Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Van'da deprem

Van'da deprem
 

VAN'DA DEPREM


Van'da merkez üssü Kara gündüz Köyü olan 5,0 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Depremde ilk belirlemelere göre can ve mal kaybı olmadı.
Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi Deprem Araştırma Merkezi'nden alınan bilgiye göre saat 23.07'de meydana gelen depremin merkez üssü Van'ın Kara gündüz Köyü olarak belirlendi. Yaklaşık 20 saniye süren depremde ilk belirlemelere gören ölen ya da yaralana olmazken, kısa süreli panik yaşandı. Van Vali Vekili Atay Uslu, şu ana kadar kendilerine herhangi bir yıkım ihbarı gelmediğini söyledi.

Saat 23.23 de mynet haber merkezine düşen bu haber beni çok ürküttü. Zira 10.06.2012 tarihinde Fethiye Ölüdeniz açıklarında 6,0 büyüklüğünde meydana gelen depremde benim evimde de ufak, defek hasarlar oluştu. Depremden 2 gün önce acilen İzmir’e gitmem gerekti. Fethiye’de deprem olduğu gün Ankara'dan yakınlarım telefonla arayıp telaşla "geçmiş olsun fazla hasar var mı nasılsınız” diye sorunca şaşırdım. “İzmir’ de olduğumu haber izlemediğimi belirttim. Hemen Fethiye’deki komşularımı aradım, ama hiç birsine ulaşamadım. Telefonlar çalışmıyordu. Çok kaygılandım, haberleri izledikçe kaygım daha da artı.2 saat sonra bitişik komşum arayıp “çok feci sarsıldıklarını, evde eşyaların devrildiğini, bazı cam eşyanın kırıldığını, Baba dağından kayaların koptuğunu ve dağdan dumanların yükseldiğini söyledi. Bütün komşularımı aradım çok şükür hepsi yaşıyorlardı ve yaralanma yoktu. 2 gün önce Fethiye’deki evime geldim. Bahçe kapısındaki giriş kısmında beton çökmüştü, evde duvarlarda çatlak yoktu. İçeriye girdim kapalı ve duvara dayalı masa devrilmişti, bazı cam eşyalar dolaplardan düşüp kırılmıştı. Üst kata çıktım orada hiçbir şey olmamıştı. Demekki alt kat çok etkilenmişti. Biz gelmeden önce artçı sarsıntılar devam etmiş. Çok şükür şimdiye kadar hiç sarsıntı olmadı. Depremden çok korkuyorum. Zira Gölcük depremini İstanbul’da çok yakından hissettim, o depremde ailemden 6 kişi kaybettik. O gün kuzenimin kına gecesiydi, biz İstanbul’dan 20 kişi O gece Gölcüğe kınaya gidecektik, Marmaris’ten gelen kardeşim engelledi," ertesi günü düğüne hep birlikte gideriz" dedi. Kader işte ,o gece gelin ve damat adayı, annesi, kardeşleri gitti. Bizler gitmediğimiz için sağ kaldık. Ama acıların en büyüğünü yaşadık. Tanrım ülkemizi böyle afetlerden korusun acı vermesin. İnşallah bu günkü Van depreminde de ölü ve yaralı olmaz. Sağlıklı mutlu günler dilerim.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..