Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '11

 
Kategori
Haber
 

Van boşaltılıyor (büyük göç)

Van boşaltılıyor (büyük göç)
 

Van birbiri üstüne gelen depremlerde sarsırılıyor, insanlar artık buna dayanamıyor. Van'lılar artık kalıcı olarak İstanbul'a ve Ege şehirlerine göç ediyor. Yaklaşık 1000 kişi her gün İstanbul'a geliyor. ''Geri dönecek misiniz?'' sorusuna insanların cevabı ''Hayır!''. İnsanlar üst üste gelen depremlerin etkisi altında kaldı. Van'ın nüfusu bu kış oldukça düşecek. Bildiğimiz gibi Van kışları çok soğuk bir şehir. Bulunduğu konum, coğrafi şekli yaşamı olumsuz etkiliyor tabii ki. Hem çadırda kalıp hem de kışı orada geçirmek... Ben olsam bende göç etmek zorunda kalırdım.

Yaşanan göçler İstanbul ve Ege şehirlerinin nüfusunu oldukça etkileyecek. Benim anlamadığım konu insanlar aldıkları azıcık parayla nasıl İstanbul'da yaşayacak? Bilinçsizlik işte... Soruyorlar: ''İstanbul'da nerede kalacaksınız?'' ''Allah büyük başımızı sokacak bir delik buluruz.'' Kimisi ise kışı geçirmek için bir ev tutarım sonra doğru Van'a... Devlet bu sorunu halletmelidir. İnsanlar vatanından kopup başka şehirlere gidiyor, özellikle İstanbul tercih edilen ilk yer. Zaten İstanbul artık doldu taştı, daha insan alamaz. İzmir deseniz oranında düzeni bozulacak, başka yerde ise düzen. Kışın o soğukta muhtaç kalacaklar ve yapacakları ilk şey hırsızlık olur. Ne diyelim Allah yardımcılları olsun.

 
Toplam blog
: 19
: 4155
Kayıt tarihi
: 15.01.11
 
 

09 09 1993 yılında İstanbul'da doğdum. Edebiyatı çok seviyorum. Burada daha çok denemelerimi sizl..