Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Uzay
 

Uzay

Uzay
 

uzayla ilgili olan güzel bir resim


Küçükken ağabeyimle hep kavga ederdik. O uzayın bir sınırı olmadığını ve sınırsız olduğunu, ben ise bir başlangıç ve bitiş yeri olduğunu savunurdum. En sonunda babam bunu bana anlattı ve inandım. Çünkü ben o yaştayken babamın dediği herşeye inanırdım. Birgün bir meteor tarafından öleceksin dese bile inanabilirdim. Ama şimdi şöyle düşünüyorum. Nasıl sınırsız? İşte bunu bizim beynimiz almıyor. Çünkü onun çok az bir kısmını kullanıyoruz. Tamamını kullansaydık bir çok şey çocuk oyuncağıydı bizim için.

Aslında aklımızda bir sürü soru var. Örneğin acaba uzayda yaşam var mı? Olma imkanı var! Biz nasıl hava almadan yaşayamıyorsak onlarda hava alırken ölüyor ve havasız ortamda yaşıyor olabilirler. Peki gezegenler neden yuvarlak? Akılları karıştıran bir soru daha. Bu uzayda hayat olabileceğini gösterir. Dünya yuvarlak olduğu için içinde yaşam var. Yuvarlak olmasaydı üzerinde yaşayamazdık. Ama diğer gezegenlerin yuvarlak olması gerekmez ki.

Bu da uzayda yaşam olabileceğini gösterir. Ben şunu da merak ediyorum. Neden koskocaman uzayda sadece bizim gezegenimizde su küre katmanı var? Başka gezegenlerde niçin bu katman bulunmamakta?

Evrende pek çok gezegen vardır. Peki buna uyum sağlayan ve onun etrafında dönen büyük cisimlere ne deniyor? Uydu. Peki ama bu uydular ne yapar?Elektronikler gibi gezegen fotoğraflarını çekip, hava durumu hakkında bilgi mi verir? Elbette hayır. Ama ne yaparlar öğrenmek istediğim bu. İşte ben bu soruların cevaplarını arıyorum. Ama bir türlü bulamıyorum. Çünkü o herşeyi araştırdığımız internette bir anahtar söcük girdiğinde alakasız binlerce link çıkıyor ve hiçbiri de aradığım şey değil. Onun için de başka kaynaklardan yararlanmaya çalışıyorum. Kitap, ansiklopedi ve bazı kişiler gibi ama henüz hiçbir cevap bulamadım.

İşte sizin de fikirleriniz varsa yorumlarınızı bekliyorum, iyi günler.

 
Toplam blog
: 30
: 819
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1998 Adana doğumluyum. Basketbol ve futbolu iyi oynadığımı söylerler. Burada tüm konular hakkında dü..