Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

11 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
 

Vakit bu vakit

Vakit bu vakit
 

internet den


İnsan olmak çok zor. Biraz insanlardan gündelik yaşamın içinden uzaklaşıp tabiri caizse kafa dinleyip gözleme daha fazla zaman ayırınca, insan bunu daha iyi idrak edebiliyor.

Uzun zamandır yazamıyorum, yazmak istediğim çok şey olsa da bazen insan nerden başlayacağını bile şaşırabiliyor. Belki de insanın kendiyle de hesaplaşması ve yaşamının zorluklarının hızını kesmesi gerekiyor.

Zonguldak Üzülmez semtinde oturup çok üzülenlerden biri olarak yaşamakda beni çok üzdü! Ne ilginç gelmişti taşındığım semtin adı bana! Bu günlerde bu üzmez soyadı da bana çok ilginç geliyor! Ben takıntılı denilebilecek derecede olmasa da insanların anıldıkları adların kişiyi yansıttığına inananlardanım. Ürkek, korkak birinin adı aslan da olabilir ama bundan bile bir mana çıkarabilirim.:)

Lakin bu Üzmez malesef sadece üzmekle kalmadı, biraz da mide bulandırdı. Son yıllarda fazlasıyla göze çarpsada her zaman dinini, kişiliğine, zaaflarına belkide ruhi hastalıklarına maske yapanlar çok. Mutlaka eskiden de vardı ama yaşam bu kadar şeffaf değildi ki görülebilsin! Buraya kadar zaten bir yanlışlık yok, herkes hemfikir zannediyorum. Her toplulukta kendini olduğundan farklı göstermeye çalışırken değişik kimliklere bürünenler olamaz mı sizce? Kim bu şahsı din adamı olarak adlandırıp bir yere oturtturabilir. Son çırpınışları yapanlar bile suspus oldular. Beni bu şahıstan fazla üzen (onun beni şahsıyla değil, yol açtığı yaralarla üzmesi sözkonusu) yine her zaman ki gibi gerçek din adamlarına ve dini, merkezi yaşama ibresi görenlere mal edilmesi! Zaten alıştık sürekli belli kesimlerden çıkan çirkinliklerin o kesime mal edilmesine de bu biraz fazla oldu!

Evlilikten beklentiler zamana ve kültürlere göre değiştiği gibi eğitim düzeyine görede değişiyor. Bu demek değil ki 15 yaş evlenme yaşıdır. Malum şahsın üniversite bitirmesi adamın evlilikten beklentisini değiştirmemiş! Dünya görüşünü değiştirmemiş! Üniversite, ona egosuna, zaaflarına hizmet etmeyi öğretmiş. Doğru olanı bulup öğreneyim düşüncesine hizmet ettirmemiş, ben ne istersem o doğuduru öğretmiş. Adam üniversite de İslam tarihinin, kadınlarının namusunu nasıl temizleyeceğinin şifresini çözmüş! Doğuda evlilikden beklentiler o şartları oluşturmuş birilerinin de işine gelmiş sonrada işine gelenler o zaaflarını meşrulaştırıp dine maletmeye, dinin emri telakki ettirmeye çalışmış.

NE YAZIK Kİ O İŞİNE GELEN KESİM ŞİMDİ DE İŞİNE GELDİĞİ GİBİ KADINLARI KULLANARAK ZEYTİN YAĞI GİBİ YÜZÜNE ÇIKMAYA ÇALIŞIYOR. BEYLER YETER DEYİN ARTIK KANUN KOYUCU SİZ (İSTER KÜLTÜREL, SOSYAL İSTER HUKUKİ) ŞİKAYET EDEN, KADINLARI SORUMLU TUTAN YİNE SİZ! YAZIP ÇİZİP ALAY EDEN YİNE SİZ! BU KADINLAR ANALARINIZ, KARILARINIZ, KIZLARINIZ, TEYZE, HALALARINIZ OLMADI MEZARDA YATAN NİNELERİNİZ SİLKİNİP KENDİNİZE GELİN, BAZILARININ GÖZÜNDE ACINACAK MENFAATLER PEŞİNDE KOŞMAYIN..... KADINLARA, ÇOĞUNLUKTA VE DÜRÜSTÇE SAHİP ÇIKIN

Saygılarımla böyle düşünen ve düşünemeyenlerede.

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..