Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '15

 
Kategori
Psikoloji
 

Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız?

Üzgün olduğunuzda neler yaparsınız?
 

Nefes alamıyor gibi kalbiniz sıkıştırdığında , hayat durmuş gibi hissettiğinizde , hiçbirşeye konsantre olamadığınızda , kısacası üzgün olduğunuzda neler yaparsınız ?



Ekşi duyuruda yer alan bu soruyu irdelemek istedim.
İnsan olarak duygu geçişlerimiz ve hissettiklerimiz neredeyse aynı ama bu durumlarda gösterdiğimiz tepkiler farklılık gösterebiliyor.

Ekşi ' de verilen cevaplar hepimizin bildiği alternatifler ama söyleme şekilleri ve acıyı paylaşma konusundaki samimiyetleri okunmaya değer kılıyor yazılanları.

Mesela ilk yazan arkadaş , ' Bol bol uyurum , kahve / sigara içerim ve tekrar uyurum ' yazmış. Ve eklemiş , ' Az da olsa işe yaramıştı ' ...

Farklı biri basketbol oynayarak hırsını potadan çıkarttığını , diğeri hissettiklerini yazıya döktüğünü ve bütün söylemek istediklerini içinden geldiği gibi yazdığını söylemiş .

'Ben çok üzgün olduğumda hiçbir şeyle uğraşmak istemiyorum , neticede ne kitaba konsantre olabiliyorum ne de filme , hatta uyuyamıyorum bile , bence en iyisi uyku ilacı almak ' diye bir öneri de var gayet halden anlayan ...

Ama verilen en popüler , ve benim de katıldığım cevaplar ; ' Duygusal olan herşeyden soyutlayın bir süre kendinizi... Duygusal şarkılardan , filmlerden , sizi kötü hissettiren ortamlardan... Ve sevdiğiniz bir şeyler ile vakit geçirin. Bir hobiniz vardır mutlaka , yoksa da edinin , eminim çok iyi gelecektir. Arkadaşlarınızla buluşun , gülün , dans edin ... Ya da alın bir kağıt kalem , söylemek şistediğiniz ne varsa , ne hissediyorsanız yazın ... Büyük harflerle bağırın , küfür edin , nasıl hitap etmek geliyorsa içinizden ve tamamen bittiğinde söylemek istedikleriniz gidin o kağıdı tuvaletin içine atıp , şifonu çekin ...
Suyla birlikte kanalizasyon çukurunda son bulsun sizi üzenler , üzen sebepler ...



 
 
 
Toplam blog
: 10
: 724
Kayıt tarihi
: 10.09.14
 
 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü mezunu , Uluslararası ilişkiler lisans son sınıf öğrencisi .  ..