Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Uzo Üretimi - Yunanistan Lesvos Adası

Uzo Üretimi  -  Yunanistan Lesvos Adası
 

Uzo Üretimi - Yunanistan Lesvos Adası


Kalimera Tourkia!

“ Uzo “ kelimesini daha önce duymuşsunuzdur, ya da içkiyle arası iyi olanlar bilir en azından. Bu konu hakkında bilgi edinmek isteyenlerin içip içmemesinin bir önemi yok , kültürel olarak bilmeleri gereken ilginç noktalar var.  Sizler için bir çok fotoğraf çektim aynı zamanda,sayfamdaki galeri kısmından ulaşabilirsiniz  ve umarım beğenirsiniz.

Her ülkeyi bırakın her şehir arasında bile farklı gıda üretimleri baş gösterir, yani farklı bir ülkeye gidildiğinde bu durum daha da artar. Bu hafta Yunanistan’ın Lesvos adasına gittim, orda sizleri bilgilendirebileceğim bir çok şey vardı ama içlerinden en çok ilgi gören, öne geçen “ Uzo “ içkisiydi.

Uzo Fabrikası’na gittik, her yeri inceledim. Fabrikanın ön tarafında ise dükkan vardı. Önce tüm fabrikanın üretim prosesini anlamaya çalıştım, makinalarını inceledim . Temizlik konusundaki hassasiyetleri dikkatimi çekti her yer pırıl pırıldı. Ardından ordaki sorumlu olan kişiyi boğmaya başladım. İngilizcesi biraz vardı, hafiften Türkçe konuşuyor arayada Yunanca karıştırıyor. Hangi dilde konuştunuz diye sorarsanız üç dilde konuşmaya çalıştık. “ O niye böyle? Şu nerde? Bu nasıl oluyor ? “  diye sora sora görevli kişiyi biraz sıkıştırdım. Mesleğime olan ilgim yüzünden gezide bile kendimi farklı  bir ülkenin fabrikasında buldum. Güzel şeyler öğrendim, internetteki bilgiler gözümde sıfırlandı. Çünkü birinci ağızdan dinledim.

Sizlere kısaca anlatmaya çalışayım …

Gittiğim fabrika ordaki en eski uzo fabrikası. Spentzas ailesi tarafından çok uzun yıllar önce faaliyete geçiyor. Spentzas, zorlu koşullarda Lesvos adasında üretime başlıyor. Ardından onun oğlu bunu devam ettiriyor. 2004 yılında ise uzonun daha modern üretimine ve şişelenmesine geçiliyor, işletmenin görünümü değişiyor ve yüksek hedefler belirleniyor. Yıl 2013...  Dimitris Spentzas  gelenekselliği koruyarak üretime devam ediyor.

Öğrendiğim ayrıntılara gelelim…

“Uzo “ kelimesi , şişelerin üzerine yazılan kullanılabilir olarak “ use “  kelimesinden türemiş. Bir çok kişi üzümden mi uzo kelimesi türemiş diyorlar. Hayır. Use.. bir şekide dönmüş dolaşmış uzo olmuş.

Uzo ile rakı arasındaki farktan bahsetmem gerekirse rakıda üzüm kullanılıyor, uzo da ise farklı olarak patates küspesi, şeker küspesi, arpa, buğday kullanılıyor. Değişik şeyler de var içerisinde mesela maydanoz tohumları da üretim prosesinde kullanılıyor bazen. Tabi ki farklı reçeteler uygulanıyor.

Alkol oranı ise en az %40 , en fazla % 48 olarak değişiyor.

Öğrendiklerim çok fazla, sizlere tamamını aktarmam mümkün değil. En ilginç ve önemli noktalarından bahsettim. Bir sonraki yazılarımda ilginizi çeken diğer gıda üretimlerine devam edeceğim. Uzo hakkında bu kadar yeterli . Fotoğrafları da bir inceleyin derim, hoşunuza gideceğine eminim.

Efharista Uzo Veto! 

Yasas …  Sağlıkla kalın!

Not : “ Bu bilgilerin uygulamasını laboratuvarda değil sirtaki gecesinde yapıyorlar . “

                                                                     Gıda Mühendisi – Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..