Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '09

 
Kategori
Bayramlar
 

Uzat ellerini bayramlaşalım

Bir aydan beri nefsimize gem vurduk. Dini inançlarımız doğrultusunda ibadet ettik. Hafifledik, kuş gibi olduk. Biraz olsun kibirden, garezden ve her türlü ayrı, gayrı nifaktan uzak durmaya çaba gösterdik. Fakir-fukaraya biraz daha rahmet gözüyle yaklaştık, kimsesiz çocukları sevindirdik, yaşlıların yanına vardık, hal-hatırlarını sorup, ellerinden öptük. Hasta olan dostlarımızı ziyaret ettik, acil şifalar diledik. Huzurevlerini ziyaret ettik. Şehit ve gazi aileleriyle kucaklaştık. Bunlar Anadolu'da yaşayan insanlarımızın önemli özellikleridir. Türk milleti tüm bu özelliklere aşina ve bu kültüre sahiptir.Bu kültür bağlamında çağdan çağa, nesilden nesile sürüp gelmiştir. Devam da edecektir. Hiç bir kimsenin kuşkusu olmasın, çünkü bu insanlar merhametlidir, hoşgörülü, konuksever, eli açık, cömert ve yardım severdir. İşte bu duygularla Ramazan ikliminde beraber olduk. Yarın bayram aynı duyguları bir kez daha yine birlikte paylaşmanın erdemini, sevincini yaşamaya çalışacağız.

Bayram sevgidir, bayram barıştır, bayram muhabbettir. Dostça, kardeşçe kucaklaşmadır. Birlik olmanın, dirlik olmanın gerçek ifadesidir bayram.
Bayram dolayısıyla eskiden çiçekli, kent manzaralı kartvizitler vardı. Onlar tarihe karıştı. Uzaktaki yakınlarımıza, akrabalarımıza ve dostlarımıza renk renk kartpostallar gönderiyorduk, bir başkaydı günler. Şimdi bunlar ne yazık ki tarihe karıştı. Şimdi teknolojinin getirdiği bilsayar ortamında çeşitli mesajlar, e posta vasıtasıyla dost ve yakınlarımıza, sevdiklerimize gönderiyoruz.

Bugün bilgisayarımı erkenden açtım, epey mesaj gelmişti. Sağolsun dostlarım beni unutmamışlardı. Hepsine ayrı ayrı teşekkürleimi sunuyorum. Ben de bildiğim kadar ayrı ayrı dostlarıma, sevenlerime mesajlar yazıp gönderdim. Ancak bana gelen birçok mesajlar gelmişti. Birkaç kez okudum. Manidar sözlerle örülü olan bu bayram mesajını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bayram mesajını yine adı "Bayram" olan, adına yakışan bu mesajı sizlerle de paylaşmak istiyorum. Kıymetli zamanlarınızı alacağımdan lütfen beni bağışlayınız. Çünkü zamanın nedenli sizin için kiymetli olduğunu biliyorum. Onun için lafı eğip bükmeden asıl konuya girmek istiyorum.
Kayseri Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü okutmanlarından Dr. Bayram Durbilmez'in bana göndermiş olduğu mesajını aynen aşağıya alıyor ve kendilerine aynı duygularla teşekkürlerimi sunuyorum. Tabi sırası gelmişken başta MB yetkileri olmak üzere, bu satırlarımı okuyan tüm MB blok okurlarının da bayramlarını aynı duygularla kutluyorum.

Sayın Dr.Bayram Durbilmez'in şiirli mesajını sunuyorum:

Can bula cananını
Bayram o bayram ola
Kul bula sultanını
Bayram o bayram ola ( Alvarlı Lütfi).

**** **** ****

Şu mübarek günde küsmek olur mu?
Uzat ellerini bayramlaşalım
Tanrı selamını kesmek olur mu?
Uzat ellerini bayramlaşalım

Eller al gider bayrama
Şu gurbet ellerde girdim yaslara
Selam olsun sıladaki dostlara
Uzat ellerini bayramlaşalım

Yar köyde ben burda perme perişan
Va rmı benim gibi bu derde düşen
Nasip eyle Mevla'm yare kavuşam
Uzat ellerini bayramlaşalım

Mor gülüm de al gülüme kavuşur
Yavrularım yollarına bakışır
Bayram gelir küsülüler barışır
Uzat ellerini bayramlaşalım.

(Çorum yöresine ait bir türküden alınmıştır.)

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..