Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '07

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Uzakdoğu ve eğitim

Uzakdoğu ve eğitim
 

Gençlerimiz dünyanın her köşesine eğitim için dağılmış durumdalar, kimisi Amerika kimisi Kanada, diğer arkadaşlarımız ise diğer ülkelerin üniversitelerinde okumak için planlar yapıyorlar. Amerika Kıtasında ve Avrupa’da okumanın ne kadar masraflı olduğunu hepimiz biliriz. Bu masrafın altından kalkamayacak aileler de kendilerini zorlayarak kredi veya diğer çareler üreterek çocuklarının en iyi derecede eğitim alması için bir çok zorluğun altına giriyorlar. Bende Türkiye gençliğinin en kaliteli eğitimleri almasını modern, laik Türkiye Cumhuriyetine yakışacak birer birey olmalarını çok istiyorum. Bu bağlamda yurt dışında eğitim almak isteyen arkadaşlara kendi eğitimimi temel alarak Uzakdoğu seçeneğini de seçeneklerinin arasına koymalarını tavsiye ediyorum.

Benim master eğitimim için bulunduğum Uzakdoğu’nun gözde ekonomilerinden şirin ada ülkesi Tayvan ilk bakışta Türkiye’den pek fazla ilginin olmadığı bir ülke gibi gözükmesine rağmen iki ülke arasındaki ticaret yıllık 2 milyar dolar civarında seyrediyor. Dünyanın yazılım ve diz üstü bilgisayar üretim üssü durumda olan Tayvan ufak bir ada olmasına rağmen dünyanın en büyük 17.ekonomisi durumunda, üstelik yüz ölçümü 36.000 kilometre kare yani bizim Konya ilimizden küçük. Dünyanın 3.büyük döviz rezervine sahip. Özellikle Çin’e ve Japonya’ ya olan yakınlığı sayesinde bu iki ülke ile yoğun bir ticaret yapıyor. Uzakdoğu’nun Çin’in başını çektiği dev ekonomisini yakından tanımak isteyen ve Çin kültürü ile hayatında yeni kapılar açmak isteyenlere güzel bir seçenek olabilir Tayvan.

Gençlerimizin yurtdışına çıkarken hayalleri genelde aynı potada erir; iyi bir eğitim almak, güvenli bir yerde okumak, yabancı dillerini geliştirmek, tüm bunları yaparken o ülkeyi tanımak gezmek eğlenmek ve hepsinin sonunda güzel bir iş bulmak aynı hayalleri bende taşıyorum ve yurt dışında Tayvan’da tüm bu özellikleri bulduğum için kendimi çok daha mutlu hissediyorum.

Tayvan gençlerimize güzel bir çevre, kaliteli bir eğitimin yanında dünyanın en çok konuşulan dili olan Çinceyi de sunuyor. Çince öğrenecek olan arkadaşlarda Uzakdoğu da iş yapmak isteyen yüzlerce şirketin göz bebeği oluyorlar. Anadili Çince olan Tayvan belki bazı kişiler de şu soruyu sordurabilir. “Ya ben İngilizce nasıl öğreneceğim?” Tabi ki Çincenin öneminden önce İngilizcenin önemi gelmelidir. Çince bu bölge ticaretin dili durumunda ama uluslararası boyutta İngilizce kadar güçlü değil. Bunu merak eden arkadaşlarda hiçbir şekilde korkmasınlar çünkü burada uluslararası bir ortam var İngiltere, Kanada, Amerika ve Avustralya’dan birçok öğrenci burada eğitim alıyor onlar ile sürekli İngilizce konuşabilirsiniz. Hatta diğer yabancı dilleri öğrenmek isteyen veya geliştirmek isteyen arkadaşlar diğer ülkelerden gelen birçok öğrenci ile arkadaş olup dillerini geliştirebilir.

Benim şu anda okuduğum okulun adı National Taiwan Normal University master eğitimim öncesi bir yıllık dil programındayım ve uluslararası bir ortamda Çince dilimi geliştiriyorum. Benim avantajım Çince bölümünü bitirmiş olmam ama hiç bilmeden gelecekler bile 1 sene içerisinde bu dili belli oranda öğrenebilirler. Çok zor bir dil ve kişinin kendi azim ve isteğine göre öğrenme seviyesi değişiklik gösteriyor gerçekten gönül verirseniz 1 yıl içerisinde temel Çinceniz olacak bundan hiç korkunuz olmasın. Ayrıca okulda bol bol arkadaş edinebilirsiniz. Okulun aktivitelerine katılabilir Tayvanlı arkadaşlar edinebilir onlarla da Çince konuşarak pratik yapabilirsiniz. Ne kadar girişken ve konuşmaya istekli olursanız o kadar çok öğreneceğinizi unutmayın. Okulda bir çok Tayvanlı öğrenci ile dil değişim saatleri ayarlayarak karşılıklı dil öğrenimi yapabilirsiniz. Dil okullarının dil öğretim saatleri günde 2 saat yoğunlaştırılmış programda ise 3 saat bu saatler tabi ki Çince gibi bir dili öğrenmek için yeterli değil ama geri kalan saatlerde öğrencilerde arkadaşları sayesinde Çince öğrenecekler.

Dil öğrenirken dünyanın neresine giderseniz gidin en büyük yük size düşecek bende okuldan çıkınca arkadaşlarımla sürekli konuşuyorum diğer yabancı dillerim olsun Çincem olsun her gün daha çok gelişiyor. Ayrıca boş zamanın çok olduğu için kitapların arasında kendimi sürekli yeni bilgilerle besliyorum bunda da çok büyük keyif alıyorum. 1 sene boyunca dil öğrenimim bu şekilde sürecek diğer dil okulları da benim okulum gibi iyi bir Çince eğitimi veriyor. İşin Çince eğitim kısmının özeti bu şekilde açıklanabilir

Üniversite seçeneğini değerlendirmek isteyen arkadaşlara da yine Uzakdoğu seçeneğini düşün derim. Tayvan’da ki bir çok üniversite uluslararası düzeyde eğitimi veriyor özellikle başkent Taipeide ki Natioanal Taiwan University ve Cheng Chi üniversiteleri şu anda Tayvan’ın en önde gelen okullarının başında geliyorlar iki üniversitede dünyanın en iyi 100 üniversitesi olmak için çalışıyor. National Taiwan University’nin sistemini uyguladığı okul ise Stanford Üniversitesi, yerleşkeler gerçekten öğrencilere her imkanı sunuyor özellikle Çince temel bilgi ile gelen arkadaşlar için daha fazla bölüm var. İngilizce MBA programları ise bir çok okulda mevcut, Tayvan’ın küçük olduğuna inanmayın burada 150 kadar üniversite kurulmuş durumda ister devlet ister özel üniversite olsun öğrencilere sunulan imkanlar dünyanın bir çok yerindekinde daha iyi.

İngilizce MBA programları uluslararası bir ortamda işleniyor öğrencilerin çoğu ABD, Kanada ve Avustralya’dan geliyor. Yerli öğrencilerde bu bölümlerde eğitim alıyorlar. Uzadoğu da MBA okumanın en büyük avantajı yeni dünyanın şekillendiği Çin ekonomisinin hemen dibinde olmanız. Tayvan ekonomisinin nasıl bu hale geldiğini Çin mucizesini ve diğer Uzakdoğu ülkelerine yakından bakabilirsiniz. Gelecekteki ekonomik yatırımlar bu bölgede toplanacağı için ABD ve diğerlerinde master yapacak arkadaşlar buraya gelince sudan çıkmış balık olacaklar özellikle Çince de bilen işletmeci olursanız sanırım Harvard’dan da gelene karşı dahi büyük bir avantaj elde edeceksiniz. MBA eğitiminizi tamamladıktan sonra İngilizcenize daha çok ivme kazandırmak için anadili İngilizce olan ülkelerde 6 aylık yabancı dil programlarına katılabilirsiniz. Tüm parayı ABD ve diğerlerine balıklama yatırmakta çok akıllıca değil bu ülkelerde dolu MBA yapan adam var ama bu tarafa gelecek bu arkadaşların Çin Seddinden aşmaları kolay olmayacak.

Gelelim buradaki hayatın kalitesine, bir kere sokakta rahat rahat gezebilirsiniz kimse size batıdaki gibi ön yargı ile bakmayacak, gecenin kaçında isterseniz isteyin dışarı rahatlıkla çıkabilirsiniz askıntı serseri gibi tiplerin olmadığı bir çevre, metro ağı 4 ayrı hat üzerine kurulmuş son derece rahat ulaşım imkanı sağlıyor. Tayvan zaten ufak bir yer birkaç haftada tüm şehri gezebilirsiniz. Daha fazla gezmek isteyen arkadaşlar Tayvan’ın güneyine ve diğer bölgelerine gidip gezebilirler çok güzel yerler var. Bunların dışında Hong Kong gibi dünyanın ticaret merkezlerinden olan bir şehre de 45 dakikada uçabilirsiniz. Japonya, Malezya Singapur da 3 - 4 saatlik uçuş mesafesinde. Arkadaşlar en önemli kısma hala değinmedim diye kızmayın hemen okul ücretlerini de kısaca sizlere açıklayayım. Dil kursuna gelecek bir arkadaşın bir yıllık maliyeti buradaki tüm yeme-içme, kalma, eğitim ve eğlenme masrafları(Tabi ki çok abartmadan) yıllık size 9500 dolara mal oluyor. Çok fazla yurt dışına çıkmak isteyen arkadaşlar buna 1000 - 2000 dolar daha ekleyebilirsiniz. Burada master yapmak isteyenler de MBA programlarına yıllık 9500 - 11000 dolar verecekler bu arada bu masrafın içinde yine tüm masraflarınız dahil arkadaşlar ama masrafı kısmak isterseniz yurtta da kalabilirsiniz o zaman 1000 dolar daha az ödeyeceksiniz. Fiyatlar aşağı yukarı bunlar, Ayrıca part-time iş imkanları da bulabilirsiniz özellikle İngilizcenize güveniyorsanız burada dil öğretebilir ve masrafınızı daha da azaltabilirsiniz.

Uzakdoğu burada duruyor ve bu konuda Ekonomi dışında çok fazla yazı yazılmıyor özellikle eğitim hakkında yazı bulmak çok zor sizlere kendi penceremden buraları tanıtmak istedim yurt dışında okumak isteyen arkadaşların buraları göz ardı etmesini istemem, geleceğin Türkiye’si çok farklı olmalı arkadaşlar, dünyayı iyi yorumlayan çevresindeki olan biteni kavrayan tarihini değerlerini bilen, Laik Türkiye’nin biz gençlere çok fazla ihtiyacı var yazımın sizlere en olumlu katkıyı yapmasını umuyorum. Eğitimim hayatınızda atacağınız tüm adımları atarken lütfen çok dikkatli olun ve benim bir arkadaşınız olarak şu öğüdümü unutmayın. “Bireysel kazanımlardan çok Türkiye’mizin de kazanması için çabalamalıyız” Eğitim hayatınızda başarılar.Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..