Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

21 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Vakif

Vakif
 

Doktor Eniste Cuma gunu vefat etmis... Bugun de cenazesini kaldirmislar. Esi, yanliz kalmis... Ne coluk, ne de cocuk... Elli kusur yillik hanimi Gaye'nin halasi olur...

Ben Hala'yi ilk defa Beyoglu'nda gordum. Nasil oldu, ne oldu, onlar Gaye ile alisveris yaparken, ben de arkalarina takilmis, dolaniyordum...

Hala o siralar Emniyet Genel Mudurlugu'nde Insaat Daire Baskani. Istanbul'a geliyor. Geldiginde karsiliyanlari var. Bayagi havali. Yetkileri olan bir hanim. Hala kac dogumlu bilmiyorum ama, Istanbul Teknik Universitesi'ni, Erbakan'la ayni yilda bitirmis. Sonra Ankara'ya gitmis. Doktor eniste ile evlenmisler. Doktor, Karadenizli... Bir ara, Ankara Numune Hastahanesi Bas Tabibi idi. Anamin bir kadin hastaligi vardi. Devamli kan kaybediyor. Numune Hastahanesi'nde derdine deva buldular.

Hem Hala, hem doktor tam burokrat. Durust. Durustlukleri standartlara uymadigi icin ha bire halayi gorevden aldilar. O da mahkemeye verdi. Danistay Karari ile her seferinde gorevine geri dondu.

Kari koca, kavga edecek birilerini buluyorlardi. Benim gibi. Ellerinde var olan herseylerini bir vakif da topladilar... Universite Egitimi alan genclere yardim etmek di amac... Anladigim, duydugum kadari ile, sistem istedikleri gibi islemedi... Sanirim, Eniste bu konu da pek mutlu degildi...

Hala da, esi de emekliler. Ankara da kendi evlerinde oturuyorlardi.

Hala; kanser tedavisi icin New York'a gelmisti. Iki gunlugune bize de ugradi. Dort-bes yil once... Doktor gelmemis, New York'da kalmisti...

Halimizi, vaktimizi pek begenmedi. Uzuldu. Doktorda halimizi telefon da sordu: "Burada senden sonra Amerika'ya gelen bir suru basarili is adamlarimiz var... Sizin?.." Kisacasi, neden bir baltaya sap olamadigimi soruyor, uzuluyordu... Anlatacak, aciklama yapacak, pek birsey bulamamistim.

Bugun, yine Internet vasitasi ile, ogrendik. Hala icin, "doktor" suz bir donem baslamis...

***

Doktorun kurdugu bir vakif var. Imkanlari olmayan ogrencilere yardim ediyor.

Fotograf: Hala, Yegeni Gaye ve Yagmur. Yil mi? Vallahi cikaramadim...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..