Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '11

 
Kategori
Felsefe
 

Vanitas vanitatum

Vanitas vanitatum
 

Geçenlerde bir latin atasözü öğrendim. Latincesi şöyle : "vanitas vanitatum et omnia vanitas". Fransızcası da şöyle : "vanité des vanites est tout est vanité". Türkçeye belki şöyle çevrilebilir: "hiçlerin hiçi ve herşey bir hiçtir". 

Romalılar neden böyle bir laf etmiş acaba ve daha ilginci neden böyle bir laf kullanıla kullanıla bir atasözü haline gelmiş. O Romalılar ki, dünyanın hakimi, en güçlü imparatorluğu, hükümranı, siyasette, askerlikte, medeniyette, bilimde, mimaride, güzel sanatlarda, hukukta zamanının en ileri toplumu. Neden acaba herşeyin bir hiç olduğunu söylemişler. 

Gazetelerde okuduklarıma göre dünyanın en zengin adamları varlıklarının büyük bölümünü vakıflara, hayır kurumlarına bağışlıyorlar. Bunlar içinde Bill Gates, Warren Buffet gibi ünlüler var. Hiç unutmuyorum, rahmetli Sakıp Sabancı da ölmeden bir gün önce bir hayır kurumuna o zamanki parayla üç trilyon lira bağış yapmıştı, otuz trilyon da bağışlıyabilirdi, onun için fazla birşey değişmeyecekti... bir gün sonra bu dünyadan ayrıldı. 

Insan ölürken bütün hayatı bir film şeriti gibi gözlerinin önünden çok hızlı bir şekilde geçermiş. Belki o zaman anlayacağız, dünyada herşeyin bir "hiç" den ibaret olduğunu.
 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..