz.

Bengü, Sarp, "Uyuşturucu Kullanma(!) Kılavuzu, Taklamakan" Gendaş Kültür Yayınları, Nisan 2000, İstanbul, s.208

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..