Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '10

 
Kategori
Şiir
 

Uzun uzundu derdim dermanım benim

Uzun uzundu derdim dermanım benim
 

-alıntı-


... İşçiye, memura, emekliye ...Sade halkıma ...Uzun uzundu KUYRUKLAR ...

İzmit’te eski tren yolunda
Bankalar Caddesinde
Elim kolum bağlı
Çaresizdim
Akşamüzeri
Akşamüzeri
Kırk çeşit ışık yanıyordu
Kırk çeşit insan seli
Aldatıyordu beni
Darmaduman kalabalık
Kargaların bedi sesleri ürpertili
Bir köşede öylece durdum
Durdum da
Güvercinlerin aşk’a kanat çırpınışlarını seyre daldım

Kasım ayı sonu Doğu ve Batı çınarları nasıl da çıplak
Ağaçlar da üşür… Hicazda kalsa da sızılar
Uçuşan kuru yaprakların ardından koşan
Çocukları da güzelce gördüm…

Bir garip serçeydim
Koşturuyorduk
Kadın /adam
Yeni yetme, olgun
Dalından koptu kopar
Siyahî mor üzümler
Koygundu
Kanamaktaydı yaralar
Kanamaktaydı yaram
Ah yine boynum tutuktu
Ne aşağıya ne yukarıya
Dönmüyordu sağa sola
“Ay ışığında.. Ay ışığında “
Ah ninem
Aman bi çıkar yol ..
Yolcuyuz yolcu öylesi AĞYAR
Yolcuydum cepheden cepheye
Yolcuydu katmanbulutlar
Yolcuydu mühimmat yağmuru
Yolculardan ıslanmayan kalmamış
Hancıydı bir sürü kâğıt parçası
Sıralı dağlar gibi bankaların camları yeşil
UZUN UZUNDU KUYRUKLAR
Ömrübillâh borçlunun nevri sarı
Asgari tutar ödemekle bitmez
Asgari tutar ödemekle bitmez

___Sade memurum, sade işçim, sade emeklim sen olmayan parana düğüm atmaya devam et ! Taze haber (sıcak para- para parayı çeker) ; Amerikan doları inişe geçmiş, Japon yen'i revaçtaymış ...Yerin kulağı var; X pişmaniyecisinin aylık geliri 100.bin TL imiş ( ey adalet ! nerdesin? gözü olanın gözü çıksın).....Bu dağların KARı erimez mi?

___Emekli maaşlarına yüzde 4 ile yüzde 21.7 arasında zam yapıldı. Emeklinin kısmi sevincine ekmek zammı gölge düşürdü. Bin 500 TL'nin üstündeki maaşlara sadece yüzde 4 zam verilecek. 2011'in Temmuz ayında ise SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin tümüne maaşa bakılmaksızın yüzde 4 zam yapılacak.

Bir garip serçeyim
Serkeş yürekli
İlle velâkin
Saçak altında
Akşamüzeri
Akşamüzeri

Bir yabancı bank'ta ve bank'a da...

Eğilir mi o baş diyordu
Eğilir mi o baş diyordu
Bıyıkları ağarmış bir genç

Denizlerin adları AKDENİZ olan
Eğilir mi hiç o baş

Sevdiğim ..

Uzun uzundu derdim derdim
Dermanım gün ola harman ola
Elbet bir gün bir kapı tokmağı
Bir aydınlık sokağa açılır

Bizim üçün ;

Bi sağlık
Bi huzur isterim
Cebimde kuruş olsun
Malum paşam
Malum paşam

ŞU DÜNYA YALAN..YALANCI ZAMAN ...DOĞRUCU AYNALAR
Hani NERDELER? O ceylan derisi koltuklarda kimler oturdu, kimler?

Nil Alaz / 21-25 Kasım 2010

 
Toplam blog
: 471
: 295
Kayıt tarihi
: 23.10.10
 
 

Aklınla, kalbinle insanlık davası peşinde koşturan bir insan. Okur-yazar... ..