Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
Okunma Sayısı
264
 

Uzun uzundu derdim dermanım benim

Uzun uzundu derdim dermanım benim
 

-alıntı-


... İşçiye, memura, emekliye ...Sade halkıma ...Uzun uzundu KUYRUKLAR ...

İzmit’te eski tren yolunda
Bankalar Caddesinde
Elim kolum bağlı
Çaresizdim
Akşamüzeri
Akşamüzeri
Kırk çeşit ışık yanıyordu
Kırk çeşit insan seli
Aldatıyordu beni
Darmaduman kalabalık
Kargaların bedi sesleri ürpertili
Bir köşede öylece durdum
Durdum da
Güvercinlerin aşk’a kanat çırpınışlarını seyre daldım

Kasım ayı sonu Doğu ve Batı çınarları nasıl da çıplak
Ağaçlar da üşür… Hicazda kalsa da sızılar
Uçuşan kuru yaprakların ardından koşan
Çocukları da güzelce gördüm…

Bir garip serçeydim
Koşturuyorduk
Kadın /adam
Yeni yetme, olgun
Dalından koptu kopar
Siyahî mor üzümler
Koygundu
Kanamaktaydı yaralar
Kanamaktaydı yaram
Ah yine boynum tutuktu
Ne aşağıya ne yukarıya
Dönmüyordu sağa sola
“Ay ışığında.. Ay ışığında “
Ah ninem
Aman bi çıkar yol ..
Yolcuyuz yolcu öylesi AĞYAR
Yolcuydum cepheden cepheye
Yolcuydu katmanbulutlar
Yolcuydu mühimmat yağmuru
Yolculardan ıslanmayan kalmamış
Hancıydı bir sürü kâğıt parçası
Sıralı dağlar gibi bankaların camları yeşil
UZUN UZUNDU KUYRUKLAR
Ömrübillâh borçlunun nevri sarı
Asgari tutar ödemekle bitmez
Asgari tutar ödemekle bitmez

___Sade memurum, sade işçim, sade emeklim sen olmayan parana düğüm atmaya devam et ! Taze haber (sıcak para- para parayı çeker) ; Amerikan doları inişe geçmiş, Japon yen'i revaçtaymış ...Yerin kulağı var; X pişmaniyecisinin aylık geliri 100.bin TL imiş ( ey adalet ! nerdesin? gözü olanın gözü çıksın).....Bu dağların KARı erimez mi?

___Emekli maaşlarına yüzde 4 ile yüzde 21.7 arasında zam yapıldı. Emeklinin kısmi sevincine ekmek zammı gölge düşürdü. Bin 500 TL'nin üstündeki maaşlara sadece yüzde 4 zam verilecek. 2011'in Temmuz ayında ise SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin tümüne maaşa bakılmaksızın yüzde 4 zam yapılacak.

Bir garip serçeyim
Serkeş yürekli
İlle velâkin
Saçak altında
Akşamüzeri
Akşamüzeri

Bir yabancı bank'ta ve bank'a da...

Eğilir mi o baş diyordu
Eğilir mi o baş diyordu
Bıyıkları ağarmış bir genç

Denizlerin adları AKDENİZ olan
Eğilir mi hiç o baş

Sevdiğim ..

Uzun uzundu derdim derdim
Dermanım gün ola harman ola
Elbet bir gün bir kapı tokmağı
Bir aydınlık sokağa açılır

Bizim üçün ;

Bi sağlık
Bi huzur isterim
Cebimde kuruş olsun
Malum paşam
Malum paşam

ŞU DÜNYA YALAN..YALANCI ZAMAN ...DOĞRUCU AYNALAR
Hani NERDELER? O ceylan derisi koltuklarda kimler oturdu, kimler?

Nil Alaz / 21-25 Kasım 2010

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

İşçiye, memura, emekliye .diye başlayınca o şiir olmuyur. Senin şiirinin havası bu değil Alaz. Daha kısa şiirlerde daha başarılısın. Duygulara yer verdiğin sürece ıh..ıh..Ben yine şiirlerini aklınla yaz, sözcüklerinle yaz..uzattın mı bir gaibe gidiyor..Hele nutuk çekme çabası..boşuna..Özür dilerim ama, bunları söylemek geçti içimden.. Kendi şiirini yaz, başkasının şiirini değil..Denemek güzel, ama bana göre bu daha olmamış bir şiir..Üzerinde çalışmıyor musun..? (Belki bunları yazmamalıydım..) Neyse.. ah benim geveze çenem..!

Erdal Ceyhan 
 27.11.2010 18:04
Cevap :
Sevgili DAİM ...Est. neden özür diliyorsunuz ...Ben sizi biliyorum, siz beni : bu şiirimi peşin vergi kesilen İŞÇİ, MEMUR, EMEKLİ, SADE İNSANIMA hediye ettim ..Elimden gelen başka bir şey yok, gördüm , yaşadım, içlendim, ağladım ve yazdım...Ben kendimce yazıyorum, içime sinmeyen şiiri kimseyle paylaşmam ...Nutuk çekmek gibi çabam olmaz (kimsenin dinleyecek hali meramı yok zaten) ..Kimi zaman kısa çıkar kimi zaman uzun yazdırır bana kendini şiir...Sizin fikirlerinize her zaman saygı duyar ve dinlerim ama siz demezmisiniz "yeri gelince beni bile dinleme " diye ...Siz, Ufuk hocam ve Sn. Soyek benim şiirlerimi çok iyi okursunuz ve gerekeni yazarsınız, sizlerden asla gocunmam alacağımı alırım, çünkü bilgili bilinçli iyi niyetinizi bilirim ..Çok teşekkür ediyorumm.. Eksik olmayınız...Saygılarımla, sevgiler ...  27.11.2010 21:33
 

Syn. şair Nil Hanım, Sanırım meramımı anlatamadım. İster ekonomik ister siyasi isterse duygusal olsun farketmez, şair ülkesinin jer hangi bir sorununa veya birçok sorununa şiirinde değinebilir. Ben burada bunun çok da etkili ve estetik biçimde yapılamadığını hissettiğimi söylemek istedim. Yanılıyor olabilirim, o da ayrı bir sezgisel eksikliğimin gerçeği olabilir. Ancak her telden millet derdini bir şiire sığıştırmada fikri ve edebi başarı elde etmenin ne kadar zor olduğunu bu şiir sanki kanıtlamaya çalışıyor. Ayrıca şiir benim mantığımın hayata bakışına da ters bitiyor. Dertlenme ve yakınmalardan sonra "sağlık olsun, huzur olsun, cebimde kuruş yeter.. Yalan dünya, hepsi boş..." diyen bir avuntuyla bitiyor. Okuyanı az da olsa isyana teşvik eden baştaki duygusal paylaşım bir anda "aman boş ver, ölümlü dünya" felsefesine geçivermiş. Ya da ben bitişi anlayamadım. Takıldığım yer şiire ülke meselelerinin bir biçimde konması değil. Bunun yeteri kadar felsefi derinliği ve estetiği olmayışıdır

Muharrem Soyek 
 27.11.2010 12:11
Cevap :
Bu şiir gerçeğim.. Yaşadığım gerçeklerden çıktı ...Bir sürü gerçek duyguyu aynı anda yaşadım . Her telden milletin NEVRİNİ SARI EDEN TEK DERDİNİ YAZDIM -HANCIDIR BİR SÜRÜ KAĞIT PARÇASI - AMAN BOŞVER DİYE BİR ANLATIMIM ASLA OLAMAZ ... ve, Sn. Soyek finalden bi önceki kıta içeriği sizin deyiminizle " mutluluk yapmak" oluyor benim deyimimle bizim üçün: "mutlu olmak için bana bunlar yeter "diyorum ...ve MALUM PAŞAM MALUM PAŞAM a bağlayınız son bölümü ...Felsefi derinliği ve estetikliği okuyuca göre değişebilir SAYGI DUYARIM bilinçli her fikre ....Ve çokk teşekkür ediyorumm ilginize EKSİK OLMAYINIZ...Dikkate alacağım kısımlar olmuştur ...Saygılarımla, selamlar ...  27.11.2010 21:10
 

ne diyeyim... Hani İÇERİK ŞİİR der dururdum ya... Mırın kırın edenler okusun... Saygımla sevgimle...

UFUK KESİCİ 
 26.11.2010 12:17
Cevap :
Merhaba UFUKKK öğretmenim, İÇERİĞİMİZ ŞİİR... Mırın kırın edenler okur, okurlar da sessizce çeker giderler .. Çok teşekkür ederim...Saygımla ve sevgimle ...  26.11.2010 18:33
 

Şiire bir diyeceğim yok da, siyasi ve toplumsal bir mesaj verme kaygısı biraz zorlama gibi girmiş araya. Bana öyle geldi. Fakirlikten, kuyruklardan, yabancı sermayeden kredi kartı borcuna kadar aralara sıkıştırılmış mesajlar hem yetersiz hem de şiirin estetiğini bozuyor. Bunlar ayrı yazı biçimleriyle ele alınabilirdi. Gene de karma biçim denemesinde ısrar varsa daha iyi bir düzeye çıkarmak için daha çok denemeyle çalışmaya devam etmekte fayda vardır. sevgiler selamlar

Muharrem Soyek 
 26.11.2010 12:04
Cevap :
Sn.Soyek ..Yaşayan bilir, toplumun büyük bir çoğunluğunun yarası bu konu HEPSİ GERÇEK.. O yerli- yabancı bankaların köşesinde durdum, dondum kaldım bir süre şu ölümlü dünyada ... Sonra aklımdan yazmaya başladım, kendimce inceden dokundum, sayısal rakamlar çok çarpıcı ve acı HEPSİ GERÇEK.. Bizlere reva gördükleri 2 kuruşluk zamlara, borç harç içinde yaşadığımız bu düzene itirazım var.. İNSANCA YAŞAMAK HAKKIMIZ .. Sizin ilginizi okuyunca, konuyu öğretmenime de danıştım " ŞİİR" dir dedi ki siz de zaten " şiire bir diyeceğim yok" diye başta belirtmişsiniz ...Çok teşekkür ediyorum...Saygılarımla...Selamlar...  26.11.2010 18:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 469
Toplam yorum
: 2943
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 272
Kayıt tarihi
: 23.10.10
 
 

Aklınla, kalbinle insanlık davası peşinde koşturan bir insan. Okur-yazar... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster