Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '18

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Uzanan Bir Yardım Eli

Friedreich ataksisisi hastası yakını olan genç bir arkadaşım, benimle hastalığımız hakkında konuştu ve benden –hastalığını kabul etmeyen kardeşi için yardım etmemi istedi. Ben de bu gence tatlı-sert bir mektup yazdım.

            Merhaba yakışıklı delikanlı,

            Nasılsın, iyi misin faslını geçiyorum, çünkü FA mağduru olarak bu hastalık da çok da iyi olunmayacağını gayet iyi biliyorum. Merak etme sana kendimi uzun uzun anlatacak değilim, ama 13 yaşından beri yani tam 25 yıldır Fred ile beraberim.

             xxxx ablan ile tesadüfen tanıştık bana birazcık senden bahsetti ve ben de seninle tanışmak istedim. Ablana sakın kızma, (ben ablamı kaybedeli neredeyse 16 sene oldu, hala ona çok ihtiyacım var ve onu çok özlüyorum. Ablanın varlığının kıymetini ben bilemedim, sen bil ve ona sıkı sıkı sarılıp, teşekkür et.) o senin için elinden geleni yapmak istiyor ve senin için uğraşıyor.

              Eminim ki sana büyüklerin öğüt veriyor, sürekli yapman gereken egzersizleri hatırlatıyorlardır. Hepsinin çanları cehenneme ahbap, hiçbiri bizi anlayamıyor gerçekte. Ben, sıkı dinlemeni ve kendin için yapman gerekenleri, kendinin belirlemeni istiyorum. Unutma ki hasta olan sensin ve Fred namussuzu da senin sorumluluğunda. Onun hayatını ele geçirmesine izin verme ya da bırak senin de ailenin de hayatını mahvetsin

              Önce sana müsaadenle, onca tecrübemi konuşturarak, adı batasıca hastalığımızdan bahsedeyim. FA insanı çabuk olgunlaştırdığı için, ben seni reşit kabul ediyorum. Sana bir sürü zırvalıktan bahsetmek yerine, gerçekleri açıkça anlatmak istiyorum. FA gerçeği oldukça acı, bir kere kesinlikle öldürmeyen, ama süründüren bir hastalık. Kişinin tüm hayallerini, heveslerini, özentilerini, hatta umutlarını bile elinden alıyor; eğer kendinden ve Fredle mücadeleden vazgeçersen.

              Bu hastalıkla baş etmek istiyorsan önce umudunu koru. Yürüyebiliyorken yürü, yapabiliyorken yap. İleride bir gün, bunlara hasret kalabileceğini sakın aklından çıkarma. Moralini insanların ya da hayatın bozmasına izin verme, bu Fred’e katlanabilme gücünü arttırır. Elinde olmadan sık sık düşeceksin, her zaman kalkmayı bileceksin, hem bedenen hem de ruhen.  Ailene sakın ters davranma, ileride sana yardımı en çok onlardan göreceksin.

               Ahbap, ben enin bu fa’lı hayatı taşıyabileceğine yürekten inanıyorum ve sana da yardım etmeye seve seve hazırım. Biliyor musun, benim sana senin bana olduğundan daha çok ihtiyacım var aslında. FA giderek insanı yalnızlaştırıyor elinde olmadan. Seni tanımak bana da iyi gelecek, çünkü sayende ben de geçmişimle hesaplaşabileceğim. Bana arkadaşlık isteği yollar ve benimle dost olmak istersen sevinirim.

Seni seviyorum kaderdaşım

 

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..