Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '12

 
Kategori
Güncel
 

Vah benim ülkeme ki, eyvah!

Vah benim ülkeme ki, eyvah!
 

HOŞBEŞ ÇAYEVİ' NDE SEÇİM KONUŞMALARI


- Her şey iyiydi değil mi? Avrupa dökülüyor, Amerika da öyle… Dünyada büyümekte olan iki ülkeden biriydik. Daha bir-iki ay öncesine kadar atılan hamasi nutuklar böyleydi, konu mankeni olarak doldurulmuş kuklalar elleri patlayasıya alkışlıyorlardı… Hay elleriniz kurusun sizin!

- Öyle deme! EKONOMİK VERİLER YAYINLANIYOR, HERKES GÖRÜYOR…

- Kim ölçüyor, kim değerlendiriyor, kim istatistik verisi olarak ortaya koyuyor be birader? Gerçek değerleri elbette belirliyorlardır yetkililer ama süper yetkililerine götürdüğünde, masa üstünde nasıl ayarlanıp ortaya dökülüyor, biliyor muyuz? Bağlı basınımız da manşet eyliyor…

- Ben de aynen senin gibi düşünüyorum. Geçen gün adını sanını vermiş bir bilişimci, kendince yaptığı bir denemeyi anlatıyor; İnternette sıfırdan bir site kurmuş, hemen bir istatistik oluşturmuş, yalan olmasın, ‘’Oyunuzu kime vereceksiniz?’’… Altına da dört parti yazmış, CHP yi işaretlemiş… Bir oy… Anında AKP ye de bir oy gelmiş… Bir anket daha düzenlemiş, ‘’ Sizce en başarılı siyasi parti hangisidir?’’. Bu kez AKP’ ye bir oy vermiş, anında oy sayısı 6 olmuş… Diyor ki ‘’ O kadar kısa sürede sitenin başkaları tarafından bulunabilmesi, görülebilmesi hiç mümkün değildi. BİRİLERİ İNTERNET MERKEZİNDE ÖYLE BİR SÜZGEÇ KOYMUŞ Kİ, SİSTEM KENDİLİĞİNDEN OY VERİYOR. Siz de deneyin, görün!’’ diyor. Ben teknik olarak açıklayamıyorum ama denene ve görülebildiğine göre uydurma olamaz.

- Evet… BİLGİSAYARLAR ÇIKTI, MERTLİK BOZULDU… Durumu kötü gösterecek babayiğit var mı? EN ERİŞİLMEZ SANILAN KURUMLARI TESLİM ALAN BİR İKTİDARIN BİLİŞİMİ İSTEDİĞİ GİBİ YÖNETTİREMEYECEĞİNİ KİM SÖYLEYEBİLİR?

- Her şeyin iyi gittiğini söyleyen rakamlar ekranlardayken, tüm ekonomiyle ilgili bakanlar ‘’ DENGELER BOZULUYOR, BOZULDU…’’ demeye başlayıverdiler. Koro halinde… Üç beş gün içinde… Sonra ‘’ZAMLAR KAÇINILMAZ OLUYOR’’ edebiyatı… Ve zamlar sökün edip geliyor… Gerekçe de hazır haa, onlar bozmamış, dünyadaki konjonktürmüş nedeni… Sevsinler sizin o kibar ağızlarınızdan çıkan ‘’ Ben yapmadım, o yaptı! ‘’ larınızı.

- Gafiller, korkaklar! Gerçek rakamları kendinize saklayıp duracağınıza, o ekonomist başbakanımıza zamanında anlatıp çare sorsanız ya! ŞİMDİ O DÖVMEZ Mİ SİZİ?

* * *

- Biliyor musunuz, ben açıklanan hiçbir veriye hiçbir zaman inanmadım zaten…

- Memura, işçiye emekliye zam yapma zamanı gelince ne oluyor?

- Enflasyon rakamları düşü düşüveriyor…

- Seçimler yaklaşınca ne oluyor?

- İnim inim inleyen halkım mutlanıyor, içlerine huzur, içlerine istikrarın bozulmaması isteği doluyor, iktidar partisine oy vereceğini söylemek için anketörler önünde kuyruk oluyorlar.

- Öyle… Bakıyorum, para alıp, kapı kapı dolaşmaya başlayan gençlerden, son on yıl içinde bir şekilde zengin oluveren beylerden başka iktidar partisine oy vermekten söz eden yok, sonuçlar açıklanıyor ekranlarda, neredeyse muhalefete oy vermiş kimse yok… Anket şirketleri seçim öncesi kaç çıkacağını söylemişse, üç aşağı beş yukarı o sonuç çıkıyor…

- HER VİRÜSÜN ANTİ VİRÜSÜ VARDIR ARKADAŞ.Her hamlenin karşı hamlesi vardır. Bunun için biraz para harcamak, bunu yapabilecek insanları bulup çalıştırmak gerek… Bak üç tane gençle devletin onca kurumu başa çıkamıyor; Hacker diyorlar ya, adını tam bilemiyorum Anonimbus mudur nedir…

- Gayri yasal işler mi yapsınlar yani?

- Yoo, GAYRİ YASALLIKLARI SAPTASINLAR, ÖNLESİNLER…

* * *

- BİLGİSAYAR HİLESİ YAPMASA DA KAZANIR BUNLAR.

- Denese ya…

- Birader, bu ülke koalisyonlardan çok çekmişti. İşler yürümüyor, koalisyon ortağı partiler birbirlerine çelme atıp duruyordu, şimdi çok daha kötüsünü yaşıyor, ama bilgisayar hilesi olmasa da kazanır bunlar. Her şey elinde… SEÇİM BÖLGELERİNİN SINIRLARINI DEĞİŞTİRİR, olmadı SEÇİM SİSTEMİNİ DEĞİŞTİRİR, bakar ki işler temelli batağa gidiyor, küçük iyiliklerle göz boyayıp, batağı göstermeden SEÇİM TARİHİNİ DEĞİŞTİRİR, seçime gider, ‘’Seçimden kaçıyorlar!’’ denmesin diye, en çok çığlık atanlar bile iktidar partisiyle birlikte oy kullanır, şimendiferine vagon olur… BU PARTİNİN STRATEJİ UZMANLARINA BAYILIYORUM BEN… Doğruya doğru…

- TOPLUM MÜHENDİSLERİNE DE BAYILABİLİRSİN; Toplumun hafızasını bunlardan iyi bilen, kullanabilen yoktur. ‘’ Kan üzerinden siyaset yapıyorlar!’’ diye muhalefeti suçlarken, çarpıyor, bölüyorlar, unutma katsayısını hesaplayıp, bu kez öldürülen terörist sayısıyla NUTUK ATTIRIYORLAR BEYEFENDİYE, öncekini çılgınca alkışlayanlar bu kez de alkışlıyor…

- Zam yapıyor, ‘’Geçen hafta her şeyin iyi gittiğini söylüyordunuz ya?’’ diyen yok. ‘’Kötü dünya bizi de kötü etti!’’ diyor, ‘’ Dünya bir ayda mı kötüye gitti de biz de bir ayda onlardan etkilendik, kötü hale düştük?’’ diyen yok, neden önlem almadığını soran yok… Bilgisayar istatistikleriyle her şeyi istedikleri gibi gösterdiklerinden adım gibi eminim, ama olmasa da bu milleti ellerinde sımsıkı tutmanın yolunu bulurlar… Amaaan, Allah aşkına… Koyuver, gitsin…

- Aynen öyle! FAKİRLİK ARTTIKÇA OY VEREN ARTIYOR… ONLAR MEMNUNSA, BEN İKİ KERE MEMNUNUM ARKADAŞ… BANA NE?

- SİZLER DE TESLİM OLUYORSUNUZ YA, VAH BENİM ÜLKEME Kİ, EYVAH!

Özcan ÇELTİK 

Not:  - 15.10.2012 de Gazete KAKTÜS’ de yayınlanmıştır. 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..