Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '13

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

Vajinal kaşıntı / vajinada mantar

Bu yazıyı dünyalar kadar sevdiğim karım Nurcan Duman'ın sizler için yazdığını belirterek konuya girmek istiyorum.

Vajinal mantar kadınların sosyal hayatını aşırı derecede olumsuz etkileyen, cinsel ilişki sırasında büyük acılar duymasına neden olabilen, sürekli kaşıntı hissi yaratarak bayanları günlük işlerinden bile alıkoyabilecek derecede rahatsızlık veren, özel bir bölgemizde oluştuğu için doktora giderken bizde utanç hissi yaratan ve çoğu zaman bu utançla doktora gitmeyip hastalığın kendi kendine geçmesini umacak kadar çaresiz kaldığımız berbat bir hastalıktır.

Hatta ve hatta bayanlar, bu hastalık sebebiyle bir süre sonra eşleriyle cinsel ilişkiye girmekten bile korkar hale geliyor ve cinsel ilişkiden soğuyor yani yakalandığımız bu hastalık bizim tüm cinsel hayatımızı bir anda mahvedebilecek seviyeye geliyor.

"Yeter artık bu vajinal mantar kaşıntısından bıktım." veya "Bu mantar yüzünden eşimle cinsel ilişkiye girmekten utanıyorum, cinsel ilişkiden artık zevk almıyorum." şeklinde şikayetlerin varsa yazıyı dikkatlice okumanı tavsiye ediyorum.

Ben eminim ki; bu cümlelerden birini mutlaka kullandın, artık bu berbat ötesi hastalıktan kurtulmak istiyorsun. Eğer bu hastalığa çözüm aramıyor olsaydın zaten burada olmazdın.

Öncelikle hastalığa çözüm arayıp bu sayfayı bulacak kadar araştırmacı ve bilinçli bir kadın olduğun için seni tebrik ediyorum çünkü bir zamanlar ben de bu berbat hastalıkla uğraştım, sürekli araştırdım.

Tavsiyelerimi dinlersen senin faydana olacaktır.

Bu hastalığı sen de kolayca atlatabilirsin. 

Şimdi de hastalığın çıkış noktasını çok iyi bir şekilde kavramayabilmen için vajinal mantar hastalığına neden olan etkenlerden bahsetmek istiyorum.

Vajinal Mantar Hastalığına Sebep Olan Etkenler Nelerdir?

Vajinal mantar adında nitelendirdiğimiz hastalığa temelde her şey sebep olabilir fakat kafandaki soru işaretlerini gidermek için daha ayrıntılı örnekler vereceğim.

  • Kullanılan antibiyotikler yüzünden oluşan yan etkiler
  • Günlük hayatta psikolojimizi yıpratan sinir ve stres
  • Aynı iç çamaşırlarıyla uzun süre dolaşmak
  • Başkalarının iç çamaşırlarını giymek
  • Ortak kullanım alanlarında tuvalete girmek
  • Yüzme havuzlarında kullanılan klor
  • Islak mayoyla oturmak
  • Menopoz
  • Aşırı şeker tüketimi
  • Deodorantlar
  • Fazla sayıda cinsel partner
  • Doğum kontrol hapları
  • Hatta ve hatta kirli hava solumak bile vajinal mantar hastalığının oluşmasına neden olabiliyor.

Halk arasında kasık mantarı diye tabir edilen bu önemli hastalık, öncelikle vajina bölgesinde kaşıntı oluşmasına neden oluyor. Bir süre sonra kızarıklık ve akıntıya daha da ileriki safhalarda vajinadan ölü bir hayvanın çevreye yaydığı koku kadar rezil bir koku yayılmasına kadar ilerliyor.

Bu hastalık beni vurduğunda bir şirket ofisinde çalışıyordum. Bu kaşıntılar ve kötü koku yüzünden işten sık sık izin almak zorunda kalıyordum. En sonunda patronum, sürekli aldığım izinlere bir son vermezsem beni işten çıkaracağını söyledi. İşte bu hastalığı kesin olarak çözmeye işten atılma noktasına geldiğimde karar verdim çünkü bu hastalığı çözmeye mecburdum.

Senin de benim yaşadığım durumlara düşmemen için sana tavsiyeler vermek, yardım etmek istiyorum.

Bunları seni üzmek için söylemiyorum ama sen üzülme diye yalanlar söyleyip seni kandırmak bana göre değil. Gerçekler neyse sana onu söylüyorum.

Vajinal mantar hastalığına yakalandığımızda doktorun bize verdiği ilk tavsiye antibiyotik ve krem kullanmaktır. Antibiyotik ve krem kullanmamıza rağmen çoğu zaman hastalık geçmez ve moralimiz iyice bozulmaya başlar. Fakat antibiyotikten medet umup beklediğini bulamadığında moralini bozmana hiç gerek yok. Çünkü bir sürü çözüm yöntemi var sadece araştırmalısın. Aşağıdaki linke tıklayıp bakmanı tavsiye ediyorum.

 
Toplam blog
: 36
: 63539
Kayıt tarihi
: 14.12.13
 
 

Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji bölümü mezunuyum aynı zamanda felsefe üzerine yüksek lisans yapıy..